Az 1,95-ös szélességű verziót használtam ebből a gumiból, íme a különféle terepen való tapasztalatok:
- Száraz aszfalt: nem ajánlom, egyrészt gyorsan kopik; másrészt nincs középen összefüggő futófelület: ezért nagy sebességnél hangos, alacsony sebességnél rezonál, harmadrészt a gördülési ellenállása a vékony 1,95-ös szélesség ellenére is túl nagy
- Vizes aszfalt: meglehetősen bizonytalan az irányítás, nem ajánlom ilyen körülményekre se
- Keményre döngölt földút, száraz erdei út: tökéletes, ez a terep ennek a guminak az otthona, jól tapad, jól irányítható, durva emelkedőkön se pörög ki, durva lejtőkön is jól kontrollálható
- Nagyon száraz, homokos földút: meglepően jó, még a viszonylag mélyebb homokban is egész kellemes az irányíthatósága
- Vizes földút, kis sárral: talán még jobb, mint szárazon. Szuper jól tapad, a gördülési ellenállása pedig pont ideális.
- Nedves, agyagos erdei út: na ezt felejtsd el! Komolyan mondom, életveszélyes; ha még nedves avar is borítja a terepet, akkor a legkisebb fékezésre is azonnal blokkol a hátsó kerék, és irányíthatatlanul azonnal elkezd oldalirányban kicsúszni. Ilyen terepre ezzel a gumival csak akkor menj, ha meg akarsz halni.
- Nagy sár: ha nem agyagos a talaj, és nincs avar a sáron, akkor még elmegy, de azért ilyen terepre ez a gumi már kevés
- Murvás, kavicsos út: el-elpattog a köveken az Ignitor, illetve az apró kavicsos részeken be tud állni, de ez szerintem a keskeny, 1,95-ös szélesség miatt volt
- Hó, jég: meglepően jó, már csak úgy tudtam kipróbálni ilyen körülmények között, hogy a mintázata eléggé elkopott, és még így is kifejezetten jó volt a tapadása
Az élettartama: kábé 2000 km után teljesen elkopott a Maxxis Ignitor. Ennek nagyjából a fele volt aszfalt, ahol rendkívül gyorsan kopik.
A defektállósága nem a legkiválóbb, de ez amiatt van, mert ez egy puha gumikeverék, és azon belül sem a kevláros, meg mindenféle védelemmel ellátott verzió. Azért ha ésszel használjuk, nem fogunk vele túl sok defektet összeszedni.
Száraz, vagy enyhén vizes, nedves körülmények között az aszfaltot kivéve mindenre. Ilyen viszonyok mellett tökéletes.
Nagyon vizes, sáros terepre nem ajánlom.
A nedves, agyagos erdei ösvényeket meg messzire kerüljük el!