Miután Újpest, Angyalföld, Zugló útvonalon kezdtem járni, kábé 2 hetente kaptam a defektet kevláros defektvédős gumi mellett. A futófelületen megbírkózott vele a gumi, de köszönhetően a kerékpárút karbantartóinak (csak néha kaszálják az út menti gazt, azt is utána kiterítik a kerékpárútra) a végzetes szúrások mindig oldalról érkeztek királydinnye formájában. Addig nem is ismertem ezt a növényt.
Ezek után Slime ment a belsőkbe több-kevesebb eredménnyel. Ez a habos spray volt mindig nálam, mert gyakorta éjszaka vagy hajnalban jövök-megyek, nincs kedvem szórakozni a szereléssel. Ez fel is fújta mindig annyira, hogy a célomat simán elértem vele, s a lyukat is tömítette. De amikor már minden utamon defektet kaptam, meguntam.
Bementem a kedvenc kerékpárboltomba, s mondtam, hogy spéci gumi kell, mert elegem van, meg a tél miatt eleve akartam sárvédőt is. Előtte kinéztem a Schwalbe Marathon Plust, ami sajnos nem volt, csak rendelni tudtak volna. Azonban mivel pont előtte 10 perccel is defektet kaptam, elértem azt az állapotot, amikor már bármi szóba jöhetett, ami enyhíti a problémáimat, így mondtam, hogy akkor legyen, amit ajánlanak és van.
Ezt ajánlották. Bár már más néven fut, Mites long way stop thorn Ultimate (bár még benne van a Rubena v66 felirat is). 26x1,75-ös lett. Azt mondták, ezzel nem fogok defektet kapni. A cég legerősebb defektvédelme van benne, mely hasonló alapokon nyugszik, mint a schwalbe marathon plus.
Az első tapasztalatok: már van benne néhány száz km, s eddig egy defektet sem kaptam, ami nagyon nagy szó, mert az említett királydinnyés útszakaszon a végére már minden alkalommal benyeltem egy-egy defektet. Száraz aszfalton jól tapad, pocsolya, vizes földre hullott falevelek nem okoztak neki gondot. Szép a reflex csík. Nem vagyok egy gramm-harcos, de nem könnyű a kerék... Kb. 2 km/h-val lassabban közlekedek vele (26x1,75), mint az előző, defektvédelem nélküli 26x2.0-s külsőmmel. Nagyon-nagyon csendes. Ha nem kapok vele defektet, akkor maximálisan elégedett leszek vele. Ekkora sebességcsökkenés nem számít, ha cserébe nem kapok defektet. Végső soron így még gyorsabb is.
Ha be is válik, a következő akkor is schwalbe marathon plus lesz. Lehet hogy az ára a minimum kétszerese, de ott olyanokról írnak, hogy 15 ezer km-ek után még mindig jó a mintázat, s lehet még több ezret elmegy. Erről meg azt olvasom, hogy 1000-2000 km után eljön a végstádium.
Update: 3200 km után elmondhatom, hogy a defektvédelem kiváló, még egy sem volt. A nyugalom amit ad, pótolhatatlan. Pedig szedtem már ki belőle királydinnyét. Azóta sajnálattal nézem a defekteseket. Persze kinek-mi a jó. Én nyugodtan kelek, fekszem és tekerek. Defekt miatt garantáltan nem kések sehonnan. Télen montit, tavasztól őszig trekking kerót használok. Mind a kettőn ez a gumi van, a kettővel mentem egy év alatt a 3200 km-t. Kiváló a tapadása száraz, vizes, sáros úton, macskakövön, kavicsos, szilárd homokos talajon. Villamos- vagy vasúti sínpálya keresztezése sem probléma neki még esőben sem. Kiváló a tapadása a "szűz" hóban és a latyakban. Amit viszont nagyon nem bír, az a jeges vagy már itt-ott letaposott hó. Ott életveszély.