Rubena V96 Scylla TD külső gumi

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 6.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



rcs2003 Rubena V96 Scylla TD külső gumi véleménye


rcs2003 avatar
45 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Hajtogatható, nagyon könnyű gumi! (26x2.25-ben mindössze 530gramm)

-127TPI szövetsűrűség

-Kettős összetétel (a szélein puhább gumi, a futófelületen keményebb keverék)

-Szép megjelenés, a bringám színeivel harmonizál a piros-fekete-fehér design

-A csomagolás hajlékony műanyagból van, ha megfordítod kiderül hogy elöl sárvédőként is lehet használni, nagyon ötletes a gyártó részéről :)

Hátrány

-Volt vele egy lassú defektem. Feltűnt hogy nem tartja a nyomást az első kerék. Leszedtem a külsőt, átnéztem az egészet egy csipesszel a kezemben és találtam négy kis egyforma barnás tüskét a gumiban. Az egyik át is jutott rajta kb 2mm mélyen és a belsőt felszúrta. Úgy látszik a 127tpi sem egyenlő a csodával :)

-Elég szopás volt felküszködni a WTB felnimre (GBS belső peremes), amihez az is hozzájárult hogy a felniszalag sem nagyon akart a helyén maradni a feszegetés közben. :D

-A névleges és a valós méretek között jelentős eltérés van. A 2.25-ös változat amit vásároltam, alig van olyan vastag mint régebben a 2.1-es gumim. Most Schwalbe Smart Sam 2.25-ről váltottam erre a Scyllára, és a Schwalbe gumi sokkal de sokkal szélesebb nála!

-UPDATE 2017.08.30. Most hogy benne van pár párszáz km van némi tapasztalatom. Meredek mászásnál és hatásos fékezéshez hátul nem lesz a legjobb választás. Aszfalton nagyon tapad és harapja ha mászni kell, viszont földúton, füves letaposott ösvényen, poros homokos földúton, kavicson vigyázni kell az egyenletes hajtásra mert könnyebben ki tud pörögni hátul. Lehet hogy meg fogom fordítani a felnin és kipróbálom úgy is, a gyári ajánlás szerint tettem fel, ahogy elvileg fékezésnél harapja jobban a talajt. A hátsón már láthatók a kopás jelei, hiába sajnos én aszfalton is hajtom elég sokat ami nyilván jobban eszi mint a terepezés.

Tapasztalat

UPDATE 2017.08.17. 550km, javarészt aszfaltos tekerés után a hátsón már látszik hogy alacsonyabb a középső mintázat, de még nem számottevően. Az első még 100%-os.

UPDATE 2017.10.25. ~1911km (4 havi) vegyes aszfalt/terep használat után lefényképeztem mindkét külsőt, lásd a képeknél. Még mindkettőn megvan a középső mintázat, bár a hátsón egyre vékonyabb. Aprócska repedezések borítják az egész gumi felületét. Jól bírják a bütykök, nincsenek annyira szétfoszolva. A szélső, puhább bütykök még 100%-osnak látszanak. Talán lesz bennük összesen 4000km, aztán szerintem elkopik a középső minta teljesen. Legalábbis a hátsón tutira. Egy szezonos gumik, ha sokat hajtod a bringát aszfalton.

---------------

Úgy látszik vannak még régi elfekvő készletek a raktárakban ezekből is, mert az én Gumim még 100%-ig Rubena feliratos, 2015-ös gyártású. Az újabbak már pár éve Mitas néven futnak.

Ami egyből feltűnt ahogy harapja a betont ez a gumi amikor beletekerek és kanyarban sokkal biztosabban tart mint az elődje (Schwalbe Smart Sam), jobban be merem tenni az elejét. Aszfalton általában elöl 2.4, hátul 2.8 bar körül vannak a gumik, belsővel használom őket. Terepen elöl kb 2.1-2.2, hátul 2.3-2.4 baron használom.

 

Erre ajánlom

Maraton, Túra, XC, terep-aszfalt kevert használatra, ha nem sajnálsz érte ~8000Ft-ot. :)

Ennyiért vettem
8300
Mért tömeg
530 g
Csatolt képek
Rubena V96 Scylla TD  2015 külső gumi
Könnyű! :)
Rubena V96 Scylla TD  2015 külső gumi
A gyári védőréteg még a gumin van
Rubena V96 Scylla TD  2015 külső gumi
~1911km aszfalt+terep használat után
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rubena V96 Scylla TD 2012 külső gumi specifikáció

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26×2,10"
  • 26×2,25"

 
nyomás (bar):

max. 3,8


 
ajánlott kerék:

Első és hátsó


 
defektvédelem:

van


 
tubeless változat:

van


tömeg:
  • 26 x 2,25 Racing Pro 540 g
  • 26 x 2,25 Tubeless Supra 570 g
  • 26 x 2,10 Racing Pro 450 g
  • 26 x 2,10 Tubeless Supra 495 g

GREY LINE

  • 26 x 2,25 Racing Pro 570 g
  • 26 x 2,25 Tubeless Supra 600 g
  • 26 x 2,10 Racing Pro 480 g
  • 26 x 2,10 Tubeless Supra 520 g

Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Rubena V96 Scylla TD külső gumi termékfórum
(minden modellév)

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed a Rubena V96 Scylla TD termékkel kapcsolatban: