Schwalbe Lugano külső gumi

35 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.08.)
  • Listaár: 4.490 Ft - 7.490 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-15 (35 vélemény)
Rendezés

rarki72 avatar
2 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, jó tapadás (szárazon biztosan, nedves úton nem próbáltam)

Hátrány

Gyakori, akár pár 100km utáni szövet szakadás (puklisodás).
Nagy ütemben kopik, repedezik.

Tapasztalat

Kérdezgetve közösségi média csoportokban, egyértelmű a saját negatív tapasztalatom általános megerősítése.
15 hónaposan, 3.800km után jó 15 centi szövetszakadás okozta pukli + 3db kb 2,5 centis repedés + 5 centis szövetig kopás, pedig összesen csak egyszer fékeztem álló kerékkel vészhelyzetben...
Csak aszfalt túrákban volt része (másra lehetetlen is használni), én nem szoktam álló kerékre fékezni, kerülöm az aszfalt hibákat, padkázásban sem volt része. Egyszerűen csak használtam csendben és így nagy csalódás. Még defektem sem volt egyszer sem...

Erre ajánlom

nem ajánlom. kicsivel drágább contikról sokkal jobb a felhasználók tapasztalata, km-ben akár dupla élettartammal.

Ennyiért vettem
bringa gyári felszereltség részét képezte
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZVarga avatar
25 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Stabil kanyarban, lejtőn is
  • Esőben is jól tapad
  • Egész jó a gördülési ellenállása
  • Olcsón kaphatô
Hátrány
  • A gyémántmintás felület már közel simára kopott rajta (edit: nem tudom hogy ezt anno miért írtam, minden gumi kopik, szóval...)
Ennyiért vettem
bringával együtt
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

marikgy avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Jó ár/érték arány
  • esztétikus (nekem a fehér csíkos verzió van)
  • gyémánt minta
  • szárazon jól tapad - kanyarban, egyenesen
  • jó gördülés
  • nekem nem gyűjti a kavicsokat amit mások emlegettek
  • 9 Bar nyomást bír
  • Update: túl vagyok az első esős körön és jól vizsgázott a gumi. Esztergom-Dobogókő útvonalon szépen tette a dolgát. Stabil maradt a bringa én meg vizes lettem:)
Hátrány
  • gyorsan kopik (főleg a hátsó). 700km után már eléggé látszott a hátsón a használat.
  • csúszósabb úton (nedves út, villamos-sín) nagyon csúszik. Bár ez slick guminál 'normális'.
  • esőben nem használtam még de nem is 'merem'

 

Tapasztalat

Összességében egy jó kis gumi ebben az árban. Kicsit gyorsabban kopik mint számítottam rá. Eddig 1500km van benne és szerencsére a kopás lelassult. Első gumi még újszerű. Bízom benne hogy 3000-4000km-et kibír. 

Eddig a deffektet még nem kaptam (kop-kop).

Száraz úton stabil, de villamos-sínen estem már vele mivel egyáltalán nem tapadt. (Cyclocross terepgumit cseréltem le erre)

Update:

sajnos beszedtem időközben 4 defektet (2 hátul - felütés - egyik egy kőtől az országúton a másikat nem tudom - 2 elől: egyik tüske). 2200km után az első külső (ami jobb állapotban volt) kiszakadt oldalt. Valami kivágta. Egy belsőm is bánta, meg a külső is ment a kukába.

Többet vártam volna tartósságban...

 

Erre ajánlom

Oúti edzés, amatőr verseny (én erre használom)

Ennyiért vettem
4900
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Saddalim avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Olcsó
  • Könnyű szerelni
  • Szolid minta - nem annyira rossz porban/vízben, de nem is traktorgumi
  • Színes
Hátrány
  • Nagyon gyenge futófelület
Tapasztalat

Átlag városi országúti (nem fixi) használattal, napi ~10km ingázással sose bírt 4-5 hónapnál többet. Már egy állóra fékezést is megérez, és ha sikerül ugyanott meghúznod 2-3x, máris belsőig lyukad. 4 szettet használtam el 2 év alatt úgy, hogy néha elegem lett belőle és MTB-t hajtottam amíg rávettem magam egy új párra.

Ugyanakkor olcsó, tulajdonképpen ha folyton cserélgeted és egy kicsit vigyázol rá, kihozhatod ugyanolyan Ft/év körülre, mint egy komolyabb gumival, és vehetsz mindig másmilyen színűt...

A defektvédő (??) vastagabb része nagyon keskeny, épp csak fedi a futófelületet, sorban kaptam a felszúrásokat a vastag felület mellé. A 9 baros max nyomás ugyanakkor sok potenciális defektokozótól meg tud menteni (értsd kilövi a szomszéd autó szélvédőjére az út szélére)

1 szó mint 100, ár/értékben rendben van, olcsó, tudja amennyibe kerül, ennél semmivel ne várj többet tőle. 5000-t már bőven nem ér meg, annyiért már kapsz sokkal kevésbé kopó defektvédős Contit.

(23-622 "sima" (nem plusz defektvédős) változat)

Erre ajánlom

Olcsó és feláldozható. Ha valaki szokott gumit kombinálni elől-hátul, ne ez kerüljön hátra. Elől 1,5-2x tovább bírja.

Ennyiért vettem
4200
Csatolt képek
Schwalbe Lugano  2014 külső gumi
Tipikus vég - ebben épphogy 1000km van!
Schwalbe Lugano  2014 külső gumi
Ugyanaz belülről; tud ez nagyobb is lenn
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sandorp9 avatar
126 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Esztétikus (még a gyémánt minta is),
-jól tapad,
-kicsi ellenállás,
-olcsó,
-könnyen szerelhető,
-jól irányítható

Hátrány

-Rendesen gyűjti a kavicsokat,
-gyorsan kopik

Tapasztalat

Előre voltam kénytelen venni, mert a Csepel Royal 4* első villába a 28as nem fért be, és sajna 25ös nem volt. Szép külső ez, nagyon tetszik a gyémánt mintázata, sok színválaszték közül lehet választani, és szerintem olcsó is (ahhoz képest, hogy manapság minden drága, főleg az o.utis szakágban). Egész jó kis gumi, jól gördül, jól fordul/dönthető, nem csúsztam meg egyszer sem, esőben is szépen lehetett irányítani.  Könnyen felraktam a Vueltára is, nem kellett birkózni vele. 8baron használtam, megéreztem mindent vele, de hát vagy kényelem, vagy gyorsaság... Mivel elől gurult ezért fékezést nem kapott, viszont ennek ellenére látszott rajta, hogy van benne pár km.

Erre ajánlom

Fixi (csak elől), SS, o.uti, azaz ahol a sebesség számít.

Ennyiért vettem
4400Ft
Csatolt képek
Schwalbe Lugano  2013 külső gumi
Schwalbe Lugano  2013 külső gumi
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fandango avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Jó tapadás kanyarban
  • Kicsi ellenállás egyenesben
  • Strapabíró
  • Elsőrangú kinézet, több szín
Hátrány
  • Ár
  • Közepes defekttűrés
Tapasztalat

Bő egy éve van meg a garnítúra, koca-országútis használat mellett makulátlan ma is. Meg lehet tömni levegővel rendesen, ennek következtében nagyon jól meg lehet hajtani a Lugano abronccsal szerelt bringát. Mind amellett, hogy tökéletesen elégedett vagyok vele, az ára egy kicsit magas.

Erre ajánlom

Ha fontos, hogy jól mutasson az abroncs a bringán, de a minőség is számít.

Ennyiért vettem
kb 14000/garnitúra
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KRM avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Május elején vettem kettőt, lecserélve a CST Czar-t. Tapadása kanyarokban nagyon jó, 9bar-ig fújható, én 8 körül használom a hátsót, az elsőt 7-7,5 között. Kb 6-700km-t mentem már vele, hátul kicsit jobban megkopott már, de csak annyira, hogy kisimultak a gyémántok, elöl egy 1mm széles csíkban kopott még. Nagyobb sebességnél jobban bedőlve a kanyarokban nem csúszik, az úton tart és nem is kell félnem közben, hogy megcsúszik, szoktam hallgatni és az alapján is mondhatom ezt.
Defekttől nem tartok, mert 8 bar körül nincs sok esély rá, ha csak nem direkt megyek rá az üvegszilánkokra. Nagyobb melegben szereti gyűjteni a kavicsokat, de megválogatja, melyikeket, ami keményre fújt guminál idegesítő, még ha kis kavicsról is van szó.
Könnyű felrakni/leszedni az Airline Evo felnikre, meglepően könnyű, igaz ezek nem a drótos változatok.

Hátrány

A kb egy hónap és magam mögött hagyott km-ek után, az első gumiban lett egy púp valamitől, jobb oldalra elcsúsztak a drótszálak egy pontban. Nem zavaró, és nem is nagy mértékben. Hogy mitől nem tudom, de egyelőre még nem cserélem le, mert hát ahhoz képest drága, hogy havonta, 2 havonta új gumit vegyek.

Ennyiért vettem
5-6000 Ft/db
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

finiesz avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Körülbelül fél éve van meg, én fixire vettem első kerékre, amióta fent van, még egyszer nem kaptam vele defektet.
  • 8 bar-on használom és nagyon jól bírja, lehet vele száguldozni.
  • Lehet kapni sok színben (mondjuk én inkább a feketét választottam)
  • Ahhoz képest, amilyen vékony az oldalfala, meg maga a futófelület, nagyon jó a defektállósága.
  • Felütéses defektet végképp nem lehet vele szerezni, mert nagyon "magas" ez a külső.


 

Hátrány
  • Cserébe szedi fel az apró kavicsokat, amik szépen kiszúrkálják, és nem győzöm kiszedegetni belőle.
  • Esőben nem (nagyon) tapad.
Erre ajánlom

Fixin kizárólag előre, de oda nagyon jó. Országútira is jó lehet, de csak száraz időben.
Városba ajánlom, a sok padka nem gyötri meg, de az apró kavicsokat nagyon vonzza. 
 

Ennyiért vettem
4700
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Légió avatar
28 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Mindenféle színben kapható
  • Nedves időben is tapad
  • Gyors
  • Opciók
  • Kapható hajtogatósban is
Hátrány
  • Tartósság
  • Taknyosodás
Tapasztalat

A legjobb aranyközépút külső.

A maga kategóriájában a kedvenc gumim.Kapható mindenféle kialakításban (mintázat,szín,perem,méret) és színben.

http://www.schwalbe.com/en/road-reader/lugano.html

Erre ajánlom

Edzésre,rendszeres használatra.

Ennyiért vettem
3600 ft
Csatolt képek
Schwalbe Lugano  2014 külső gumi
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sokigeri avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jól néz ki
Hátrány
-A defektállósága szerintem nem ér egy forintot sem, 3 hónap alatt 7 defektem volt vele, míg a másik keréken használt, védelem nélküli Kenda gumival két év (!!!) alatt egy sem volt. -Fixin használom, eredetileg hátra vettem, de egy nap alatt annyit kopott, hogy meg kellett cserélnem. -A felületén sok apró vágás van, de akad egy kb 6cm hosszúrt is. Szerencsére nem mélyek, de semmi képpen sem bíztatóak!
Tapasztalat
Ne vegyél ilyet, nem éri meg, még ha olcsó is, mert a belsők árán sokszor vissza fogod fizetni a különbözetet!
Erre ajánlom
Nem ajánlom!
Ennyiért vettem
4500
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

INTERNET avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Még nem volt vele defektem, pedig lett volna oka rá.
  • Gördülési ellenállása relatíve jó
  • Occó
  • Jól tapad vízben is
Hátrány
  • Érzékeny
  • Gyorsan kopik
  • A kis gumipiramis szerű képződmények miatt kopik gyorsan, ezek miatt tapad jól esőben is mivel kiszorítja  vizet amit, mint a vízimalom lapátjai egyenesen az arcodba vág. 
Tapasztalat

Már van benne egy kis kráter de még mindig jól bírja. Aranyos kis gumi ez.

Erre ajánlom

sárvédős kerékpárra

Ennyiért vettem
3000
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • olcsó
  • színes :)
  • jól irányítható
  • defektállósága jó
  • szép külcsínt ad a gépnek
Hátrány

Az első szettel (használtan kezdtem vele a közös, ámde rövid pályafutásunkat) megjártam, leírás lentebb.

Tapasztalat

Először egy használt drapp oldalfalú szettet nyúztam igen rövid ideig. Kb. 50-100 km. Vettem egy bringát ezzel a gumival. A tulaj 90-100 kg között mozgott, így valószínűnek tartom, hogy a testtömege megviselte a gumi szerkezetét, mert az eladó állítása szerint a külsőkben a megvételkor lehetett vagy 200 km. A gyémánt mintának se híre, se hamva nem volt, oldalfal kirepedezve, hátsó keréken szép kis hasadás a futófelületen. Hátra ugyanezt a drapp oldalfalút vettem újonnan. Pici felütés 8 baron kis tempóval és szálszakadás lett belőle. Mindenki beszélt lefele erről a gumiról. Eddig tartott az első szettel a "kapcsolatunk".

