Rubena V95 Charybdis Racing Pro TD külső gumi

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 7.500 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

NRN avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2022, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Kedvező az ára

-Viszonylag alacsony gördülési ellenállás jellemzi

-Kiszámíthatóan viselkedik terepen

-Köves, sziklás terepen remekül kapaszkodik

-Egész jó sárvető képességekkel bír

Hátrány

Iszonyat gyorsan kopik. Mit kopik...törik, mállik le róla a mintázat!

Tapasztalat

FONTOS: Nem voltam elég körültekintő a vélemény írása előtt. Rákerestem a Mitas Charybdis névre és az első találatnál elkerülte a figyelmem, hogy ez a racing pro modellről szól. FONTOS KIEMELNEM, HOGY A VÉLEMÉNYEM A CHARYBDIS ALAPMODELLJÉT ÉRINTI. 

Kértem a vélemény törlését, remélhetőleg ez hamarosan meg is történik. 

 

Nem tudom ezt a gumit hova tenni. Egy nagyon jó darab lehetne, ha tartósabb keverékből készülne a futófelület. Két hónapja vettem, kifejezetten arra a célra, hogy a nyári szezont letoljam vele. Ilyenkor a terep mellett többet járok aszfalton is, elmegyek nagyobb túrákra, megkerülöm a Balatont. Tisztában vagyok azzal, hogy egy terepre szánt pacsker nem szereti az aszfaltot, de ettől azért többet várok egy gumitól. Elfogyasztottam már néhány modellt, különböző árkategóriákból, de tartósság tekintetében eddig a Mitas Charybdis muzsikált a leggyengébben. 2019 és 2021 közt egy Panaracer Swoop All trailt nyúztam a nyári szezonban. A három szezon alatt kb 7000 km ment bele.  Szerettem, de idén hiánycikk volt. Így került képbe ez a gumi. Csupán kb. 600 (igen, hatszáz) km van benne, de a hátsó gumin elfogyott a minta. Igen, kopott is, de főként lemállott, töredezett. Közelről nézve egy furcsa, szivacsra emlékeztető szerkezete van.  Plusz, felfedeztem az oldalán egy dudort. Ezeket figyelembe véve a kezdeti lelkesedésem igencsak alább hagyott a márka iránt. Pedig jó mintázatú pacskerokat gyártanak, de hogy egy gumi ne bírjon ki többet pár száz kilométernél, ez nonszensz. 

Az őszi-téli szezonban hátsó keréken egy Continental Trail Kinget nyúzok, immár negyedik éve. Az is elég sokat megfordult aszfalton ez idő alatt, de még mindig kiváló állapotban van. És a két típus közt mindössze 3500 ft eltérés van. Jó, az igazsághoz tartozik, hogy a Conti akkori és a Mitas mostani árát vetettem össze.  

Szóval nem tudom, mit mondhatnék.. A gumi, amit tud, azt jól tudja. Szeretem az irányíthatóságát, szeretem a kiszámítható viselkedését, a kanyarstabilitását. De ezzel a tartóssággal kezdeni kéne valamit!

 

Erre ajánlom

Bármilyen terepre, de csak első kerékre!

Ennyiért vettem
Kb 3000 ft.
Mért tömeg
960 g
Csatolt képek
Rubena V95 Charybdis Racing Pro TD  2022 külső gumi
Rubena V95 Charybdis Racing Pro TD  2022 külső gumi
Rubena V95 Charybdis Racing Pro TD  2022 külső gumi
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SiMoon avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny

Összehasonlítva a többi márka kínálatával, ár/érték arányát tekintve kitűnőek a Rubena külsői

A rövid tesztidőszak alatt egy defektet sem kaptunk, ami persze nem kellően reprezentatív

A sűrű mintázat miatt nem érezhetőek a bütykök, könnyedén fut terepen és aszfalton is.

Kapaszkodásnál nehezen lehet kipörgetni, maximum extrán köves, vagy gyökeres emelkedőn - persze ha kifejezetten el akartam volna kerülni, kis technikával ment volna.

Hátrány

Murván és gyökeres terepen nem érezték magukat otthon.

Erre ajánlom

a Charybdis akár nedves, sáros körülmények között is jól teljesít nyíltabb mintázata és remek öntisztuló képessége miatt.

Csatolt képek
Rubena V95 Charybdis Racing Pro TD  2010 külső gumi
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david0202 avatar
46 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

 jó tapadás
 kedvező tömeg
 a minőséghez mérten kedvező ár

szép külső

kis görgdülési ellenállás

minden terepen jól tapad

 

Hátrány

nem tapasztaltam 

Tapasztalat

Műszaki paraméterek:
Méret: 26 × 2,00” (ERTRO: 52 × 559)
Változat: Racing Pro Top Design SE Dual CRX Light Compound
Tömeg:
- Gyári adat: 480 g
- Mért adat: 493 g (átlag)
Szövetsűrűség: 127 tpi (a futófelület alatt)
Legnagyobb megengedett nyomás: 420 KPa (4,2 bar)
RI: 16,6

Erre ajánlom

XC/maraton

Mért tömeg
493 g
Csatolt képek
Rubena V95 Charybdis Racing Pro TD  2011 külső gumi
14 olvasó 64%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

26x2,0" (ETRTO: 52-559)


 
nyomás (bar):

max. 4,2


 
ajánlott kerék:

Első és hátsó


tömeg:

450 g


 
további információk:

Fekete, vagy Szürke-fekete színben


Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena V95 Charybdis Racing Pro TD termékkel kapcsolatban: