Vredestein Fiammante DuoComp külső gumi

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2015.10.)
  • Listaár: 4.800 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

CodenameisVin avatar
2 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Aki még soha nem rakott fel egyetlen külsőt élete során az is megoldhatja, hiszen lépésről lépésre ábrák segítenek a helyes felszerelésben.
  • Nem túl nehéz, köszönhetően a perembeli drót elhagyásának.
  • Vízben is lehet vele hasítani - tapasztaltam a második nap, de azért olyan ruházatot vegyünk fel.
  • Jól tapad, mégis a gördülékenysége meglepően jó, ezáltal a komfortérzet megmarad.
  • Elméletileg rendkívül tartós edzésre alkalmas külső - Erről majd a későbbiekben, amikor már beletettem legalább 1500-2000 km-t (kopás, további előny/hátrány) - UPDATE majdnem megvan a 2000km... lentebb olvashatod a dolgokat!
  • Nagy sebességnél, száraz körülmények között (kb 40 km/h) semmi probléma nem volt vele, teszi a dolgát, tapad a flaszterra, de mégis érezheted, hogy lehet még pörgetni, bírni fogja.
  • Kanyarokban jól tart (oldalsó sávoknak köszönhetően), esőben azért ténylegesen nem próbálgattam a nagyobb sebességű letéréseket, de elméletileg bírja, hiszen a gumi kialakításánál valamennyire figyeltek az oldalsó vízelvezetésre is.
  • Megjelenése visszafogott, mégis elegáns - a feketének mindenféleképpen. Ha extravagánsabbat szeretnél, akkor színes oldalfallal ellátott külsőket is találsz ebből a modellből.
  • Több kilóval megáldott embereknek is megfelelő lehet, 9 bar nyomásig a gyártó szerint fújható.
Hátrány
  • A felszereléséhez türelmesnek kell lenni és nem elhanyagolható a marokerő sem, szeret leesegetni, ha nem fújtál elég levegőt a belsőbe felszereléskor. Szóval a végén az eresztéssel csak óvatosan, vagy segítőtárssal is esetleg, aki addig tartja a már beillesztett gumit a felnin.
  • Aki pénztárcabarát módon akarja megvenni, annak igenis keresgélnie kell a neten, hiszen itthon nem olyan egyszerű beszerezni, ebből adódóan SOS-ben nem biztos, hogy beszerezhető (körülbelül a szállítás 1,5 hét volt, köszönhetően az Ünnepeknek)
  • Megadott szövetsűrűség 26 TPI... Persze lehet nagyot hazudni meg kicsit is. Majd meglátjuk. Elméletileg ezt kiegészíti a Sportex Protection Layer, ami defektállóságát adja a guminak.
Tapasztalat
  • Maxxis Detonator gumimat kellett cserélni egy keresztvágás miatt, ami inkább mély volt, mint tág - jobb félni, mint megijedni szindróma. Na de melyik barom csapta szét a sörösüveget az úttest teljes terjedelmében?
  • Egyik külföldi honlapon találtam meg ezt a típust, igaz akciósan, de így is a magyar árakhoz képest bőven az ottani eladási ára 50% alatt mozgott. Utánaolvastam kicsit, aztán megvettem, annyiért nehéz lett volna értelmesebb gumit találni. Míg nem érkezett meg a Vredestein szettem, addig óvatosabban koptattam a mindennapokban a Detonator-t, amiről nem tudok rosszat mondani, hiszen a szilánkoknak nem sok külső áll ellent. Meg is tartottam pótnak egy nagyobb túrához, ha véletlen történne valami.

UPDATE!

Lassan megvan a 2000km, volt szinte mindenhol használva, szélben, esőben, kánikulában. Erdőben, jó és rossz minőségű aszfalton, Zúzottköves úton, Döngölt földúton, rengeteg vasúti sínpáron átmentem már, na meg kb a susnyásban is ...
Megjártam vele a Tisza-tó, fél Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét, a Nyíregyháza-Tokaj + Tokaji hegy kombót jó párszor fel és le... Egy laza Zempléni túrát stb...

  • Nem fogok újat mondani: a hátsó kerék jobban kopik... Viszont elég pozitív, hogy még mindig szinte ugyanolyan kiválóan tapadnak az útra, mint új korukban, Az első kereken a kopás alig látszódik.
  • Bőven bírják a tempót és nincs olyan érzésed, hogy visszafogna, mert túl lenne kopva valamelyik külső.
  • A döngölt földútön is nagyon viselkedik, viszont homokban, aprókővel mélyen és teljesen felszórt útszakaszokon mint minden egyes vékony kerék: teljesen belevág.
  • A kiálló kavicsokat nem szereti, de kibírja. Üvegszilánkhoz/szeghez és egyéb szúró-vágó tárgyhoz nem volt szerencsém.
  • Satuzást teljesen jól viseli, illetve a fékezés közbeni finomabb kicsúsztatást oldalra... Volt szerencsém kipróbálni különböző szituációk miatt.
  • Fékezésnél rendesen tapad, magától nem akar csúszkálni.

Őszintén megmondva ennyi pénzért egy kiváló külsőt vehet az ember.

Használom is tovább!

Erre ajánlom

Versenyre nem elég, de oda nem is ilyen árfekvésű és minőségű gumikkal mennek az emberek. Laza tekerésekhez, edzéshez, vagy csak nagyobb aszfalton csapatott körökre.

Ennyiért vettem
26EUR-ról leértékelve 11.70EUR-ra cca 3600HUF/db + szállítás = 9000
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vischlen avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Ez a gyártó számomra, mint autók gumijait gyártó vállalat volt ismeretes. Tudtam persze, hogy vannak kerékpár külsői is, ám ezekre nem fordítottam különösebb figyelmet egészen addig, amíg egy Vredestein Fiammante DuoComp külsőkkel szerelt kerékpár tulajdonosa nem lettem. Egy "új" bicikli minden alkatrésze roppant érdekes, ám a külsőkre irányuló figyelem azóta sem hagyott alább. 

Minden kerékpározás alkalmával megállapítom, hogy milyen remekül gördülnek a kerekeim vagy azt, hogy milyen bátran dönthetők a kanyarban, ezekhez a gumikhoz fűződnek sebesség rekordjaim lejtőkön és emelkedőkön egyaránt, valamint  az az igen figyelemre méltó tény, hogy az együtt töltött kb. 6000 km alatt még egyszer sem kaptam velük defektet. Ez utóbbi mondjuk lehet a véletlen műve is, ám a távolsággal arányban azt hiszem egyre valószínűtlenebb a véletlenek befolyása.

23-622-es méretben használom az első keréken 8, a hátsón 8,5 bár nyomáson. Ezzel alatta maradok a megengedett maximális 9 báros értéknek, ami azt hiszem egy 90 kilós kerékpáros számára még éppen elegendő lehet. Ezen a nyomáson nem pattog alattam a kerékpár, azonban nem is lapulnak a köpenyek az útra. A finom mintázat is ezen a nyomásértéken érvényesül igazán, ekkor az aszfaltot fedő filmszerű vízréteggel remekül elboldogul. Szerintem ez a legtöbb, amit egy országúti külsőtől elvárhatunk. 

Az elsőn köpenyen gyakorlatilag nem látható kopás. A hátsó gumi középső 7-8 milliméteréről már eltűnt a minta, ennek ellenére azt gondolom, hogy egy ideig még nem szorul cserére és ez igen jó, ha azt vesszük, hogy használtan jutottam a kerékpárhoz, így nem tudom mennyit futottak azelőtt a gumik, hogy én kezdtem volna őket használni. 

Kimarad a véleményemből, hogy mekkora külsők szövetsűrűsége. Erre a gumik oldalán nincs utalás az interneten talált adatok pedig ellentmondanak egymásnak, ám a futásteljesítmény és a defektek hiánya sűrű szövésre enged következtetni. Súlyukra vonatkozó méréseim nincsenek, mert leszerelnem még csak egyszer kellet őket (extra könnyű Schwalbe belsők üzembe helyezése okán) és akkor nem tettem mérlegre, ám a neten talált adatok szerint 290 grammosak. Itt jut eszembe, hogy a szerelésük is könnyű, szerszámot sem igényel legalábbis az én felnijeimmel, hajtogatós kivitelben használva.

Mindent egybevetve igen jó szívvel ajánlom minden olyan országúti kerékpárosnak, aki tartós, jó futásteljesítményű és igényes külsőt szeretne a kerékpárjára. Ha jelenlegi külsőim elhasználódnak én egy percig sem fogok gondolkodni azon, hogy milyennel pótoljam őket. 

Akinek számít, annak leírom, hogy fekete/fekete/fehér/kék/piros/sárga színekben, 23-28-ig 622-es méretben érhető el. Azt hiszem nem olyan könnyen szerezhető be, mint pl. a Conti, Vittoria vagy Schwalbe, az ára pedig 8-9 ezer forint között alakul.

Hátrány

Nem tapasztaltam hátrányát, pedig nem szeretnék elfogultnak tűnni.

Tapasztalat

2017. márciusa

A hátsó jóval több, mint 8000 km után feladta a harcot. Már jó ideje szögletesre koptatva használtam és májusban terveztem a cseréjét, de Szeged belvárosán áthaladva egy a kerékpárúton elhagyott zöldséghámozókés megadta neki a kegyelemdöfést, egy kb. 1 cm-es darabon átvágva a köpenyt és a belsőt is.

Sajnos ki kellett dobnom.

Miután leszereltem megmértem s jócskán kopottan 283 gr volt a tömege. Nem kifejezetten könnyű tehát, de valószínűleg ez volt az ára annak, hogy - a fatális kimenetelű utolsótól eltekintve - mindössze 1-szer (egyszer!!!!!) kaptam vele defektet. A cseréjét ugyanezen márka azonos típusára terveztem, de sajnos ilyet nem árulnak városunkban s mivel sürgető volt a csere Contit vettem helyette. Nem örülök, de nem szerettem volna webboltokkal vacakolni, meg meghozatásra várni sem, úgyhogy ez van...

Az elsőt egyébként még nagyon sokáig használhatnám azt hiszem. Azon még most sincs számottevő kopás, hisz kisebb tömeg nehezül rá, ill. a görgőn is csak a hátsó kopott, de valószínűleg azt is cserélem majd. Zavar, hogy a két köpeny nem egyforma. Annál is inkább, mert a Conti 23-as külsője nagyjából 2,5-3 milliméterrel keskenyebb a szintén 23-as Vredesteinnél, ez nem hangzik soknak, de mégis nagyon szembetűnő. 

Az első gumin is látszik egyébiránt a kor. Itt a futófelület és az oldalfal két eltérő összetételű gumikeveréke közt keletkezett egy mindkét oldalon körbefutó repedés. Ez már rég ott van, de problémamentes. 

Összességében tehát nagyon jó szívvel ajánlom. A Vittoria külsőket szeretem még, de azok könnyebben kopnak. A Hutchinsonok valahogy nem bírják sokáig, a Schwalbe-val, Contival és Michleinnel csak negatív tapasztalataim vannak, de az új Continentalban azért bízom. Mondjuk nem sok jóval kecsegtet a dobozon feltüntetett 4800 akárhány km-esnek prognosztizált élettartam, meg a Vredesteinnél alacsonyabb maximális nyomásérték sem, de majd meglátjuk. Bő három év tapasztalata azt mondatja velem, hogy ennél a külsőnél nincs megbízhatóbb. Könnyebb van, meg pl. egy Ultremo lehet, hogy jobban gördül, de megbízhatóbb... Ha meg mégis tudsz ilyet ne tartsd titokban s kérlek írd meg kommentben!

Ennyiért vettem
A kerékpárra volt szerelve.
Csatolt képek
Vredestein Fiammante DuoComp  2014 külső gumi
Vredestein Fiammante DuoComp  2014 külső gumi
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 700x23c
  • 700x25c
  • 700x28c

 
szövetsűrűség (TPI):

26


tömeg:

370 g


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Vredestein Fiammante DuoComp termékkel kapcsolatban: