Rubena V96 Scylla TD külső gumi

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 6.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2022, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Hajtogatható, könnyű gumi.

-Ár/érték aránya jó a többi neves gyártó termékeihez viszonyítva

-Nem hagyott még komolyabban cserben (szúrt defektem persze volt a régebbi szürke csíkos verzióval)

-127TPI szövetsűrűség

-Textra oldalfalvédelem

 

Hátrány

A következők a régi, már nem forgalmazott TD (szürke csíkos) változatra vonatkoznak!
-Volt vele pár defektem, nem több vagy kevesebb mint bármelyik másik gumival idáig. A 127tpi sem egyenlő a csodával, az akáctüske meg a királydinnye tojik a szövetsűrűségre :)

-A névleges és a valós méretek között jelentős eltérés van. A 2.25-ös változat amit vásároltam, alig van olyan vastag mint régebben a 2.1-es gumim. Jól felnyomva sem éri el többet 54mm szélességnél.

-Meredek mászásnál és hatásos fékezéshez hátul nem lesz a legjobb választás. Aszfalton nagyon tapad és harapja ha mászni kell, viszont földúton, füves letaposott ösvényen, poros homokos földúton, kavicson vigyázni kell az egyenletes hajtásra mert könnyebben ki tud pörögni hátul, mivel relatíve alacsony mintázatú a gumi.

-Nem igazán hátrány mert nem aszfaltra találták ki, de mivel nincs outim ezért a montit használom a közutakon is. Szóval ~3000km aszfalt után már majdnem eltűnt a középső mintázat a hátsó gumiról. Elöl ugyanennyi km után sokkal kevésbé kopott, ez hátulra átrakva elbírhat még ~2000-et.

Tapasztalat

Egy szezont simán elvisznek, erős aszfaltos használat mellett is. Mindazonáltal már csak kifejezetten versenyguminak használom, évi néhány alkalommal (költséghatékonysági megfontolásból, edzős guminak vettem egy pár olcsó Continentalt). Pár általam mért tömegadatot megosztok.

-26"x2.25 : 530g és 580g (TD szürke csíkos, már nem forgalmazzák)

-27.5"x2.25: 565g, 550g (2 hónap eltérés a gyártási dátumban, csomagolásukon 590 és 580g van megadva, az újabb a nehezebb). (szintén TD szürke csíkos, már nem forgalmazzák)

-Vásároltam egy Cape Epic-es verziót pár éve 27.5"x2.25-ben, ez 580 grammot nyomott. (szintén TD szürke csíkos, már nem forgalmazzák)


-27,5"x2.25 TEXTRA verzió, új logó dizájnnal: 650gramm. (Ez a jelenlegi legfrissebb modell - 2022)

 

Ennél jobb ár/érték arányú XC gumit nem tudok találni még mindig. Egyetlen hátránya van: kicsit keskeny a többihez képest. Alacsonyabb és keskenyebb a köpeny mint a többi gyártó 2.2-es gumijai. Haverom 2.2-es Conti Race Kingje sokkal kövérebb, az enyém mellé téve nagyon látszik a különbség.

Sajnos nem tudok képet feltölteni utólag a Textrás verzióról mert testbike véleményes motorja ennyit tud, de majd a fotóalbumomba kerül valami idővel. :)

Erre ajánlom

Maraton, Túra, XC, terep-aszfalt kevert használatra.

Ennyiért vettem
9990
Mért tömeg
650 g
Csatolt képek
Rubena V96 Scylla TD  2022 külső gumi
Ez a fajta kivitel már nincs forgalomban
7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26×2,10"
  • 26×2,25"

 
nyomás (bar):

max. 3,8


 
ajánlott kerék:

Első és hátsó


 
defektvédelem:

van


 
tubeless változat:

van


tömeg:
  • 26 x 2,25 Racing Pro 540 g
  • 26 x 2,25 Tubeless Supra 570 g
  • 26 x 2,10 Racing Pro 450 g
  • 26 x 2,10 Tubeless Supra 495 g

GREY LINE

  • 26 x 2,25 Racing Pro 570 g
  • 26 x 2,25 Tubeless Supra 600 g
  • 26 x 2,10 Racing Pro 480 g
  • 26 x 2,10 Tubeless Supra 520 g

Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena V96 Scylla TD termékkel kapcsolatban: