Ritchey Z-Max Evolution Comp külső gumi
-
Modellév:
2012
- Listaár: 6.000 Ft
- Defektem még nem volt vele.
- Emelkedőn jól mászik terepen, lejtőn is jó a kapaszkodása.
- Kanyarodás közben stabil ez a Ritchey külső gumi.
- Nagy sebességet is bírta.
- Aszfalt eszi a Ritchey Z-Max Evolution Comp-ot, nem is akárhogy.
- 260 km megtétele után a középső bordázat simára formálódott.
- Is-is tartós.
Szerintem érdemes több pénzt áldozni gumira, mint ilyet venni.
XC, terepes túrákra, aszfaltra szinte semmiképp sem.
jó tapadás, lágy gumi, terepen jól működik, csak terepre ajánlanám. közepes keménységű talajon ideális a használata
aszfalton nehéz vele, (terepre is van kitalálva) gyorsan kopik, 1-1,5 év alatt kirepedezett. Sarat nem szereti. Egyszer elég volt, van jobb nála
Terepen rézsűs fal szélére szépen felmászik, jó a tömlőssége, rugalmassága. Első keréken jó stabilitás. Fékezésnél jó tapadás.
Iszonyúan defektérzékeny, 1 hónapon belül 3 defekt hátsókerékben! Általánosan 1 évben szedek össze ennyit. Nem lehet vele nagy sebességet elérni aszfalton. Papírvékony oldalfal, ezáltal gyenge.
Soha többet nem vennék ilyet, inkább Schwalbe vagy Continental.
Első kerékre hobbi XC-seknek.
Mindez a 26x2,1 verzióról.
Defektem nem volt vele. Schwalbe belsőkkel használtam, defektvédő szalag nélkül.
Amióta használom van külön kerékszettem aszfaltra, tehát csak a beszállóig nyomom vele, így nem tűnt fel kopás.
Első/hátsó kerékre kitűnő.
Legjobban középkemény erdei talajon vált be, elképesztően jó tapadás, kitűnő kanyarkontroll, bőven megfelelő fékezhetőség. Nagyobb sebességnél (30-35 km/h) sem csúszkál, kontrollálható, egy pillanatra sem volt olyan érzésem, hogy "félni" kellene a kiszámíthatatlanságától.
A gördülési ellenállása viszonylag nagy, de mivel terepgumi, ez nem igazán szempont.
A sima erdei dózerút a kedvence (Hűvösvölgyi bicajút), aszfaltot túléli, de nem arra találták ki. Homokban elfogadható, bár oda egy kicsit keskeny. Murván (Budaörsi bánya) teljesen korrekt. Sárban elfogadható, egy kicsit csúszik, különösen az agyagos sarat felszedi, viszont szerencsésen gyorsan kidobja magából. Ősszel nedves leveleken is elvoltam vele, bár ott azért óvatosabban hajtottam.
Nehéz szerelni, nagyon feszes a belső acélgyűrű. A budapesti kéngőzős levegőben viszonylag gyorsan kirepedezik, kiszárad, bár ez a használhatóságot nem befolyásolja.
Havat egyáltalán nem szereti.
Aszfalton gyorsan kopik, aránylag nagy a gördülési ellenállása is.
Sajnos sárban már nem viselkedik túl jól. Igen könnyen és vastagon felszedi, és csak gyorsabb menetben szórja le magáról.
Szerintem elég "érdekes" gumi, de nekem a Classic volt és nem az EVO. Sok helyre használható, de igazán sehol sem kiemelkedően jó. 2.1-es méretben használtam. Nem túl nehéz.
Túrázgatásra, nem túl kemény terepen tekergőzésre.
ugyan ilyen gumim van a montin csak azt deli-tire-nek van elnevezve de az is 1.9 es elvileg
defektet talán 1x kaptam de akkor se volt olyan nagy vele mármint amikor még montival nyomtam mert mostmá bmx-ezek.
aszfalton eléggé rendesen kopik
nekem mind 2 keréken ez van elsőn eléggé jól bírja és már vagy több mint 2 éve ez van rajta, hátul eléggé el van kopva
emelkedőn lejtőn és kanyarban ha csak nem saras akkor elég jól fogja a kecót
sarat szereti gyűjteni de elég jól tisztul is egy idő után
aszfaltra ne ilyen gumit vegyetek mert nagyon kopik, elmentem a boltba házunktól kb 500 m és már feketék voltak a minták pedig semmit nem csináltam csak tekertem semmi szlalom úgyhogy aszfaltra semmiképpen nem ajánlom
én hála istennek "álruhában" tök olcsón 1800Ft/db jutottam hozzá ezekhez a külsőkhöz de ugyanúgy néz ki mint a ricthey ugyan az a mintázat szélesség minden.
sztem pöpec kis gumi
A Ritchey Design története 1974-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította a legendás Tom Ritchey, a hegyikerékpározás egyik atyja, akit 1988-ban beiktattak a Mountain Bike Hall Of Fame-be.
Az elsők közt kezdett a hegyikerékpározással foglalkozni, és rengeteg lehetőséget látott a használt alkatrészek tökéletesítésében. Célja nem egy nagy üzleti tervben gyökerezett- ekkor sok mtb alkatrész még nem is létezett, és a meglévőek is komoly fejlesztéseket igényeltek, így lehetőséget látott a könnyebb, erősebb, jobb összetevők gyártásában.
Tom Ritchey egykoron országos szinten versenyzett. Fiatalkorában már úgy építette kerékpárjait, hogy minél könnyebbek legyenek, de teljesítményükből ne veszítsenek. Vázakat is épített, de később főleg az alkatrészek felé fordította figyelmét. Mai is főleg az alkatrészek gyártásában van jelen a Ritchey Design. Többek közt kormányrendszereket, nyergeket, gumikat, karbon kerekeket és villákat gyárt, valamint Break Away néven bőrönd méretűre szerelhető, de teljes funkciójú országúti és cross vázakat.
A cég országúti és mtb kerékpárokra is kínál alkatrészeket. 2003-ban megvásárolta a kanadai központú Syncros-t, és a márka révén az all mountain, freeride és downhill cuccok piacára is betört.