Iszonyat hosszú élettartam (2006-os modellév). A kiváló (TRAVELGUARD) defektvédelem ellenére eléggé jól gurul. Nagyon lassan kopik a Schwalbe Marathon XR.
Ára, illetve esős időben és porban hajlamos csúszkálni. Csak megrendelésre kapható a Marathon XR. Kissé nehéz.
ISZONYAT TARTÓS, közel 18000 km! van benne és még mindig bírja és bírja a Marathon XR. Defektet még NEM kapott! Az oldalsó bütyköknek köszönhetően a kanyarsebessége brutális, mivel a bringát jól be lehet dönteni vele. A 2006-os modellt használom (26x2), amely egy komoly előrelépés a 2002-es modellhez képest. Az a tény hogy egy 17mm-es belső szélességű felniben közel 5 bar-on használva is ennyire bírja mindent elárul. Nem tartozom a legnehezebb bringások közé a magam 80-82 kg-jával, de így is bátran merem ajánlani azoknak akik sokat túráznak. Mindkét keréken egyaránt kiválóan használható. Esőben óvatosan kell vele bánni, mert hajlamos csúszkálni. Száraz időben jól fékezhető így bátran le merek vele gurulni a hegyi utakon 50-nél nagyobb tempóban (akár kanyarban jól bedöntve is).
Update: Már kb. 25000 km-nél járok és b@szik meghalni. Ehhez képest a 2002-es 26x1,9-es modell a maga 8000 km-es élettartamával gagyinak tűnik. ÉLETTARTAMA MINDEN EDDIGI VÁRAKOZÁSOMAT MESSZE FELÜLMÚLTA!!!!!!!!!
Update 2012-11-16: Idén márciusban 26500km-nél biztos ami biztos alapon lecseréltem. Ez a gumi tipikusan az oldalfalánál adja meg magát kb. 1 mm-rel a felni peremétől, így teljesen felpumpálva leszedés nélkül is látszik hol van a repedés. CSAK leszerelés után megfelelő helyen félbehajtva látszott hogy a repedés már a szövésig terjed, de ennek ellenére még bírta. Egyszer valahol olvastam hogy valakinél 32000 km-t bírt ki ez a külső. Elhiszem.
Update 2015-01-05: 2012 márciusa óta még nem cseréltem le a mostani Marathon-XR külsőmet, és hogy ez mennyi kilométert jelent? évadokra lebontva lásd lejjebb:
2012: 7800+
2013: 8702+
2014: 10613+
2015: eddig 100km ami összesen: 27215 km és még egyenlőre bírja. Sajnos mivel ezt a külsőt már nem gyártják így egy másik típust fogok tesztelni. Ha majd a jelenlegit lecserélem akkor megírom hogy mennyit bírt. Azt hiszem hogy a számok sokat elárulnak, viszont ennek az ára az hogy télies, esős körülmények esetén hajlamos csúszkálni. Ami a defekteket illeti első és hátsó keréken egyaránt 1-1 defekt amiket egy makacs tüske ill. egy szög okozott.
Update 2015-03-15:
28400 km használat után a hátsó gumi futófelülete már vészesen dudorodott, emiatt azonnali cserére szorult, így most a Marathon Plus Tourt raktam fel, de erről még később írok.
Mindenkinek, aki sokat szeret túrázni és hajlandó kompromisszumot kötni a sebesség terén.

