Nagyon jól gördül az aszfalton ez a CST külső gumi, ha fel van pumpálva rendesen akkor lehet vele hasítani.
Defektet csak kétszer kaptam vele, egyszer egy nagy tüskétől egyszer pedig egy nagy fémszilánktól. A tüskét kihúztam, akkor ersztett, ha visszadugtam akkor jó volt és még mentem vele pár km-t. Ezen kívül jópár szilánkot kipiszkáltam már belőle, jól bírja.
Nagyon lassan kopik a C1218, jóformán még az illesztési csík sem kopott le róla több év alatt. Repedezésnek nyoma sincs.
Nagyon csendesen gurul, semmi hangja nincs. Kanyarban lehet döntögetni, lehet érezni rajta ahogy a mintásabb szélei biztosítják a kellő tapadást. A gumi pereméig kidöntöttem, akkor sem csúszott ki alólam.
A vizet jól elvezeti az esőmintáknak köszönhetően, ezért nem veri fel nagyon. A sár sem tapad meg rajta. A városi közlekedésre ideális a C1218, a vastagsága miatt nem veri oda a felnit a padkákon, köveken. Könnyen fel lehet szerelni, nem túl igényes.
Szerintem nagyon jól néz ki, majdnem mint egy gyorsasági motor gumi.
Viszonylag nehéz és nagyon ballonos ez a CST külső gumi. Menet közben nagyon vastagnak néz ki, mint valami nagy terepgumi.
Esőben nem szabad vele döntögetni, könnyű fejreállni vele.
Terepre csak korlátozottan alkalmas, bár száraz körülmények között nem lehetetlenség vele közlekedni.
A kezdetek óta ez van a bringán, és csak pozitív tapasztalatom van vele. Városban, aszfalton nagyon jól használható a C1218. Kisebb-nagyobb erdei terep túrákon is használtam már sokszor és ha nincs sár akkor nincs gond. Földesúton is jól gurul. Párszor voltam vele nagyon mély porban, arra nem alkalmas és nehezen irányítható benne. A leghosszabb túrám egy 310km-es egynapos Balatonkerülés volt vele, ami előtt le akartam cserélni vékonyabbra, de végül fentmaradt és nem bántam meg, bár többen mondták, hogy nem alkalmas rá. Valójában ha keményre van fújva nem szélesebb a felülete mint egy Continental Sportcontact-é, csak sokkal szélesebb és nehezebb.
Elsősorban városi közlekedésre, száraz aszfaltra, max földesútra.