A szövetsűrűsége az árához képest.
Nagyon könnyű - 430g -, kiválóan gyorsítható és fékezhető a Worm Drive UST.
Így kényelmes (kicsi tehetetlen tömeg), remekül csillapít és jól fogja az utat, kellően lágy de mégse kopik gyorsan ez a Maxxis külső gumi.
Bár 3 baron használom csak, de így szinte csak a huplikat és nagyobb dolgokat érezni meg altájon, a kavicsok és a kisebb úthibák szinte csak maszíroznak, nem kényszerítenek feltétlen kiállásra.
Update:
Kiváló tapadás, tényleg átlagon felüli.
Kiszámítható viselkedés.
Update:
Defektmágnes. Könnyen át lehet szúrni.
Nekem a könnyű 430 grammos változat van, nem UST-s.
Én már sima futófelülettel vettem a bringámat, így minden amít írok a kopott állapotra értendő.
Száraz körülmények közt meglepően jól teljesít minden felületen a Worm Drive UST.
A sima futófelületből adódik, hogy csúszós helyeken, kavicsokon, murván és hasonló felületeken hamar elkezd kúszni, lesodródni. Ezért itt csak ésszel! Oldaltartása nem túl jó, de ez ugye majdnem egy slick gumi, mit is várhatnánk tőle...
Lejtőzni és mászni is jó vele, de csak szárazon.
Elég technikás gumi terepen, mivel nem igazán tud kapaszkodni (ugye nincs neki mivel), ezért nem mondanám, hogy a gumi megoldja helyetted a helyzetet. Neked kell ügyesnek lenned.
Viszont ha kellő terhelés van a kerekeken, akkor betapad. Vagyis ülve elég sok helyen fel lehet menni vele, ahol kiállva már esélytelen lenne. Lefelé is egész jól tud fékezni, még sose hagyott cserben, nem idegeskedik fékezés közben.
Könnyen megyek vele durva rázós terepen is, ahol már-már Enduro kéne alám és még mindig nem a gumi a gyenge láncszem. :)
Vizesen viszont nagyon kompromisszumos.
Aszfalton én nem merem dönteni úgy igazán még szárazon se. Ugye a bütykök miatt.
Vizesen viszont még annyira se. Lehet én vagyok nyuszi, mert a városi slick gumival se döntögetek esőben.
Terepen meg... Azt írtam volna, h technikás gumi? Na eső áztatta erdőben igazi kihívás menni vele. Oldaltartása szinte nulla. Felmenni kizárólag ülve, lefelé meg tartsd meg az egyensúlyod és ne sodródj ki! ;)
Nagyon korán eléri a határait a csúszós talajon.
Nagyon jó árban van, ezért a pénzért nem láttam még ilyen könnyű és 120 tpi szövetsűrűségű gumit, ezért 5 répa.
Abszolút teljesítményére meg 3 répát szánok, mert esőben nagyon kompromisszumos és könnyű vele defektet kapni.
Update:
Azóta kicsivel ügyesebb lettem és egész jól megismertem ezt a gumit.
Szárazon még mindig kiváló, a tapadása átlagon felüli, már-már pimasz könnyedséggel megyek fel vele (csakis SPD-vel!) ott, ahol többeknek már elforog a kereke. Komoly! Nem egyszer tettem nevetségessé ennél agresszívabb mintázatú gumikat ugyanazon a helyen. Vagy csak az spd teszi és az ügyesség?
Már nem félek lefektetni a bringát, sőt, terepen szinte kizárólag így lehet bevenni egy élesebb kanyart, elvégre a futófelületen nem kapaszkodik semmi sem. Az oldalsó bütykök miatt viszont nem vagyok hátrányban a többiekkel szemben. Bírja a zúzást is, végső soron az XC bringámat gyakran használom zúzásra is, köves, vízátfolyásos turista utakon. Ahol mások enduroval mennek, ott én a merev vázassal és ezzel a gumival is lejövök hasonló tempóval.
Felütni még nem tudtam 3-3,5 baron, pedig masszívan kenem neki néha.
Kiváló tapadása miatt képes megfogni még az ilyen utakon is, soha nem kerültem olyan helyzetbe, hogy elszabadult volna a bringa, soha nem is buktam vele, nagyon jól érezni a képességeit, időben figyelmeztet a gumi a határokra, semmi váratlan reakciója nem volt soha egyetlen szituban sem.
Aszfalton is lehet dönteni, a határokra itt is szép fokozatosan figyelmeztetnek a bütykök surrogásai. Csak legyen tiszta az út!
A por nem a barátja a guminak sem aszfalton, sem terepen.
Így a vizes út sem.
Ott még mindig kompromisszumos, ügyesnek kell lenni hozzá terepen. Könnyen elforog mászáskor a nedves talajon, de jó hajtástechnikával azért el lehet evickélni.
Vizes aszfalton még mindig nem merem dönteni. :D
Update:
Ha ügyes bringás vagy, akkor bátra ajánlom szárazon szinte bármire.
Maratonozni nagyon jó, jó hajtás és jó kanyartechnikákkal nem maradsz hátrányban, viszont könnyebb és agilisebb a terep gumiknál.
Vizesen nem jó szívvel ajánlanám, de próbálkozni lehet vele. Ügyesség kérdése csak az is, bár nem olyan kiszámítható, mint szárazon.
Kerüld a szilánkokat, tüskéket, cserepeket és mindent, ami átszúrhatja és akkor rendben lesz!