- defektvédelem
- mutatós
- kiváló tartósság
- silány gyártási minőség (deformáció)
- kanyarban és fékezéskor zajos, zümmög (inkább új korában volt jellemző)
- korlátozott terepképességek, de nem is erre való
- hosszanti bordák megvezetik, pl. térkő fuga vagy vastagon festett záróvonal
Ez a harmadik Schwalbe gumim, mivel az előző kettővel elégedett voltam. Ez a legdrágább a próbált típusok közt, és egyben a legnagyobb csalódás. A gumi nem fut szépen, nyolcas van benne, amit a futásán nem érezni, de azért ennél jóval olcsóbb gumikon sem láttam ilyet. Nem tudom, hogy összefügg-e vele, hogy első keréken a felszerelés után két durrdefektem volt, ahol a belső széthasadt. Először a gumira gyanakodtam, de felniszalag csere után gond nélkül teljesített kb. 800 km-t.
Furcsa mód kanyarban már kis kormányszögre vagy döntésre hangja van, ami élesebb kanyarokban még hangosabb. Nem érzem olyan magabiztosnak vele a bringát, mint az előző gumikkal. Nem tudom, hogy a súlya miatt van-e, vagy más, de nem merek vele olyanokat kanyarodni.
Murván az eddig próbált gumik közül a legrosszabb, kilöki maga alól a kavicsokat, így jobbra-balra vezetik a kövek. Ilyen felületen óvatosan kell vele menni. Értelemszerűen a homokot sem bírja, de nem is ilyen felületekre van kitalálva. Ettől függetlenül megkapta a kiképzést gané földutakon, és el tudtam vele közlekedni, de oda kellett figyelni.
Azt vártam, hogy aszfalton nagyon fog hasítani a teszten mutatott kis gördülési ellenállása miatt, de nekem lassabbnak tűnik, mint a Silento volt.
Elsőre nagyon negatív véleménnyel voltam a gumiról, de egy Balaton kerülés és a mostani Vas megyei 400 km-es kiruccanásom alatt nagyon jól teljesített, és itt elsősorban a defektvédelemre gondolok. Úttalan utakon, tüskés bozótokban, éles köveken, üvegszilánkon mentem át vele, és minden probléma nélkül tűrte. Kopás minimális van rajta. Emiatt felpontoztam 4-re, de hibátlannak nem mondható még aszfalton sem, mert a hosszanti bordák megvezetik, akár egy vastagabb záróvonal is. Ennyiért pedig autógumit kapni, ezért kap 3-ast ár/érték arányra.
2019: Ennyi idő után már elégedett vagyok a gumival. 2 év alatt mindössze egy defektem volt. A gumin öregedés jelei nem láthatók. A futófelület kb. 2000 km után is bőven jó, még felcserélnem sem kellett az első és hátsó kerekeket. A zajosság mérséklődött, már fel sem tűnik. Túra guminak ideális. Mivel a jelek szerint túlél 3-4 olcsó gumit, így már jobban mutat ár/érték arányban, és belső gumira sem kell annyit költeni. :)
Leginkább aszfaltra azoknak, akiknek fontos a defektvédelem.