 

Sikerült is mert vettem egy szett hajtogatós CST Czar-t, amit hajtottam szűk 600 km erejéig (megvan, semmi baja, csak újra szerettem volna Schwalbe-t :) ). Idén (2014) egy kihagyhatatlan ajánlat keretében vettem újonnan a már régóta tetsző fehér csíkos drótos verziót. Jelenleg 200 km van bennük, voltak versenyen is és erőteljesen tesztelem a defektállóságát is. Amennyiért vettem, annyiért lehet is :). Most kezd óvatosan kopni befele, eddig nem csalódtam benne.

 

A verseny végig esőben zajlott, így állíthatom, hogy vizes felületen nagy tempónál is kezes a gép. Nem sikerült eddig elfékeznem, pedig volt rá lehetőség, de egész jól fékezhető. Kanyarokban stabil, sokallta jobb mint a CST. Gyorsabb is vagyok vele. Komfortosabb gumi a szerkezetének köszönhetően. Defektállósága eddig nagyon jól vizsgázik nálam (csatornázás van a városban, tiszta apró kavicsos az utcák zöme, a gumin nem látok bevágást, repedést, lyukat, stb. Néha egy picit engedek is le belőle, de úgysem látszik. Napi szinten használom, igen jól tűri az igénybevételt. Ahogy használom egyre többet, kezdem a bringám határait kiismerni. Jó ránézni és falni vele a kilométereket. A 60 kilómhoz a 6-9 barig terjedő nyomástartományból a 8 bar vált be az eddigi kísérletezgetések során. Ekkora nyomással nem ráz, mégis jól gyorsítható, gördülési ellenállása ideális, hosszabb távon is tartható vele a tempó.

 

Ez a színváltozat nagyon passzol a gépemhez, így elmondható, hogy nemcsak hasznos, hanem szemnek is tetszetős alkotóeleme a bicajnak.

 

Tisztítása pofonegyszerű, vizes szivaccsal törlöm át és ronggyal törlöm szárazra (szobalakó, csakis tisztán jöhet be :D).

 

Ha az idei szezont így viseli el és nem kopik számottevően, akkor maradok nála. Alig 2500 Ft/db áron újonnan vásárolva bőven megérte. Szeretnék adni egy esélyt a Lugano-nak (az első közös negatív múlt, a kollégák tapasztalatai, stb), eddig úgy látszik megérdemli a bizalmat.

 

Esős, amatőr szintű versenyen jól muzsikált, sok múlt rajta.

 

Hasra nem kell tőle esni, ellenben némi kompromisszummal igen jó gumi a kategóriát és az árát tekintve.

Erre ajánlom

Belépő árú külső, ezért napi szintű oútizásra, edzőguminak ideális. Defektállósága miatt nemcsak tüköraszfalton megy jól. Nagyobb testtömegű bringásoknak csak óvatosan ajánlom :).

Fixire nem tenném, mert lágy keverék, igencsak hamar le lenne radírozva a szája :).

Ennyiért vettem
2500/db
Csatolt képek
Schwalbe Lugano  2014 külső gumi
a megérkezése napján
Schwalbe Lugano  2014 külső gumi
az összkép
Schwalbe Lugano  2014 külső gumi
200 km után egy minimális kopás látható
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pappsszi2 avatar
17 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Szép,a fehér kifejezetten retró jellegű.Nagyon nagyon jól tapad,jól dönthető,nyomásra nem érzékeny,magas nyomást jól türi.

Hátrány

Nyagyon gyorsan kopik a Lugano.

7.5 bar szerintem nem igen birja,6 al használtam 8 hónapot,4 hónapot 7.5 el és igy kb egy év után 15 cm es repedés lett az oldalfalon(és az elsőn)

Tapasztalat

1 éve használom,meg vagyok vele elégedve.Nagyon jól tapad,még vizes uton is mérsékelten biztonságos.Jól fékezhető,De ngyon gyorsan kopik skidelésre alkalmatlan.

Erre ajánlom

Városi használatra akár outira is.Skidelésekre egyáltalán nem. 6 bar fölé ne,mert az oldalfal kirepedésre hajlamos.

Ennyiért vettem
S3 masomon volt
Csatolt képek
Schwalbe Lugano  2012 külső gumi
Schwalbe Lugano  2012 külső gumi
Schwalbe Lugano  2012 külső gumi
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ozsat avatar
15 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Alacsony gördülési ellenálás
- Kanyarban stabil marad
- Változatos szinek
- Nem nehéz fel és leszedni
- Defekt védő csík...

Hátrány

- ... Defekt védőcsík, ami úgy tapasztaltam nem sokat ér
- Elég gyorsan kopik
- Bolyhosodik 
- Az oldala egy idő után repedezik
- Alacsony nyomás

Tapasztalat

 600 km után erősen kopni kezdett a négyzethálós minta. Ez kb 1700 km után teljesen simára kopott. Közben az oldala is elkezdett bolyhosodni. 1900 km-ernél pedig már azt vettem észre, hogy az oldala is kezd repedezni a guminak. 2050 km-nél pedig defektet kaptam, úgy hogy egy apró üvegszilánk átfurta magát a defektvédő rétegen. 

Erre ajánlom

Ha nem akarsz vagyonokat költeni egy külsőre, akkor jó. 

11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Márkás, német gyártó terméke.

Olcsó a Schwalbe Lugano.

Elég vastag, van defektállósága.

Bütykök miatt valószínűleg jobban fog tapadni poros, saras, esős úton. Majd meglátom...

Hátrány

A drapp oldalfal hamar koszolódik, sárgul, nem lehet tisztítani.

Kissé pereg is a drapp bevonat, pedig új az egyik külső, a másik meg keveset használt.

Alacsony nyomásállóság. Szerintem fel fogom ütni...

Az apró bütykök nem tetszenek, rendes bolti áron nem vettem volna meg a bütykök miatt, de így még elviselem. Majd lekopnak előbb-utóbb aztán slick lesz.

Update az első tekerés után, ami kb. 48 km volt:

Kb. 22. km-nél átnéztem a külsőket. Az első külsőn egy 1cm-es vágás, a belső már látszott.

Ha nem veszem észre és tovább megyek valószínűleg szétdurran. Nem mentem szilánkra, aszfalton mentem, néhol voltak kavicsok. Ennyi.

Az elsőn még 3-4 kisebb vágás, a hátsón 5-6 meg egy 3mm-es, de az nem lyukadt át.

A defektvédelem valamit védett, de ha nem eresztem le a külsőket 6 bar körülre, akkor szétdurran mindkettő...

Tapasztalat

Ez a külső egy kurva nagy csalódás nekem.

Hogy a picsába lehet ilyen szart gyártani? Biztos megéri taiwanon, kínában gyártani a cuccokat.

Majd előbb-utóbb remélem elpártolnak az emberek ettől a márkától is a szar minőség miatt.

 

 

Erre ajánlom

Frizbinek.

Szobabiciklire biztos jó, ott csak totál sima felületen megy.

Amúgy meg ez a külső egy nagy rakás szardarab.

Ennyiért vettem
2000
Mért tömeg
307 g
Csatolt képek
Schwalbe Lugano  2013 külső gumi
Schwalbe Lugano  2013 külső gumi
14 olvasó 64%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (35 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 700 x 20C
  • 700 x 23C
  • 700 x 25C

 
szövetsűrűség (TPI):

50


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:

van (Puncture Protection)


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

van


tömeg:
  • 700 x 20C Puncture Protection Silica 245 g
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica White Stripes 255 g
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica Red Stripes 255 g
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica Blue Stripes 255 g
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica Yellow Stripes 255 g
  • 700 x 25C Puncture Protection Silica 280 g
  • 700 x 20C Puncture Protection Silica 305 g (drótperemes)
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica White Stripes 325 g (drótperemes)
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica Red Stripes 325 g (drótperemes)
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica Blue Stripes 325 g (drótperemes)
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica Yellow Stripes 325 g (drótperemes)
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica 325 g (drótperemes)
  • 700 x 23C Puncture Protection Silica Beige-Skin 325 g (drótperemes)
  • 700 x 25C Puncture Protection Silica 350 g (drótperemes)
  • 700 x 25C Puncture Protection Silica 360 g (drótperemes)

 
további információk:

A belépő szintű modellünk. Attraktív kétszínű kialakítás. A klasszikus gyémánt profil megbízható teljesítményt nyújt száraz és nedves aszfalton egyaránt. Természetesen defektvédő szalaggal.


Schwalbe logó

Schwalbe márka bemutatás

A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.

A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.

Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.

A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.

A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Schwalbe Lugano-ból van 26-os?
3 válasz
utolsó: 2013. jún.
Hol kapható a Schwalbe Lugano?
1 válasz
utolsó: 2012. szept.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwalbe Lugano termékkel kapcsolatban: