Schwalbe Energizer Plus külső gumi

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.09.)
  • Listaár: 8.990 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




Zolus avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- defektvédelem

- mutatós

- kiváló tartósság

Hátrány

- silány gyártási minőség (deformáció)

- kanyarban és fékezéskor zajos, zümmög (inkább új korában volt jellemző)

- korlátozott terepképességek, de nem is erre való

- hosszanti bordák megvezetik, pl. térkő fuga vagy vastagon festett záróvonal

Tapasztalat

Ez a harmadik Schwalbe gumim, mivel az előző kettővel elégedett voltam. Ez a legdrágább a próbált típusok közt, és egyben a legnagyobb csalódás. A gumi nem fut szépen, nyolcas van benne, amit a futásán nem érezni, de azért ennél jóval olcsóbb gumikon sem láttam ilyet. Nem tudom, hogy összefügg-e vele, hogy első keréken a felszerelés után két durrdefektem volt, ahol a belső széthasadt. Először a gumira gyanakodtam, de felniszalag csere után gond nélkül teljesített kb. 800 km-t.

Furcsa mód kanyarban már kis kormányszögre vagy döntésre hangja van, ami élesebb kanyarokban még hangosabb. Nem érzem olyan magabiztosnak vele a bringát, mint az előző gumikkal. Nem tudom, hogy a súlya miatt van-e, vagy más, de nem merek vele olyanokat kanyarodni.

Murván az eddig próbált gumik közül a legrosszabb, kilöki maga alól a kavicsokat, így jobbra-balra vezetik a kövek. Ilyen felületen óvatosan kell vele menni. Értelemszerűen a homokot sem bírja, de nem is ilyen felületekre van kitalálva. Ettől függetlenül megkapta a kiképzést gané földutakon, és el tudtam vele közlekedni, de oda kellett figyelni.

Azt vártam, hogy aszfalton nagyon fog hasítani a teszten mutatott kis gördülési ellenállása miatt, de nekem lassabbnak tűnik, mint a Silento volt.

Elsőre nagyon negatív véleménnyel voltam a gumiról, de egy Balaton kerülés és a mostani Vas megyei 400 km-es kiruccanásom alatt nagyon jól teljesített, és itt elsősorban a defektvédelemre gondolok. Úttalan utakon, tüskés bozótokban, éles köveken, üvegszilánkon mentem át vele, és minden probléma nélkül tűrte. Kopás minimális van rajta. Emiatt felpontoztam 4-re, de hibátlannak nem mondható még aszfalton sem, mert a hosszanti bordák megvezetik, akár egy vastagabb záróvonal is. Ennyiért pedig autógumit kapni, ezért kap 3-ast ár/érték arányra.

2019: Ennyi idő után már elégedett vagyok a gumival. 2 év alatt mindössze egy defektem volt. A gumin öregedés jelei nem láthatók. A futófelület kb. 2000 km után is bőven jó, még felcserélnem sem kellett az első és hátsó kerekeket. A zajosság mérséklődött, már fel sem tűnik. Túra guminak ideális. Mivel a jelek szerint túlél 3-4 olcsó gumit, így már jobban mutat ár/érték arányban, és belső gumira sem kell annyit költeni. :)

Erre ajánlom

Leginkább aszfaltra azoknak, akiknek fontos a defektvédelem.

Ennyiért vettem
8750
20 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 20 x 1.75
  • 26 x 1.75
  • 700 x 32C
  • 700 x 35C
  • 700 x 38C
  • 28 x 1.75

 
szövetsűrűség (TPI):

67


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nem


 
defektvédelem:

van, GreenGuard


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

Igen


tömeg:
  • 20 x 1.75 GreenGuard Energizer 640 g
  • 26 x 1.75 GreenGuard Energizer 875 g
  • 700 x 32C GreenGuard Energizer 645 g
  • 700 x 35C GreenGuard Energizer 730 g
  • 700 x 38C GreenGuard Energizer 810 g
  • 28 x 1.75 GreenGuard Energizer 985 g

 
további információk:
  • A legbiztonságosabb Energizer. Kiváló GreenGuard 3mm defektvédelemmel.
  • Speciálisan E-Bike-okhoz készítve. A minőségi alapanyagok alacsony gördülési ellenállást és nagyon jó tapadást garantálnak. Ez egyet jelent – biztonságot, még gyors kanyarokban is. Minden Energizer ECE-R75 jelzéssel van ellátva ami azt jelenti, hogy a gyorsabb akár 50 km/h-val közlekedő E-bike-okon is használhatóak. Ez az ECE szabály az egész EU-ban érvényes, ezért egyedi eljárásra és gyártói megbízhatósági tanulmányokra nincs szükség.

Schwalbe logó

Schwalbe márka bemutatás

A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.

A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.

Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.

A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.

A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwalbe Energizer Plus termékkel kapcsolatban: