Kb 7 éve használom napi szinten városi használatra (10-15km) 0 defekt, pedig már mindenen átmentem vele! A legjobb városi használatra!
kiváló ár-érték arány!
Nincs
Városba, hosszabb túrákra
Kb 7 éve használom napi szinten városi használatra (10-15km) 0 defekt, pedig már mindenen átmentem vele! A legjobb városi használatra!
kiváló ár-érték arány!
Nincs
Városba, hosszabb túrákra
- jó/ár érték arány
- alacsony gördülési ellenállás
- reflex csík oldalt
- 5 mm gumibetét defektvédelem vágás és szúrás ellen
- jól tapad aszfalton és betonon
- Szívás felrakni, mert kevesebb a hely a belsőnek, mint egy szélesebb ballonos guminál
- nehezebb súly a defektvédelem miatt
- terepre nem való, laza talajon csúszik
Update (2022. 05. 24.): Jelenleg három és fél év telt el kábé 3000 km körül, így van tartósabb tapasztalat vele. Alig kopott, még nem repedezik, így jól bírja. Defekt nem volt vele, mondjuk csoda is lett volna. Üvegszilánk tudná kivágni oldalt, de nem találkoztam még eggyel sem.
Városban jól teljesít, poros, laza talajon csúszik, így óvatosan. Szerelni rémálom, így ha nem muszáj nem veszi le az ember. Ha lesz utódja, akkor nem ilyen defekt védelemmel (súly miatt és a nehéz szerelhetőség miatt) és kissé ballonosabb méretben (jobban mutatna egy kissé szélesebb gumi).
Városi, trekking biciklikre, ha kell egy jó/érték arányú defektvédelmes külső.
- az egyetlen külső, amivel sosem kaptam defektet
- 5-6 év alatt nem mutatja semmi jelét az öregedésnek
- nagyon-nagyon lassan kopik
- magas a gördülési ellenállása
- nedvességben gyorsan elveszti tapadását
- nem tud "öntisztulni", szóval ha sár ragad a mintába akkor magától nem jön ki
Összességében elégedett voltam a külsővel, mert száraz körülmények között (ahogy 95%-ban használtam) jó biztonságérzetet adott. Erős fékezésnél furcsa, nehezen leírható "elúszás" jellegű jelenség volt tapasztalható, de semmi váratlant vagy kiszámíthatatlant nem okozott ez.
Bármilyen nyomáson használtam, a gördülési ellenállása meglepően magas volt mindig (26x1,75 méret volt nekem), ami a mintázat kialakítása mellett nagyon meglepő. Éles váltás volt egy más típusú, szélesebb gumit feltenni, ami sokkal könnyedebben gurul.
Városi közlekedés, ahol rövidebb távokat megy az ember és az útja néha-néha üvegtörmeléken át vezet.
- defektállósága nagyon jó
- oldalfala is szépen bírja
- 2 éve használom, télen-nyáron, alig kopik
- szélessége megfelelő
- sosem hagyott még cserben hosszabb utakon sem
- ár/érték arányban véleményem szerint egy nagyon jó gumi
- hiába vékony, határozottan érzek egy jelentős gördülési ellenállást
- ha már kezd fagy lenni, akkor nagyon nehezen megfogható
- a súlya? ez szerintem totál felhasználás függő
Mindent összegezve kemény télen nem ajánlom, de az év többi részében egy nagyon megbízható, hosszú távon tartós gumit kapunk igen korrekt áron.
Kb 6.000 km eddig defektmentesen és még nincsen nyoma kopásnak. Csöndes, jól irányítható. Esőben nem nagyon használtam, de vizes úton nyilván vissza kell venni a tempóból, de ez engem nem zavar.
Amikor felkerült a gyárilag szerelt Kenda helyére, érezhető volt a gumi súlytöbblete. Sokat tekerek a Mecsekben és bizony a hegyi szakaszokon érezhető volt a különbség. Viszonylag hamar hozzászoktam, ezért ez már nem zavar igazán.
Mivel munkába is ezzel járok, ezért nekem fontos volt a defektmentesség. A havi 2-3 defekt helyett már évek óta nem volt részem benne. Nedves úton kicsit vigyázni kell vele és hegymenetben egy kicsit nehezebb, de ennek ellenére szerintem nagyon megéri az árát.
alig kopik, a defektállósága verhetetlen, szép
már nedves úton is csúszik, hóban-latyakben halálfélelem vele menni, lomha, 1bar nyomás környékén komfortos, egyébként mint egy hegyikecske úgy dobál
kb 4 éve használom munkába járásra és mindennapi településen belüli feladatokra. Egy cst c 1218-as külsőt hátul évekig használtam, nagyon megvoltam vele elégedve, fürge, de tapad is, keveset defektelt, lassan kopott. Így megrendeltem a salvót, hátha hasonló lesz, amúgy szerintem elegáns kinézetű is. A 35 év alatt, mióta sokat bicajozok(45 vagyok), nem volt még egy ilyen egyben szerethető és utálható gumim. Az első km-ken éreztem, hogy szarul gurul, ha keményre fújtam pattogott, olyan volt mintha pvc csövön tekernék. A hasonlat azért is találó, mert az első kis hó megjelenése után az úttartása inkább volt műanyagosan csúszós, mint gumis. Azért hősiesen használtam továbbra is télen, az elsőgumi nyomása akkora volt, hogy teljes felülettel érintkezzen az úttal, vagyis plötyi. A mostani tél előtt rászántam magam, hogy le fogom cserélni, vettem is másik gumit, aztán eszembe jutott, hogy csúszkáltam már hasonlóan másik gumival is, kb 10 éve, amikor nekifutottam a télnek az edzőbicajomon levő continental sport contakttal,ami régen teljesen sima volt. Na azt is befenyítette a legkisebb hófoltocska is. Tehát jött a megvilágosodás, bordázat kell a gumira. A vastagsága a salvonak megvan, eddigi kopása minimális, elő a kisfűrészt. Az nyiszatolta, de bordázatot vagy kárt nem tudott benne tenni. A mindentvágó szerkezetre bíztam, a flexre fémkoronggal. Az eredmény a mellékletben látható, megvolt az első havas utam is, nem mondhatom, hogy mágnesként tapad mostantól, de érezhetően jobb lett. A viszonyítási alap a hátsó gumim, amit nem cirádáztam és továbbra is könnyen megcsúsztattam.
mindennapi munkábajárásra, túrázásra, ahol nem számít a haladós tempó (nagyon lomha, 3-4 bar nyomáson sem táltosodik meg) kb 15km-es sebesség a kényelmes tempó vele. Viszont nagyon megbízható, egy aknamezőn is átmennék vele, a gumi túlélné.
Vastag jól tapadó gumi. Erős és nem hagy kétséget a defektállósága felől.Keskeny, ezt más is írta, de ezért kisebb felületen surlódik, jól gurul csak...
Az általam kifogott darab zavaróan üt. Centíroztattam, próbáltam több nyomáson, de üt. Terhelés nélkül nem üt, centír padon nem üt, ezért valószínüleg valahogy a szerkezete vastagabb egy helyen, és ott keményebb, talán a defetvédő réteg átlapolása miatt? Tény hogy tükör aszfalton nagyon zavaró volt, rosszabb úton nem érezni annyira, de 800 km után levettem, felraktam egy régi márkát , nem írom mert nem a reklám helye, de azzal semmi, tehát egyértelműen a CST a bűnös, viszont nem állíthatom hogy márka hiba, lehet egyedi is. Ha ez nem lett volna, akkor a súlya elenére szívesen járnék vele.
Kettőt vettem a másikat is lepróbálom, amit mentem vele az terhelés volt 100+ kg vagyok + a málha, és bírta, defekt nem volt, érdemes kisérletezni vele, lehet hogy kinövi magát.
27000 km-t tekertem bele egy szettbe, de még mindig bírja és még a bordák is látszanak rajta!
Egyszer cseréltem meg az első és hátsó gumit, kb. 10 000 km után!
Voltam vele minden felé, aszfalt út, föld út, kavicsos hegyi út ...! Télen is használtam! November és február között is belement 2-3 ezer km!
Nem mondanám hogy brutálisan csúszik, de azért a havas úton és nagyobb sárban csak óvatosan vele!
Defektem nem volt vele!!!
***
Végül 46 000 km után cseréltem le! Csupán egy "lehetetlennek" tűnő defektem volt vele. Egy szög, a gumi oldalfelületén hatolt át menet közben, ezen kívül probléma nélkül letudta a 46 ezret és még az ajánlott max 4.1 bar nyomás helyett, végig 4.5 barral használtam!!
Sokan azt mondják nehéz!
Nem tudom, szerintem akinek egy kis edzettsége is van, nem veszi észre!
"Grammozósoknak" nem ajánlom :D
Mindenkinek ajánlom, de főleg azoknak a túrázóknak, akik egy kis gumikopás után nem cserélnek rögtön külsőt!
Egyszerűen elpusztíthatatlan! Kicsit drágának találtam mikor megvettem, de már bőven visszahozta az árát, ha azt nézem, hogy a régi gumim 4000 km után végighasadt!
Jó vastag futófelület (legalább fél centi) és vastag oldalfal. Jó defektvédelem. Reflexcsík. Egy év alatt nulla defekt eddig.
Közepes gördülési ellenállás, ha maradsz az aszfalton. Bár bőven nehezebben gurul mint a vékonyabb gumik. Összességében, városi néhány kilométeres nem sietős ide oda járkálásra megbízható járműbe jó. 6-7 kilométer felett azért egy könnyebb gumi percekkel gyorsabb lenne.
A feliratával ellentétben fel lehet fújni 6 bar-ra is. Majdnem olyan keskeny és kemény, mintha gravel bike-ot csinálna az ember egy MTB-ből.
Keskenyebb mint a többi 1.75"-es gumi. Csak 37 mm széles felfújva, 19mm belső szélességű felnin. Egy MTB-re feltéve kicsit virslinek néz ki, de mivel azzal a bicivel csak városban megyek, nem számít hogy keskeny és kevésbé ballonos.
A vastag anyag miatt a vásárlás után kell neki néhány nap felfújva, utána le kell engedni, megmasszírozni, és újra felfújni, csak így lesz jól kiegyensúlyozva a keréken.
Emellett a gyártó megemlíthetné, hogy 1.25"-1.5" vastagságú belső kell bele a nagy anyagvastagság miatt, az 1.75-ös túl széles és begyűrődne.
Szerintem tök jó, ha a megbízhatóság a szempont. Ha sebeség is kell, akkor vannak jobb de kevésbé erős defektvédelmű gumik.
Aszfaltra. Arról lemenve elég rázós lenne, mivel egyáltalán nem ballonos. Mondjuk nem túl durva földúton talán még képes gurulni. Inkább sok rövid útra ajánlom, sok kilométeren fárasztó tud lenni a gördülési ellenállása, és mivel dög nehéz, valamit a forgó tömeg gyorsításkor duplán számít, nem ajánlom sietős utakra.
- defektálló
- a nevesebb márkák hasonló gumijaitól lényegesebben olcsóbb
- jó kopásállóság
- fényvisszaverő csík az oldalfalon
- jó gördülési ellenállás
- nehéz (ha valakinek számít)
- trekking méretben csak 37-622-es méretben elérhető, jó lenne ha több szélesség közül lehetne választani (pl. 32-622)
Barátnőm trekking bringáján van egy 37-622 méretű első hátsó köpeny már több, mint 2 éve. Eddig az ő felhasználási szokásával nem volt egy defekt sem (tavasztól nyár végéig használja munkába járásra, hétvégente kirándulásra). Aki olcsón keres egy jó defektálló gumit annak csak ajánlani tudom.
városi és túra felhasználásra
-kopásálló
-fényvisszaverő csík
-nem repedezik
-nagyobb tömeg
-kicsit nagyobb gördülési ellenállás
-nehéz volt felrakni a kerékre
Munkásbiciklim hátsó kerekére vettem,mert meguntam a gyakori defektet.
Egy év után csak jót tudok mondani...Királydinnye nem tudja kiszúrni.Most már kb 2500km-nél járok,a gyári rücskök alig láthatóvá halványultak.Repedések nincsenek.A gumi oldalfala nagyon erős,ott sem lesz gond.Körbekerültem vele a Balcsit is,túrázni is jó volt.
Defekt nem volt.
Frissítés:2 és fél éve van meg a gumi,egy ideje az első keréken van már.Hátra egy kicsit ballonosabb gumit raktam.
Defekt,repedezés továbbra sincs.Első keréken pláne nem kopik...Ennyi idő után is javaslom.
Mindennapos használatra.
Túrázásra.
-Jó tapadás (árhoz képest)
-Nehezen kopik.
-MÉG NEM VOLT VELE DEFEKTEM!
-Nehéz.
-Vizes időben nem aszfalton csúszhat.
Miután összeszámoltam ,hogy 22 defektem volt 1 szezonban 1 bringán... Kérdezősködtem ,egy cimborám ajánlatára vettem meg. Az ára töredéke volt a vezető márkák termékeihez képest. Két szezont lefutott most a párom gépén van és teljesen rendben van. 1,75-ös méret minden előnyével ,hátrányával. Egyenesekben és kanyarokba sem éreztem bizonytalanságot. Nem mászásra tervezték.
Túrázgatás.
Schwalbe Smart Sam gumijaimat cseréltem le erre hosszas keresgélés után, mivel javarészt csak városban, vagy aszfalton szoktam tekerni a Balaton körül épített kerékpárúton.
Az 1.75-ös változatot vásároltam, az ellenállása számomra minimális, nagyon csendes, szinte nem is hallom a hangját, igaz pár száz kilométert mentem eddig vele csak, de eddig 5* nálam. Többször is mentem vele esőben, kicsit lassítani kell, de simán lehet haladni. Eddig természetesen 0 defekt, a reflexcsík úgy nézem sokáig fent lesz rajta szépen, a gumin kopásra utaló jelet eddig nem láttam.
Megszoktam, hogy az előző gumimmal bárhol bármilyen körülmények között el lehetett menni, azért vizes fűben ez a gumi egyből megcsúszik, de annyi a titka hogy ne essünk el, hogy fel kell mérni mindig az útviszonyokat, és ahhoz mérten válasszuk meg a sebességet. :)
Hátrányként egyedül annyit rónék fel, hogy azért a cangámon a 2,4-es Schwalbe Smart Sam után ez az 1,75-ös CST elég butácskán néz ki, eléggé "lefogyott" és vesztett a morcosságából, de hát valamit valamiért, én ennyit be tudtam áldozni azért, hogy ne legyen olyan hangja és ellenállása a a biciklimnek az aszfalton mint egy tanknak. :D
Nagyon meg vagyok elégedve ezzel a gumival, szerintem semmi probléma nem lesz vele, jól tapad aszfalton, kis ellenállása van, gurul ahogy kell, hangja tényleg 0, ez a +5mm defektálló réteg ami engem meggyőzött, hogy ezt válasszam. A homokos kavicsos útviszonyokkal is boldogul vígan, nem csak egy kimondott aszfaltgumi, de száguldozni ott már nem lehet vele. Hátrányát nem nagyon tapasztaltam, és szerintem nem is fogok. Nem egy terepgumi, de ha egy túra során egyes szakaszok terepesek, nem kell megijedni. Egyetlen ellensége van a tapadásának, az a vizes fű, de az nagyon. :)
Bátran merem ajánlani mindenkinek, aki szeretne egy tényleg problémamentes, hosszú távra szóló leginkább aszfaltra termett gumit, 0 hanggal és kis ellenállással a jó haladás érdekében. :)
Leginkább aszfaltra, arra nagyon jó, hosszú túrákra, gyengébb terep se gáz.
Kerestem egy problémamentes lehetőleg defekttűrő külsőt Merida Crossway bringámra. Jó, szeretem, és eddig nem is volt defektem. Az itt leírtakkal szemben én nem tapasztaltam erősebb kopást.
A gumi kiegyensúlyozatlan!!!
30-as tempónál elkezd rázni. Fogtam a bringát fejre állítottam, és minden alkalommal ugyanaz a része került az aszfalthoz legközelebb. Ezek után elkezdtem súllyal a szemközti oldalt kiegyensúlyozni. 17 gramm kell az ellenkező oldalra. Ez eléggé kellemetlen tulajdonság, ugyanis ezzel a szervizben nem tudnak mit kezdeni.
Városban aszfaltra tökéletes, Könnyebb terepre is jó lehet.
3200 km-t mentem vele eddig. Elöl-hátul ilyen gumi van fönt.
Kiváló defektállóság, eddig 0 defekt. Komfortos, szárazon jól tapad, kanyarban jól dönthető fékezés közben is. Vizes úton nincs tapasztalatom. Kis gördülési ellenállás de az 1.3-1.5-ös gumikhoz képest azért nehezebb a tekerés. Elöl 4 bár, hátul 5 bár nyomáson használom. Könnyebb terepen is elmegy gond nélkül.
4500 km-nél tartunk. A kopás viselhető, még mindig defekt nélkül!!
9400 km... Mit is mondjak... Egy defekt de az is a belső anyaghibája miatt... Korábban azt írtam gyorsan kopik de ezt most cáfolnom kell. Még mindig bírja a gyűrődést, igaz a hátsón látszanak a megtett kilóméterek de még egy fél szezont kibír! Szóval le a kalappal! Úgy tűnik a Kínaiak is tudnak minőséget gyártani ha kicsit odafigyelnek. :)
Hátrányként egy dolgot tudok felhozni: Viszonylag gyorsan kopik.
Ár érték arányban nagyon jó a C1316 Slavo.
Kimondottan városi használatra ajánlom. A hosszú túráknál jobban kijön a nagyobb gördülési ellenállás de ha érzel kihívást akkor ott is megállja a helyét.
Ár:
„Hajts gyorsan, költs okosan”
A Cheng Shin Tire-t (CST) 1967-ben alapították Tajvanon. Jelenleg a cég főbb kapacitásai Kínában találhatóak. A CST kezdetben kizárólag kerékpárgumik gyártásával foglalkozott, melyek Maxxis márkanév alatt váltak ismertté és népszerűvé világszerte. A világ legnagyobb kerékpárgumi-gyáraként a Chen Shing a Maxxis-on kívül több másik nagy márka részére is termel.
A nagyobb márkáknál kivívott eredményeket felhasználva, a cég a közelmúltban kilépett a háttérből, és saját márkanév alatt is hozott ki gumikat, a nagyokra jellemző magas ár nélkül. A CST kínálatában ma már nem csak a különböző kerékméretű és felhasználási célú kerékpárokra, hanem egyéb járművekre tervezett gumik is megtalálhatóak.
A cég egy szorosabb együttműködés nyomán 2009-től névadó szponzora a korábbiakban is CST gumikon versenyző, egyik legnépszerűbb hazai csapatnak, a Merida Maraton Team- CST-nek.