Először egy használt drapp oldalfalú szettet nyúztam igen rövid ideig. Kb. 50-100 km. Vettem egy bringát ezzel a gumival. A tulaj 90-100 kg között mozgott, így valószínűnek tartom, hogy a testtömege megviselte a gumi szerkezetét, mert az eladó állítása szerint a külsőkben a megvételkor lehetett vagy 200 km. A gyémánt mintának se híre, se hamva nem volt, oldalfal kirepedezve, hátsó keréken szép kis hasadás a futófelületen. Hátra ugyanezt a drapp oldalfalút vettem újonnan. Pici felütés 8 baron kis tempóval és szálszakadás lett belőle. Mindenki beszélt lefele erről a gumiról. Eddig tartott az első szettel a "kapcsolatunk".
Sikerült is mert vettem egy szett hajtogatós CST Czar-t, amit hajtottam szűk 600 km erejéig (megvan, semmi baja, csak újra szerettem volna Schwalbe-t :) ). Idén (2014) egy kihagyhatatlan ajánlat keretében vettem újonnan a már régóta tetsző fehér csíkos drótos verziót. Jelenleg 200 km van bennük, voltak versenyen is és erőteljesen tesztelem a defektállóságát is. Amennyiért vettem, annyiért lehet is :). Most kezd óvatosan kopni befele, eddig nem csalódtam benne.
A verseny végig esőben zajlott, így állíthatom, hogy vizes felületen nagy tempónál is kezes a gép. Nem sikerült eddig elfékeznem, pedig volt rá lehetőség, de egész jól fékezhető. Kanyarokban stabil, sokallta jobb mint a CST. Gyorsabb is vagyok vele. Komfortosabb gumi a szerkezetének köszönhetően. Defektállósága eddig nagyon jól vizsgázik nálam (csatornázás van a városban, tiszta apró kavicsos az utcák zöme, a gumin nem látok bevágást, repedést, lyukat, stb. Néha egy picit engedek is le belőle, de úgysem látszik. Napi szinten használom, igen jól tűri az igénybevételt. Ahogy használom egyre többet, kezdem a bringám határait kiismerni. Jó ránézni és falni vele a kilométereket. A 60 kilómhoz a 6-9 barig terjedő nyomástartományból a 8 bar vált be az eddigi kísérletezgetések során. Ekkora nyomással nem ráz, mégis jól gyorsítható, gördülési ellenállása ideális, hosszabb távon is tartható vele a tempó.
Ez a színváltozat nagyon passzol a gépemhez, így elmondható, hogy nemcsak hasznos, hanem szemnek is tetszetős alkotóeleme a bicajnak.
Tisztítása pofonegyszerű, vizes szivaccsal törlöm át és ronggyal törlöm szárazra (szobalakó, csakis tisztán jöhet be :D).
Ha az idei szezont így viseli el és nem kopik számottevően, akkor maradok nála. Alig 2500 Ft/db áron újonnan vásárolva bőven megérte. Szeretnék adni egy esélyt a Lugano-nak (az első közös negatív múlt, a kollégák tapasztalatai, stb), eddig úgy látszik megérdemli a bizalmat.
Esős, amatőr szintű versenyen jól muzsikált, sok múlt rajta.
Hasra nem kell tőle esni, ellenben némi kompromisszummal igen jó gumi a kategóriát és az árát tekintve.