Continental Vapor külső gumi

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 6.500 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

Lásd a hozzászólásban.

Hátrány

Lásd a hozzászólásban.

Tapasztalat

A saját stílusom következtében olyan gumira volt szükségem, amivel kanyarokban is lehet gyorsan menni, kis sebesség vesztéssel. Mivel a Continental számomra autentikus márka, így az interneten rákerestem és először a GRAVITY-re esett a választásom. Azzal elég jó tapasztalatokat gyűjtöttem, ugyanakkor túl széles volt (míg a régi felnim túl keskeny), így abból született meg a VAPOR. Ez a Continental külső gumi fél évig fenn volt Alex EN-24-es felnin is, azonban ahhoz még a 2,1-es is túl széles volt, így sikerült a gumiba nyolcast rakni. Menet közben kicseréltem a felnit és így már a Vapor gumi a 2.1-es átmérőjével és Rigida Disc bull felnivel tökéletes kombinációt alkot, kirúgta magából kb 300 km után a korábbi nyolcast és most hibátlanul gördül.

A mintázatából adódóan természetesen ez a Continental külső gumi is felszedi ősszel azokat a kis tüskéket, amik azokat az ominózus defekteket okozzák, amiknél jobb, ha inkább benne hagyod a tüskét, mert addig nem ereszt :). Különben 1000-1500 km alatt egy darab defektem volt, az is ilyen.

Ahhoz képest, hogy puha, nem nagyon kopik a Vapor, szinte még új (persze ehhez az is kell, hogy okosan fékezzünk :)).

Árban is elfogadható, viszont össze lehet hajtani, így befér vásárláskor a hátizsákba :)

A mintázata előnye, azaz kanyarban való stabilitás, nagyon kijött, volt olyan helyzetem, hogy a hűvösvölgyi kék-en (ahol kis kavicsos, murvás, kemény föld van), kb 35-el a külső ívről, szinte már az oldalfalról húzott vissza a Vapor, éreztem, hogy elkezdtek kigurulni a kis kavicsok alólam, de megvolt. Ezt a skillt máshol is éreztem, ahol oldalazva kellett menni, simán megfogott. Emelkedőn is nagyon beharap, és lejtőn is OK volt.  Esőben és havon is kipróbáltam, ott is egész jól teljesített, jégen természetesen ez is kicsúszott.

Első és hátsó kerékre érdemes egyaránt, mert a fenti, kanyarban való stabilitás, eléggé meg tudja borítani a bicikli viselkedését egy másik, más típusú gumival, ha rosszul van a kettő kombinálva.

Mindenféle terepre ajánlom nagy sebességekhez a Vapor-t, kivéve az aszfaltot. Ez utóbbin nagyon eldobja magát, pont kanyarokban (főleg, ha vizes az aszfalt).  Viszont kultúrált vezetséi stílussal aszfalton sem kopik nagyon.

Mivel puha gumi, nagyon számít a belefújt levegő nyomása, 6-8 km/h sebesség különbséget is el lehet érni gyorsaságban/lassúságban a megfelelően/nem megfelelően beállított nyomással.

Sajnos az olalán meghasítottam és mivel puha ez a Continental külső gumi, egyből ki is türemkedett a textil is belőle, de egyelőre megállt ott. Áttettem első kerékre, s azóta nincs vele gondom.

Szerintem nagyon jó a mintázata a színe és a 2,1-es szélesség, valamint nagyon jó a hangja, ha zárt falak mellett haladok, de a kopással arányosan el is halkul a Vapor...

2012.01. 30: tegnap kinn voltem Széchenyi-hegyen, s megszereztem a jeges tapasztalatot is :) tükörjégen oldalra (fékezés, kanyarodás) úgy csúszik, mint a fene (ki gondolta volna :)), viszont ha a driver jól tud egyensúlyozni akkor egész jól lehet vele haladni, sikerült a 12-13 km/h-t is elérni néhol :). Ugyanakkor, az erdei utakon a turist-ok által kitaposott  tükörjég mellett lévő fagyott, de még nem lataposott havas és jeges mischungon nagyon jól tapad, számomra is meglepő módon. Viszont, volt olyan rész is, ahol puha, kicsit felolvadt, agyagos sáros terület volt (de még nem dagonya), és ott meghalt. Beletapadt a puha sár a bütykök közé és ezzel teljesen kisult a felület, aminek eredménye, hogy még elinduln i sem lehetett vele.

Asszem ennyi, ha lesz még valami extra, kiegészítem :)

 

 

Erre ajánlom

Sebesség megszállottaknak és akik szeretnek a saját "határaikon" biciklizni, trail, xc, túra kategóriákon belül.

Downhill-re, all mountain-re, dirtre és olyan stílushoz ahol nagyon sokat kell a talajhoz ütni illetve nagyokat, blokkolva fékezni, NEM, mert ahhoz túl puha, de azokhoz ki lehet próbálni a nagy testvért (Gravity-t ) :).

Ennyiért vettem
5400
Csatolt képek
Continental Vapor  2011 külső gumi
futófelület és keresztmetszeti profil
Continental Vapor  2011 külső gumi
fél év és 2000km (!) használat után
Continental Vapor  2011 külső gumi
szakadás oldalt
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

26x2.1


 
ajánlott nyomás (bar):

3.5


 
nyomás (bar):

max. 4.5


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

van


 
defektvédelem:

van


 
tubeless változat:

van


 
oldalprizmás változat:

nincs


tömeg:

715


 
további információk:

A 2.1-es méret és a GravityArc™ profil teszi a Vaport igazi maraton köpennyé. Megbízható, simán gördülő abroncs, mely kiválóan alkalmas sziklás és kemény talajokhoz.


Continental logó

Continental márka bemutatás

„Német technológia 1871 óta”

A Continental több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a kerékpár-gumiabroncsok gyártása terén, ami kiemelkedő vállalattá teszi. Ez az egyediség megmutatkozik a Continental kerékpárosok számára készült termékskálájában is. Németországban egyedüliként nem csak a tervezés, de a gyártás nagy része is helyben, a hesseni Korbach-ban lévő kétkerekű részleg technológiai és fejlesztőközpontjában történik, kézi technológiával.

Ez a szellem motiválja a mérnököket és a gyártásban résztvevőket arra, hogy folyamatosan fejlesszenek és új ötleteket dolgozzanak ki, mint amilyen például a Grand Prix TT valamint a Black Chili anyagkeverék. Újítások, amelyek hangsúlyozzák a korbachi gyár „kézi készítésű” technológiában való jártasságát.

A fejlesztésbe ölt idő és energia természetesen meghozza eredményét. 2011-ben tarolt a Black Chili. Mark Cavendish ilyen abronccsal lett országúti világbajnok, és a Tour de France zöld pólóját is elnyerte. Cadel Evans szintén ilyen alapanyagból készült Continental gumival szerezte meg a sárga pólót, Tony Martin pedig időfutam világbajnok lett.

Nem véletlen tehát, hogy az utcai és hobbi kerékpárosokon kívül számtalan mtb és országúti kerékpáros csapat is Continental gumiabroncsokkal szereli fel gépeit.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Continental Vapor, jó-e, ti milyen gumiköpenyt ajánlottok?
4 válasz
utolsó: 2012. jan.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Continental Vapor termékkel kapcsolatban: