-Nagyon masszív
-mindkét oldalon zár
-minőségi
-3 pótkulcs
-kiváló ár/érték arány
-súlya
-kisebb méreténél fogva előfordulhat hogy valahova nem sikerül vele rögzíteni a kerékpárt, de én eddig még mindig megoldottam.
Kiváló ár/érték arány
-Nagyon masszív
-mindkét oldalon zár
-minőségi
-3 pótkulcs
-kiváló ár/érték arány
-súlya
-kisebb méreténél fogva előfordulhat hogy valahova nem sikerül vele rögzíteni a kerékpárt, de én eddig még mindig megoldottam.
Kiváló ár/érték arány
Én úgy védem meg kedvenc kerékpáromat a tolvajoktól, hogy helyette másodbringát használok, ha közterületen kell hagyni. Azonban mióta sikerült elég jól felújítani a szakadt, leharcolt montit, azt is egyre nagyobb aggodalommal hagytam az utcán. Ezért elhatároztam, hogy költök egy kis pénzt a biztonságra is. Azért döntöttem ezen lakat mellett, mert jó vastag és rendes zárja van, a gyártó is elismert, de azért nem túl drága.
A kengyel nem valami nagy, ezért megfelelő hely és technika kell az alkalmazásához: Én többnyire úgy kötöm ki a bringát, hogy átfűzöm a lakatot az abroncson a hátsó háromszög belsejében, és azt rögzítem egy biztos ponthoz. Így nehezebb hozzáférni fűrésszel vagy csapszegvágóval. A kereket meg nincs az a hülye, aki nekiállna szétbarmolni. Egy másik, kényelmesebb technika, hogy a felsőcsövet zárjuk hozzá mondjuk egy korláthoz. Ennek megvan az az előnye, hogy egy hosszú nyelű csapszegvágó nyele sem ér le a földre támadás közben, és így a tolvaj nem tudja a teljes testsúlyát használni a vágáshoz. Szerencsére még senki sem próbálta meg elvágni, úgyhogy bízom az elrettentő erejében is. Konzol hiányában többnyire övtáskában vagy hátizsákban hordom. Hihetetlen, de még a farmerom hátsó zsebében is elfér szükséghelyzetben.
A zárról annyit érdemes tudni, hogy kezdő módszerekkel nem lehet kinyitni kulcs nélkül. Akit bővebben érdekel a dolog, annak a következő remek előadást ajánlom figyelmébe a témában:
Váradi Tamás– Tárcsás zárak nyitásának eszközei és módszerei
https://youtu.be/ayboWBdvgis
Mivel a zárnyelvek zárt állásban biztosítva vannak (nem pedig rugóval ugranak a helyükre), így nem lehet azokat sem visszaékelni. A kengyel is elég vastag hozzá, hogy ne lehessen csak úgy elcsípni egy kisebb csapszegvágóval vagy gyorsan elfűrészelni. Persze, ha megvan az ideális pozíció és szerszám hozzá, akkor azért nem lehetetlen. Erről is találtam egy videót:
https://youtu.be/ackrPCN8csQ
Fő lakatnak ajánlom, kb. 40-200ezer forint értéktartományba eső bringákhoz. Olcsóbb biciklihez talán már túlzás ilyen drága lakat, a drágábbat meg egyszerűen nem szabad közterületen hagyni. Ha gyors-záras kötések vannak a bringán, érdemes hozzá beszerezni pl. egy vastagabb sodronyt, hogy az első kerék vagy a nyereg se legyen csábító célpont.
Gumis külső borítás, ezáltal nem csúszik és nem karcolja a bicót sem
Mindkét oldalon zár egyszerre tehát két vágás kell a feltöréséhez
Szép a színe (sárga)
Olcsón vettem meg, mert akciós volt
4db kulcs jár hozzá
Mindkét irányba bele megy a kulcs tehát nem usb feelinges
A sárga szilikon koszolódik
Kicsit nehéz, bár nemtudom más u lakathoz mérni, ez az első nekem
A szárak kicsit lötyögnek, ezáltal zörögnek a testben
Kis méretéből adódóan trükkösen kell lakatolni vele, de ez nem sokkal hosszabb folyamat, sok helyen kifejezetten előnyére válik a kis méret.
Bicikli megóvására kicsit hosszabb időre, másik láncal kiegészítve kicsit még hosszabb ideig.
Kicsi
Nagyon masszív
A zár biztosan, pontosan, kotyogás nélkül jár mióta megvettem.
Kapsz négy kulcsot
Mindig van nála gyengébb lakat a környéken, ergo nem ennek fognak nekiállni
Árban jobb a konkurenciánál
Kicsi
Szélesebb vázcsövekre nem praktikus
Amióta Pesten bringázok, ezt használom. Praktikus szállítani, mert kicsi, de néha kreatívan kell vele lakatolni, mert kicsi - de ha akarsz, mindenhol találsz valami helyet. Többnyire arra figyelek, hogy mindig legyen az enyémnél könnyebben vihető célpont a közelben, ezzel a lakattal ez nem nagy nehézség, de bárhol nyugodtan lakatolok vele. Ránézésre is masszív, kézbe véve önvédelmi eszköznek sem utolsó. Esett már nagyot, kapott már vizet, érte eső és sár, de az abus mini rendületlenül megtartja a biciklidet.
Keskeny vázcsöveket lakatolni, egy mtb már macerásabb. De nekem még nem vitték el a paripát, úgyhogy gondolom teszi a dolgát.
Kb. 2 hónapja használom ezt az Abus lakatot, ez a második U-lakatom, de haveroknál sokfélét láttam már. Rengeteget olvastam utána, és erre esett a választásom, de nagyon nem bántam meg. Ha egyszer a kezedbe veszed és használod, csak a profizmus és a megbízhatóság jut eszedbe róla. Összevetve az előző Citadel lakatommal, ég és föld minőségben, hiába egy cég. Kis mérete miatt néha kicsit jobban körül kell nézni, hogy jó helyet találj a lekötésre, de kb mindenhol megoldható. Mindig menetkész, a kulcs szemvillanás alatt a helyére talál, nincs akadás. Ejtettem már párszor, de a borítás jól bírja. Konkurenciája a Kryptonite Evolution mini, de sztem az hiába drágább, nem ér ennek a nyomába. Pár kényelmi funkció tetszik csak a konkurensben, amit a hátrányoknál írtam is...
Bárhol, bármilyen bringa, bármennyi időre történő lekötésére. A lényeg ennél a kategóriánál már inkább az, hogy mihez kötözöd a gépet. Biztos, hogy inkább a kerítésnek/oszlopnak stb. fognak nekiállni.
„Abus. A biztonság kellemes érzése.”
Az Abus sikertörténete 1924-ben kezdődött, amikor August Bremicke elkezdett lakatot gyártani saját filozófiája alapján, miszerint „a biztonságnak minőségre van szüksége”.
A cég telephelye Németországban található, a kereskedelmi, műszaki, minőségellenőrzési tevékenységek, valamint a tesztelés is itt zajlanak, és a legerősebb védelmet nyújtó termékeik gyártása is itt folyik.
Az Abus csúcs modelljei az U-lakatok, melyek speciális edzett acélból készülnek. Az Abus lakatok nagy része úgynevezett X-Plus és Plus cilinder betéttel rendelkezik. Ez a levédett technológia ellenáll mindenféle manipulációnak, feltörésnek. A láncos lakatok technológiája is hasonló elven alapul. A kisebb súlyt preferáló vásárlók érdekében az egyes láncos lakatok tömege kevesebb, mint 1 kg.
Szinte egyedülálló találmány az Abus kínálatában a colostok-szerűen összehajtható Bordo lakat, amely egyesíti az U-lakatok erejét és alacsonyabb tömegét a láncos lakatok rugalmasságával és praktikumával.
A kínálatban akadnak különféle gyereklakatok is, melyek könnyen kezelhetők és tetszetősek. A gyereksisakok, lakatok megkülönböztető „Safety for Kids” jelöléssel vannak ellátva, hangsúlyozva a biztonságos gyerekkerékpározás fontosságát.