- A védelem szintjéhez képest kis tömeg
- minőségi forgó tárcsás zár
- nem lágyvasból van (lásd a képen)
- a kengyel mindkét vége rögzül: egy vágással nem lehet kifordítani vagy kihúzni egyik oldalt sem
- 3 pótkulcs
- a szilikon bevonat csúszásmentes és nem karcol
- a kis méret miatt könnyebben hordozható és nehezebben fér hozzá a tolvaj
- a rúd átmérő (14mm + szilikon bevonat) elég elrettentő
- akár önvédelmi célra is megfelelő :)
- van színválaszték (sárga, piros)
- nehezebb kikötésre alkalmas helyet találni a rövidsége miatt
- szinte esélytelen két bringát hozzázárni bármihez egyedül ezzel
- nem jár hozzá semmilyen tartó vagy konzol
- ha rázkódni tud szállítás közben, hajlamos a zörgésre összezárva
- a belső szélessége (77mm) miatt egy nagyon magas profilú felni és/vagy vastag köpeny problémát jelenthet
Én úgy védem meg kedvenc kerékpáromat a tolvajoktól, hogy helyette másodbringát használok, ha közterületen kell hagyni. Azonban mióta sikerült elég jól felújítani a szakadt, leharcolt montit, azt is egyre nagyobb aggodalommal hagytam az utcán. Ezért elhatároztam, hogy költök egy kis pénzt a biztonságra is. Azért döntöttem ezen lakat mellett, mert jó vastag és rendes zárja van, a gyártó is elismert, de azért nem túl drága.
A kengyel nem valami nagy, ezért megfelelő hely és technika kell az alkalmazásához: Én többnyire úgy kötöm ki a bringát, hogy átfűzöm a lakatot az abroncson a hátsó háromszög belsejében, és azt rögzítem egy biztos ponthoz. Így nehezebb hozzáférni fűrésszel vagy csapszegvágóval. A kereket meg nincs az a hülye, aki nekiállna szétbarmolni. Egy másik, kényelmesebb technika, hogy a felsőcsövet zárjuk hozzá mondjuk egy korláthoz. Ennek megvan az az előnye, hogy egy hosszú nyelű csapszegvágó nyele sem ér le a földre támadás közben, és így a tolvaj nem tudja a teljes testsúlyát használni a vágáshoz. Szerencsére még senki sem próbálta meg elvágni, úgyhogy bízom az elrettentő erejében is. Konzol hiányában többnyire övtáskában vagy hátizsákban hordom. Hihetetlen, de még a farmerom hátsó zsebében is elfér szükséghelyzetben.
A zárról annyit érdemes tudni, hogy kezdő módszerekkel nem lehet kinyitni kulcs nélkül. Akit bővebben érdekel a dolog, annak a következő remek előadást ajánlom figyelmébe a témában:
Váradi Tamás– Tárcsás zárak nyitásának eszközei és módszerei
https://youtu.be/ayboWBdvgis
Mivel a zárnyelvek zárt állásban biztosítva vannak (nem pedig rugóval ugranak a helyükre), így nem lehet azokat sem visszaékelni. A kengyel is elég vastag hozzá, hogy ne lehessen csak úgy elcsípni egy kisebb csapszegvágóval vagy gyorsan elfűrészelni. Persze, ha megvan az ideális pozíció és szerszám hozzá, akkor azért nem lehetetlen. Erről is találtam egy videót:
https://youtu.be/ackrPCN8csQ
Fő lakatnak ajánlom, kb. 40-200ezer forint értéktartományba eső bringákhoz. Olcsóbb biciklihez talán már túlzás ilyen drága lakat, a drágábbat meg egyszerűen nem szabad közterületen hagyni. Ha gyors-záras kötések vannak a bringán, érdemes hozzá beszerezni pl. egy vastagabb sodronyt, hogy az első kerék vagy a nyereg se legyen csábító célpont.