Nemrég vásároltam ezt a fajta CST gumit a régi bringán levő 1 év után elkoptatott gumiszett után, próbaképp. A régi gumi egy Kenda klaw XT volt...erősen terepminta amit az aszfalt pillanatok alatt lezabált...és akkor jött a váltás...CST Dolphin! A választás erre a gumira került. elsősorban városban nyúzom egy XC-s gépen. Fontos volt a jó tapadás amit aszfalton és terepen is rendkívül jól teljesít. Feltenni nagyon könnyű volt a Dolphin-t csak mérete miatt vigyázni kell a belsőre a perem felrakásakor. A 2.1-es ballonossága ellenére szerintem a tömege igen barátságos. Jelenleg 500 km van benne kb. és az öntésnak a nyomai még nem koptak el róla bár 500 km után ha kopásról beszélünk akkor azt a gumit sem fogjuk sokáig használni... Aszfalton 3,5 bar nyomáson használva a gördülési ellenállása szerintem nagyon jó a 2.1-hez viszonyítva. Bátran ajánlom városba is nagyon megbízható. nagy sebességnél is lehet vele szlalomozni nem csúszik el és mindezt még nedves útszakaszon is jellemzi, bár a vizet a vízelvezető sávok hiányában kicst felveri. Terepen meglepően jól teljesít. ahol túrázni szoktam ott beton útról kell átmenni földútra. itt jött a következő kellemes csalódás! szinte nem érezni hogy letértél az útról! Kapaszkodik rendesen és még sáros, vizes talajon sem kapar el ha valaki gyakorlott az ilyen terepen... meglepően tapasztaltam hogy közel 10 centis vízben alatta sárral még mindig nem süllyedtem el és képes is voltam kitekerni ebből a "mocsárból". Mintkét kerékre ajánlott, együttesen nagyon jó tapadást biztosít,szettben nagyon jól mutat. Forgásirány fontos.
Ami még fontos hogy a fékezhetősége szerintem kíváló ha nem állóra satuzol!
Defektügyileg szerintem tartós,eddig nem kaptam semmiféle defekt közeli helyeztet sem pedig ugyan arra mentem ahol a Kendával és bizony ott a Kenda már rendesen bekapta a defektet. Persze lehet, hogy ez csak szerncse de elég jó keverékű gumiról van szó!
update: Eljött a szezon vége és a Dolphin 1 szezon alatt vegyes használat során, (inkább azért város) elérte élete végét. A középső futófelület hátul majdnem teljesen elkopott. Ez csak a hátsó kerékre jellemző. Elöl még jó lesz a következő idényre is. A kopással együtt megjelent az instabil jellemzője. száraz úton még most is jól használható csak kicsit óvatosabban kell rámenni a poros "Ne adj Isten" vizes útszakaszra. Vizesen amúgy is halálos egy komolyabb fékezés vele most meg pláne. Mindezek ellenére megérte az árát jól tartja az utat csak kicsit figyelősebb az egész menet. Továbbá a gumi nyomásával itt már játszani kell úgy vettem észre 2,5-ön jó 3-ra már nem igazán fújnám. Jó gumi nekem megérte, szerintem veszek hátra egy másik ilyet és ez lesz a következő gumi is. Városban kíváló csak okosan kell használni!
Kicsit tapasztaltabb embereknek ajánlom akik nem satuzzák le a hátulját, mert ott ennek a guminak vége van hiába 2,1-es.
Hátrányt eddig nem nagyon tapasztaltam! Úgy vettem észre, hogy az állóra fékezést hátsó keréken kerülni kell, ezt nem szereti a CST Dolphin, gyakorlatilag a fékhatásnak a töredéke érvényesül, viszont egy normális fékezésnél kíváló!
update:
1 szezont bírt ki hátul, amikor elkopott akkor óvatosan kell már vele bánni mert nagyon veszélyes! Ha már közel a végéhez jár a gumi vizes tükörbeton nagyon nem ajánlott. Terep még akkor is oké, mert az oldalsó bütykök tartanak.
Ajánlott gumi mindkét kerékre! Minőségi tervezés, a bütykök nagyon jól helyezkednek el ahhoz, hogy aszfalton és terepen is jó tartás adjon a CST. Nem egy versenygumi tehát 50 km/h-t elérni vele aszfalton azért elég tekerős a tapadás miatt de nagyon teszi a dolgát! városba és terepre is tökéletes gumi. Persze nem Downhill-re :D
Ahogy kopik a gumi egyre gyorsabb lesz én úgy vettem észre :D
MTB. XC. Városi harcosnak aki a terepet is előnyben részesíti. Magyarországra a "fantasztikus minőségű" utainkra mindenképpen egy jó választás!