Truvativ Giga Pipe Team DH középrész

56 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 13.250 Ft - 14.920 Ft

HASONLÓ középrész TERMÉKEK




mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Sajnos nem sok.

Egy ideig működik, de hamar be adja az unalmast.

 

Nagyon erős lábaid lesznek tőle...

Hátrány

Nálam, a csapágyazás ment tönkre kb 3 hónap alatt, szorul de veszettül - most is így használom, azóta nagyon izmos lett a lábam :)

Tapasztalat

Sima cc-re használom, azért tettem bele a "DH"-s változatot, hogy bizos ami biztos alapon sokáig kitartson...

3 hónap alatt tönkrement, egy xc gépben. Csoda, hogy Bender222-nek ilyen sokáig tartott :)

Rossz dolog ez, mert egyébként szeretem és megbíztam ebben a márkában, éppen ezért is választottam...

 

2010-03-25 21:50 Vélemény kiegészítése (sipi7710 kérdéseire):
Eredetileg egy négyszöges (szintén truvativ) hajtás volt a gépen (a mai napig tökéletesen működik, semmi gond nincs vele), s mivel jó áron hozzájutottam egy ISIS Firex-hez, cserélnem kellett a középrészt. Nem is nagyon gondolkodtam sokat milyen márka legyen (mint fentebb említetem megbíztam a truvativ termékek minőségében, ez jobbára ma is így van), csak azon hogy DH vagy SL. A gyártó ajánlása szerint a DH arra való amit maga a név is kódol (DH, Freeride, dirt), míg az SL CC, AM felhasználásra. Egyébként a két monoblokk között a különbség 1 ipari csapágy - az SL 3 (hajtás oldalon 2) míg a DH 4 ipari csapággyal készül, a tengely anyaga és minden más ugyan az. Ennek fényében - biztos ami biztos alapon - döntöttem a DH mellett. Persze a kevés néha több, itt is ez lehetet, mivel a sok (szám szerint 4) ipari csapágyazás egyike (de az sem kizárt, hogy több) felmondta a szolgálatot. A felhasználást illetően, mint annak előtte, most is kizárólag cc-re korlátozódott.
A gépet elvittem egy jó nevű bringaszervizbe (ami kissé felhígult, így már nem favorizálom) és ott megrendeltem a középrészt és otthagytam a gépet, hogy cseréljék ki. Minek után ez megtörtént, rá 3 hónappal visszavittem, mert éreztem, hogy nehezebb tekerni a gépet. Rá is ült a gyerek, ment vele egy kört és azt mondta, hogy ez ilyen (nos akkor, ott hígult egy nagyot az a szerviz), próbálgassam még, mert lehet hogy megszűnik ez a szorulás. Nyilván nem szűnhet meg (bejáratódjon), ha az elején ennél szebben forgott (azaz bejáratott volt). Mivel a blokkom nem volt meg és semmilyen hajlandóság nem mutatkozott a cserére, úgy gondoltam majd megoldom - azóta nem viszek szervizbe bringát, megvettem a célszerszámokat és magam szerelem. Egyébként egy év garancia jár rá (mint ahogyan minden termékre jár a minimális éves gari),
Hébe-hóba használgattam,  de nem volt az igazi, pár hónapig pihent is. A kiszedés; második felvonás! Zsírmentesen elképesztően túlhúzva - a hajtókart tartó csavar fej profilja is kissé deformálódva - álltam neki leszedni. 2 hónap , 5 fúrószár, 2 vágókorong (kisméretű dremel) 1 fűrészlap és már kint is volt. A hajtókar csavart kellett lefúrnom, hogy hozzáférjek a középrészhe. Azért kellet lefúrni, mert a csavarfej profilja teljesen tönkrement, az inbusz kifordult belőle folyton, így azt teljesen elnyírta . A középrész még ma is megvan és még mindig nehezen forog, nyilvánvaló, hogy a csapágyazás ment benne tönkre - persze az is lehet, hogy a sok tekeréssel tettem tönkre, hiszen egy DH-s pedálfordulatszáma, egy CC-shez képest x időre levetítve tized annyi (és ezzel most nem relációs jelet kívántam felállítani a két szakág közé) tehát ami cécézve 3 hónap tekerés az 2,5 év déházva. No de, hogy komolyra fordítsam; nyilvánvaló, hogy valami gyártási hiba lehetett a gond, mivel extra igénybevételnek nem volt kitéve - hacsak valóban nem annak számít a fél év alatt beletett ezervalahányszáz km.
Kérdés volt még a szervízelés. Az ipari csapágyas középrészeket nem lehet szervizezni, kenni sem. Irreverzibilis - csak roncsolással oldható - kötés, így a csapágyazáshoz nem férsz hozzá. (((Csak hát ez is mint innováció lett eladva, holott csak sima tömegtermelés a fogyasztói társadalom kiszolgálásához és fenntartásához..)))
Amennyire lehetett azért tisztán tartottam; nagy sárba soha nem mentem. A tömítések nem tudom mennyire hatékonyak - lehet hétvégén szétvágom és akkor okosabb leszek (s megtudom azt is hogy mitől is szorult)
Készítettem képet - még látható a tengelybe szorult csavar ( illetve már csak a csonk) amit le kellett fúrni (egyébként nagyon jól edzett acél, alig viszi a fúró; a csavar 5 répára vizsgázott)
Egyébként azóta egy Crank Brother van használatban, ami pofátlan drága cucc, de kb annyiba sikerült vennem mint ezt. Annyit mondok, lényegesen jobb.

Erre ajánlom

Szerintem ne vegyetek ilyet. Én azért vásároltam ezt mert nem bíztam az ennél olcsóbb vagy kevésbé hangzatos márkákban.

Most egy B+ extreme vagy race lesz amit kipróbálok 

Ennyiért vettem
kb.9000
Csatolt képek
Truvativ Giga Pipe Team DH  2008 középrész
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
tengelytípus:

ISIS


 
csapágyazás:

4 db zárt golyóscsapágy


 
méretek (mm):

Angol menet:

  • 68/73x113/118/128
  • 73Ex128
  • 83x128
  • 100x148

A 68/73-as típus adapterrel állítható.


tömeg:

319


 
tengely:

Extra merev GigaPipe Cr-Mo acél


 
ház anyaga:

CNC megmunkált alumínium


 
további információk:

Rögzítő csavar: M12


Truvativ logó

Truvativ márka bemutatás

„Mi is látjuk a határokat, amiket más alkatrészgyártók látnak. De nem hiszünk bennük. Mi a Truvativ-nál a nyughatatlan lelkűeknek készítünk alkatrészeket. Azoknak a bringásoknak, akik nem látják a célvonalakat. A bringásoknak, akik tudják, hogy a szabadság azt jelenti, hogy a saját történetedet írod.”

A Truvativ hajtókarok, és ehhez tartozó alkatrészek, középcsapágyak, pedálok, láncterelők, valamint kormány-szettek és nyeregcsövek gyártásával foglalkozik. A Truvativ 2005 óta a Sram csoport tagja.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Truvativ Giga Pipe Team DH termékkel kapcsolatban: