AXA Pico 30 on/off lámpa

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.12.)
  • Listaár: 4.700 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

JPeti86 avatar
32 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Agydinamóval használom. Kis sebességnél villogó mód, így, a korábbi dinamós rendszerekkel ellentétben nem kell egy nagy minimum sebesség a világítás működéséhez, 5 km/h elég.

Az optikája szépen előre gyűjti a fényt, jól lehet vele látni is. Emellett a KRESZ-ben kötelező első fehér prizmát is megoldja, mivel van az is rajta.

A rögzítése elég jól beállítható,bírja a rázkódást, bár én a csavart azonnal rozsdamentes acélra cseréltem. A burkolat szerintem elfogadható minőség.

Hátrány

Az előbbieken kívül csak hátránya van:

1. Véletlenül se teszteljétek a világítást a bici szerelésekor úgy, hogy az agydinamó helyett ráköttök egy 6 voltos egyenáramú állandó feszültségű  tápot a rendszerre (tekerjem a kereket miközben mérek? na nemár...), ugyanis az áramkör kisebb kitöltési tényezőre (az egyenirányított szinuszhullám teteje, kb 20%) van méretezve, egyenáramon füstölni fog! sajnos tapasztalat.

Magyarázat: A komplett elektronika ultraprimitív,  mindössze egy diódahíd, egy csak 3 ohmos (!) ellenállás,meg a LED, hűtőborda nuku. A diódahíd egyenirányítja a dinamó szinuszhullámát, az ellenállás meg valamelyest limitálja a LED áramát, de nem nagyon. A gyári állapotban tehát a sebességtől függően néhánytól néhány 10 villanást kapunk másodpercenként, de a fény sohasem folytonos.

Az ellenállás és a LED így hűtés nélkül olyan < 0,2 wattot bír ki átlagteljesítményben, a nagyban odaírt "1 watt LED" az 20 % körüli kitöltési tényező mellett értendő körülbelül, villogó módon. De azt a 3 ohmos ellenállást is érdemes nagyobbra cserélni, izlés dolga, én kapásból betettem 22 ohmot, és így is tökéletesen megvilágítja az utat, és látható vagyok! (A LED-ek hatásfoka iszonyatosan megjavul kisebb áramerősségen, mellesleg nem fog elfüstölni ha lejtőn felgyorsul az ember....)

2. Ti szerencsésebbek vagytok, nekem 6 ezret elkértek érte és még állófény sincs benne. Illetve lett, miután magam megoldottam, egy 1 Farad 5,5 Volt ultrakondenzátor meg némi elektronika (78L05 stabilizátor, meg pár dióda és ellenállás) és  segítségével, ami sacc max plusz 2 ezerbe került összesen. természetesen az így megoldott állófény nem világítja meg az utat, viszont elég arra, hogy ne jöjjenek nekem. Nagyjából 2 háztömbnyi tekerés kell a feltöltéshez, utána megy legalább 2 percig. Több is megoldható lenne, ha lenne kicsit több hely a dobozban, de nincs.

3. Az a kapcsoló tök felesleges. ki is kötöttem, sőt egyáltalá nincs kapcsoló az egész rendszeren, felesleges.

4. Az a LED, hát komolytalan, meg nincs hűtés.(ne csodálkozzatok, ha csökken a fényereje az évek alatt, ezt teszi a LEDdel a meleg, 80 fok felett) Akkor lenne 1 wattos, ha a NYÁK lemez alumíniumos erősítésű lenne, és kapna a LED némi hővezetést. Összevetve a hátul lévő Luxeon leddel, ég és föld a különbség hatásfokban meg kivitelezésben, utóbbi javára.

5. Volt egy nem tudom micsoda bekötve a bejövő feszültségre, ami a tápegységes teszteléskor elfüstölt, de a lámpa anélkül is működik... nem tudom mi lehetett.

Tapasztalat

Ha nem akartok mókolni, vegyetek gyárilag állófényes verziót.

Erre ajánlom

Ha mindig működő lámpát akarsz aksi töltögetés nélkül, városba.

Ennyiért vettem
kb. 6000
Csatolt képek
AXA Pico 30 on/off  2015 lámpa
axa pico 30
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ttcsabi23 avatar
16 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagy fényerő, egy kb 2méter sugarú körben a kerékpár elé világít elnyújtott kör alakzatot.

Közvetlen az első kerék elé szórt fény jut, ami elegendő.

Oldalra lényegesen kevesebb fény jut, de tök sötétben is bőven elegendő.

Valószínűleg az autósok is érzékelik,ha oldalról érkezünk.

A lámpa 10km/órától folyamatos erős fénnyel világít, alatta villog de szintén kb. teljes fényerővel.

Összehasonlításként előtte a gyártó korábbi márkanevet használó AXA/Basta LuX nevű halogénes megoldását használtam. Gyártó szerint kb.15 lux fényerő,  ez simán a duplája.

Állófény, 2-3 percig, egy kis kondi tárolja az elektronokat. Kb egy jobb kínai 1 ledes szintjét hozza, megállás után is.

Tényleg kicsi, jól néz ki, sportos forma.

Hátrány

Igénytelen megmunkálás. 2 db műagyag félből van amit 1 db műanyagba önmetsző csavar fog össze. A két fél minimálisan elcsúszott egymástól. Belül egy NYÁK lapra van beforrasztva minden a LED is, ennek csatlakozója lehúzható ugyan de eléggé speciálisnak tűnik.

Alulról a csatlakozó nincs leszigetelve kosz, víz belejuthat. A lámpa hátsó felén szintén van egy nyílás (talán szellőző/hűtő funkciója van), itt is bejuthat pára, amit az elektronika nem kedvel hosszútávon.

Az első példánynak amit kaptam nem működött a kapcsolója, nyilván akkor lesz második példány is, ez 1 használat/nap(kb 15km) után csak villogott magas sebességnél is.

A harmadikat meghagyom másnak, kértem helyette egy ECHO30-at.

Tapasztalat

Nekem az on/off kapcsolós állófényes verzió van. Több verziója van (5-6), nézzük meg mindenképp melyiket vesszük, sokszor az webáruházakban is tévesen van feltüntetve, hogy melyik mit tud.

Az automatán pl csak automata/ON kapcsoló van.

A bekötés sem egyértelmű, a hosszú kábel megy az agydinamóra, a rövid sarus csatlakozó a hátsó lámpára. De erről nincs infó a csomagoláson.

 

Városba, kivilágított helyre több mint elegendő fényerő.

Teljes sötétségben is elég fényt ad, lakott területen kívül országúton is el lehet indulni vele. Erdei utakon kompromisszumokkal használható.

 

Ha vki kifog egy jó darabot, boldog lesz vele, egy darabig, mert nem gondolom hogy tartós lesz. Nekem az új 2ből 2 hibás volt.

Erre ajánlom

Hogy éjszaka láss is! Város/túra.

Ennyiért vettem
7500
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csébriel avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon erős fénye van.
  • Jól néz ki.
  • Kicsi
  • Mutatós 
  • 30 lux Led fényforrás 
Hátrány

Olyan nincs.

Tapasztalat

Ez a lámpa brutál jó.Nekem az on/off Steady lámpa van,ami álló helyzetben is világít.  20-30 méterre simán elvilágít.Szép fehéren világít,kb 5-10 méteren belül mindent tisztán látok.Ami nem egy utolsó szempont.Oldal irányban is kiváló.A bicikli utat teljes szélességében,bevilágítja.Egy percre sem bántam meg,hogy megvettem.Egy szó mint száz,csak ajánlani tudom.    

Erre ajánlom

Látni és látszani.

Ennyiért vettem
6915 Ft.
Csatolt képek
AXA Pico 30 on/off  2014 lámpa
AXA Pico 30 on/off  2014 lámpa
AXA Pico 30 on/off  2014 lámpa
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
fényforrás:

1 LED


 
üzemidő (óra):

50000


 
áramforrás:

Működtethető hagyományos - és agydinamóval


 
fényerő:

30 LUX


 
további információk:
  • Víz-és ütésálló
  • Optimális fényeloszlás speciális lencse technikával
  • Kompakt, sportos kialakítás
  • Rozsdamentes acél konzol, alkalmas minden típusú villához
  • Látni 60m-ig, látszani 3500m-ről
  • Az integrált prizmának köszönhetően a szembe jövő forgalom korábban észlel bennünket.
  • Nagy fényeloszlás - beleértve a az út szélét is.
  • A tökéletes lencsének köszönhetően oldalról is jól látszik a kerékpáros.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű AXA Pico 30 on/off termékkel kapcsolatban: