Agydinamóval használom. Kis sebességnél villogó mód, így, a korábbi dinamós rendszerekkel ellentétben nem kell egy nagy minimum sebesség a világítás működéséhez, 5 km/h elég.
Az optikája szépen előre gyűjti a fényt, jól lehet vele látni is. Emellett a KRESZ-ben kötelező első fehér prizmát is megoldja, mivel van az is rajta.
A rögzítése elég jól beállítható,bírja a rázkódást, bár én a csavart azonnal rozsdamentes acélra cseréltem. A burkolat szerintem elfogadható minőség.
Az előbbieken kívül csak hátránya van:
1. Véletlenül se teszteljétek a világítást a bici szerelésekor úgy, hogy az agydinamó helyett ráköttök egy 6 voltos egyenáramú állandó feszültségű tápot a rendszerre (tekerjem a kereket miközben mérek? na nemár...), ugyanis az áramkör kisebb kitöltési tényezőre (az egyenirányított szinuszhullám teteje, kb 20%) van méretezve, egyenáramon füstölni fog! sajnos tapasztalat.
Magyarázat: A komplett elektronika ultraprimitív, mindössze egy diódahíd, egy csak 3 ohmos (!) ellenállás,meg a LED, hűtőborda nuku. A diódahíd egyenirányítja a dinamó szinuszhullámát, az ellenállás meg valamelyest limitálja a LED áramát, de nem nagyon. A gyári állapotban tehát a sebességtől függően néhánytól néhány 10 villanást kapunk másodpercenként, de a fény sohasem folytonos.
Az ellenállás és a LED így hűtés nélkül olyan < 0,2 wattot bír ki átlagteljesítményben, a nagyban odaírt "1 watt LED" az 20 % körüli kitöltési tényező mellett értendő körülbelül, villogó módon. De azt a 3 ohmos ellenállást is érdemes nagyobbra cserélni, izlés dolga, én kapásból betettem 22 ohmot, és így is tökéletesen megvilágítja az utat, és látható vagyok! (A LED-ek hatásfoka iszonyatosan megjavul kisebb áramerősségen, mellesleg nem fog elfüstölni ha lejtőn felgyorsul az ember....)
2. Ti szerencsésebbek vagytok, nekem 6 ezret elkértek érte és még állófény sincs benne. Illetve lett, miután magam megoldottam, egy 1 Farad 5,5 Volt ultrakondenzátor meg némi elektronika (78L05 stabilizátor, meg pár dióda és ellenállás) és segítségével, ami sacc max plusz 2 ezerbe került összesen. természetesen az így megoldott állófény nem világítja meg az utat, viszont elég arra, hogy ne jöjjenek nekem. Nagyjából 2 háztömbnyi tekerés kell a feltöltéshez, utána megy legalább 2 percig. Több is megoldható lenne, ha lenne kicsit több hely a dobozban, de nincs.
3. Az a kapcsoló tök felesleges. ki is kötöttem, sőt egyáltalá nincs kapcsoló az egész rendszeren, felesleges.
4. Az a LED, hát komolytalan, meg nincs hűtés.(ne csodálkozzatok, ha csökken a fényereje az évek alatt, ezt teszi a LEDdel a meleg, 80 fok felett) Akkor lenne 1 wattos, ha a NYÁK lemez alumíniumos erősítésű lenne, és kapna a LED némi hővezetést. Összevetve a hátul lévő Luxeon leddel, ég és föld a különbség hatásfokban meg kivitelezésben, utóbbi javára.
5. Volt egy nem tudom micsoda bekötve a bejövő feszültségre, ami a tápegységes teszteléskor elfüstölt, de a lámpa anélkül is működik... nem tudom mi lehetett.
Ha nem akartok mókolni, vegyetek gyárilag állófényes verziót.
Ha mindig működő lámpát akarsz aksi töltögetés nélkül, városba.