Schwalbe Thunder Burt külső gumi

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.03.)
  • Listaár: 18.990 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




semmiho avatar
64 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • az új Addix verzió vizes körülmények közt is viszonylag jól tapad
  • alacsony tömeg és alacsony gördülési ellenállás
  • tubeless-ként is könnyen szerelhető, installálható
Hátrány
  • gyors kopás
  • nagyon magas ár
  • még a SnakeSkin verzió is sérülékeny, szúrt és vágott defektek valószínűsége nagyobb az átlagosnál
  • 2 hónap használat után már leszakadó bütykök és sok-sok vágásnyom a futófelületen mindenfelé
Tapasztalat

Két darab külsőt vásároltam 2019 januárjára az új Addix keverékű Thunder Burt külsőkből egy MTB grammozós projekthez. Mindkettő 29-es, 2.1-es szélességű és a nehezebb, papíron defekteknek ellenállóbbnak titulált SnakeSkin kivitelben. 2 hónapot át elől-hátul ezt volt fenn, versenyeztem is így velük. Ami gyorsan feltűnt, hogy hamar megúszik a külsővel a bicaj eleje, nem ehhez szoktam hozzá például a másik MTB-men lévő Maxxis Ikon külsővel. Így az első versenyem után elől lecseréltem inkább egy enyhén kopottas Rocket Ronra, ami egy egész szezont futott már első keréken: de még így is messze jobb stabilitást kaptam vele.

 

A KOM-ozós montimon használtam őket, amely merev villával, de pedállal és egy kulacstartóval együtt is mindössze 7.36 kg-ot nyomott (lásd a fotóim közt). Mindjárt az első tekerésen el is defekteltem a hátsó kerékkel. Szúrt defekt volt, szerencsére a defektgátló megfogta még, csak CO2 patronnal rá kellett fújnom egy kicsit és még éppen hazaértem vele. De a KOM legalább meglett: https://www.strava.com/segments/7527928

A hátsó keréken végül mindkét külsőt szanaszét vásítottam. 10 versenyen álltam rajthoz velük, egy alkalommal kellett gumihernyót dugnom a méretes lyukon át, ahol defektet kaptam, de legalább belsőt nem kellett tennem a külsőbe. Nagyon erősen kompromisszumos még ez a vastagabb oldalfalú SnakeSkin kivitel is, a "sima" TLR verziót soha nem merném bevállalni, tuti, minden második versenyt fel kellett volna adnom egy olyannal. Az olyan lehet, hogy kicsit szúrósabb tekintetet vetek rá és már ott is a defekt!

Borzasztó gyorsan elvásnak: 1200-1500 km és szinte tükörradiál hátul egy ilyen még nálam is, aki keveset faralgatok, keveset csúsztatom a hátsó kerekeket. Ilyen alacsony futásteljesítmény mellé a magas ár az ár-teljesítmény arányát erősen lerontja, 5-ből maximum egy erős kettes nálam ez a külső.

 

Az általam használt 2.1-es külsők keskenyek, valós szélességük inkább 1.95-2 col körüli. Tömegük még a SnakeSkin kivitel ellenére is elég alacsony: mindössze 527 és 560 grammot mértem a két külsőre. Keskeny kivitelük mellett sajnos ha 1.6-1.7 alá esik a guminyomás, hirtelen nagyon könnyen fel lehet ütni a kereket, szinte egyik napról a másikra, minimális nyomásvesztés után lesz viszonylag biztonságosan "lejtőzhető" bringából a bicajod egy felütésre, felnisérülésre és gumi oldalfal-kiszakadásra veszélyes kétkerekű.

 

Csak és csakis a SnakeSkin kivitelben ajánlanám, ott is csak hátsó kerékre, ha nagyon számítanak a grammok. Ha 75-80 kg fölött vagy, kerüld ezt a külsőt még SnakeSkin kivitelben is és akkor is, ha mindenképp grammoznál. A sima kivitelt, ami nem SnakeSkin, soha nem vásárolnám meg! Ismerősöktől tudom, az a verzió milyen, szerencsére hallgattam rájuk és legalább a SnakeSkin-t vettem.

Erre ajánlom

XCO és XCM maratonokra, de inkább csak hátsó kerékre és akkor, ha nagyon számítanak a grammok és belefér a defektszerelés magasabb kockázata.

Ennyiért vettem
14000
Mért tömeg
527 g
Csatolt képek
Schwalbe Thunder Burt  2019 külső gumi
Schwalbe Thunder Burt  2019 külső gumi
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
nyomás (bar):

2-4


 
szövetsűrűség (TPI):

127


 
tubeless változat:

van


tömeg:

395 g


 
további információk:
  • Terhelés: 100 kg
  • PaceStar keverék

Schwalbe logó

Schwalbe márka bemutatás

A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.

A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.

Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.

A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.

A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwalbe Thunder Burt termékkel kapcsolatban: