- Remek ár/tömeg/defektállóság arány, azaz ennyi pénzért ilyen könnyű gumit nem nagyon kapni, és ilyen ár és tömeg mellett egészen jó a defekttűrő képesség
- Kiszámítható viselkedés
- Több színben kapható
- A kevlárperem miatt könnyen szerelhető és pillekönnyű a perem és az oldalfal
- Futásteljesítménye még közepesnek is csak jóindulattal nevezhető
- Gördülési ellenállása csak átlagos
- Fékezhetősége lehetne jobb, a kopás során eltűnik a minta és a futófelület egy homogén, "polírozott" érzetű felületté válik, ami vészfékezéskor és esőben könnyen csúsztatható (igaz, érezni lehet a gumi határait, így ez a probléma kezelhető)
- Fehér színben csúnyán használódik el, a felirat elmosódik, a futófelület kiszürkül, az oldalfalon az olajfoltok letisztíthatatlanok
Ezt a gumit kb. 4000 km használat után kaptam meg egy ismerősömtől tartalékguminak, illetve görgőzésre, mert volt rajta egy-két mély vágás, ami miatt a mindennapi országúti használata már rizikóssá vált. A Zaffiro Pro-t szinte kizárólag görgőn használtam, normál úton csak néhány tíz km-t mentem vele, de ennyi idő alatt is egyértelművé vált, hogy egy átlagos képességű, de számomra azért mindenképpen könnyűnek számító gumiról van szó, ami minimális gördülési zajjal gurul (a viszonylag alacsony tömeg és az optimálisnak magasabb gördülési ellenállás kiegyenlíti egymást, így nagy különbséget nem éreztem a régi CST Czar gumim teljesítményéhez képest). A görgőzés során elég nagy nyomáson használtam (kb. 9,5 bar), de ezt gond nélkül bírnia kellett volna, mert elvileg 10 bar-ig használható a Zaffiro Pro. Sajnos azonban néhány edzés után szálszakadásos lett, mint a CST Czar gumim. Kár érte, mert a futófelületében még bőven volt anyag, görgőzni még hónapokig jó lett volna. Bár olasz a cég, a gumit Thaiföldön gyártották, amivel nem is lenne gond, ha ezt a gumit feleennyiért árulnák. .. 5400 Ft-ért kevés a 4000 km-es futásteljesítmény, a használati érték sem kiemelkedő, tehát összességében csalódás a Zaffiro Pro. A 4 répa jóindulatból jár, már csak azért is, mert ha a 2800 km-t futott 280 g-os CST megkapta, akkor a 4000 km-t teljesítő 250 g-os Vittoriának sem adhatok kevesebbet...
- Optikai tuningnak a színválaszték és az új korában jól mutató felirat miatt
- Ritkán használt, igényes és könnyű bringába, ahol évekig gond nélkül szolgálhat és beleillik a bringa összképébe (pl. egy 9 kilós olasz versenybringába, amit évente néhányszor meghajt az ember a Balaton-felvidéken és a tekeréskor szép fényképeket készít a családi albumba :)