Nagyon durván tapad, lehet vele kanyarodni normálisan.
Mivelhogy teljesen slick, ezért jó a gördülési ellenállása. Viszont fényes vizes aszfalton, főleg ha még poros is volt, akkor a tapadás lényegében nulla. (2009 es országos évadnyitó ;-) XD)
Súlya nagyon ott van, ennek a guminak tulajdonképp ez a fő erénye, 195 grammot mondanak rá, nekem mindegyik 195 gramm alatt van, vagy pont annyi, egyik 186 grammos, mondjuk ez innentől meg lehet hátrány, hogy nem tudnak egyformát csinálni...
Ez 10 baros gumi! Nem 8.5 mint a Conti.. ez nagy előny, és úgy tűnt bírja is a 10 bart, általában 9 bar fölé fújom.. és nem kezdett szétmenni az oldalfala mint a régebbi Schwalbe-knek vagy a stelvionak, amit már egyébként nem is gyártanak.
Pontosnak tűnik a kidolgozás, nem üt, nem kacsázik stb, de ez ilyen szinten alap. Nekem bírta a kátyúkat is, olyanokat kapott, hogy van amire még emlékszem is, TDP-n ilyen 5 centi mély, hosszú, éles kátyúba 38 nál... stb.. ott hagytam el a pumpámat .. XD
Szerintem a defektállósága is nagyon jó, soha nem kaptam vele defektet. Nem értek egyet az előttem íróval, hogy nem szereti az üveg szilánkokat. Jelenleg stelvio light al megyek, ezzel 3-4 szer is kaptam defektet olyan 6 ezer km en belül üvegszilánktól, de olyan aprótól hogy alig lehetett látni. Az ultremoval igaz nem mentem 6 ezret, csak olyan 3 ezer körül, majd ha a stelvio-t totál kinyírtam (közel járok hozzá) akkor majd ígérem elkoptatok egy ultremo szettet, akkor majd tudok okosakat mondani.. remélem. Na de vele nem volt defektem, pedig volt olyan helyzetem hogy éjszaka mentem, olyan 32 körül és egy kocsma előtt átrongyoltam, ahol több üveget kib*sztak az útra, és a vázra verte fel az üvegszilánkokat a kerék, rengeteget.. azt hittem vége van mindkét guminak, de nem. Otthon megnéztem, sok sok apró vágás volt a gumin, volt ami elég mély is, de nem lett semmi baja. Úgyhogy az a kevlár keresztbe kasul szőtt NASA technológiás márketing szöveg nem alaptalan.
Ultremo felirat rajta nagyon menő... már szinte túlzottan.
Jah és mindkét irányba fel lehet tenni elvileg, nincs megkötés, mint pl a stelvionál.
Csapatban 3 an használtuk. 3 ból csak az enyém nem ment szét, de nem is használtam sokat, plusz nekem a max súlyom 60 kiló. Elhalálozásuk úgy néz ki hogy, a futó felület lesz szál szakadásos, és lesz rajta egy nagy dudor. Ismerősömnek 5 napig bírta, és nem a régi, hanem az R változat, és úgy tudom nem is ütötte meg sehol. Azt mondta hogy nagykerbe hallotta hogy vissza hívta a schwalbe őket pont ez miatt, de az R változat meg ez után jött, és mégsem jó...
Másik emberünk pedig pár ezer km alatt úgy elkoptatta hogy hihetetlen, ahol az aszfalthoz ér a gumi, ott lett egy jól kivehető sáv, ami szétrepedezett, majd neki is szál szakadásos lett, és kidobta az egészet a kukába, mondjuk ő 90 kiló körül van és nem kímélte.
Lehet hogy ezek csak kivételes esetek, de megtörtént, úgyhogy leírtam...
Versenyen egyet 850km nél szétcsesztem bukásba, ráfutottam az előttem lévőre és a sorja vágott egy 5 centis hosszanti lukat a gumimba....
Aztán ugye megmaradt a hátsója, vettem hozzá egy másikat, megcseréltem őket, hogy kopjanak össze. De aztán szereztem rohadt olcsón a stelvio -t, abba már van jó sok, szerintem 7 ezer felett.. ultremo-t csak egy két versenyen tettem vissza, ahol nem akartam defektet kapni, nem is tudom mennyi lehet bennük pontosan...
Van még egy 0 kilométeres szettem, cserélném fekete Continental GP 4000 re, ha kell valakinek... vagy 15K ért eladó.
Konklúziót nem tudok levonni, sajnos, nem mentem velük eleget, a 2 ember akit említettem eléggé csalódtak benne, de reméljük kivételes esetek ezek. Kap 4-4 répát.. de igazából nem tudom hogy jól döntöttem-e.