A Lámpa maximum 25 Lux fényerőt biztosít, ezzel már én is látom az utat. A lámpa rozsdamentes fém tartókonzollal érkezik, ezzel tudjuk a villára rögzíteni. A dobozban van még egy 60cm-es kábel, amellyel az agydinamóhoz kapcsolódik, így vezetéket külön nem kell beszerezni. A lámpatest műanyag házban kapott helyett, ezért vigyázni kell a borulásokkal. Kapcsolója háromállású, sajnos a Német gyártmányú lámpának ez a gyenge pontja. Eléggé kotyog, kicsit gagyi érzést kelt. Még szerencse, hogy nem sűrűn kell majd hozzányúlni. A LED már kis sebességgel haladva is világít, bár ilyenkor vibrál, ahogy elérjük a normális haladási tempót akkor válik egyenletessé a fénye.
A „SENSO” jelzés utal rá, hogy fényérzékelő szenzorral van felszerelve, vagyis szürkületkor automatikusan bekapcsol a világítás, ami rendkívül hasznos funkció, hiszen nappal behajtva egy sötét alagútba sem kell a kapcsoló után nyúlnunk.
A „PLUS” jelzés pedig a tekerés nélküli állófényt takarja, vagyis a beépített kondi segítségével a lámpa akkor is világít, ha megállunk a kerékpárunkkal. Ahhoz, hogy a kondi teljesen feltöltődjön energiával, megközelítőleg 3 percig kell kb. 20 km/órás sebességgel tekernünk. Ezzel nagyjából 4 percig elegendő mennyiségű világításhoz juthatunk. Saját tapasztalatom szerint azonban a lámpa jóval tovább világít, igaz ekkor már csökkentett intenzitással, arra azonban még mindig elégséges, hogy észleljék az álló biciklit. Érdekes megfigyelés, hogy az állófényt nem lehet kikapcsolni, vagyis a feltöltött kondi, mindenképpen kivilágítja magát.
A lámpa, mint arra már korábban is utaltam kielégítő fényt produkál, hátránya, hogy a fény elosztása nem egyenletes, középen sávosodás figyelhető meg. Előny azonban, hogy a LED elé szerelt optika kellő hatékonysággal teríti a kilépő fényt, így minden irányba láthatunk segítségével. A lámpatest szélén elhelyezett prizma is hozzájárul a biztonsághoz, és a szabályos közlekedés betartásához.
A készülék túlfeszültség védelemmel van felszerelve, ami védi a világítást abban az esetben, ha túl gyorsan tekernénk, vagy ha a 3W-os agydinamónkra csak ezt az első világítást kötjük rá. További előny, hogy a hátsó lámpa bekötéséhez szükséges vezetékezés a lámpatesten belül van megoldva, így igényesen tudjuk hozzákötni a hátsó diódát (nem kell szigetelőszalaggal gányolni). A lámpatest nagyon könnyű, egy sportos kerékpáron is jól néz ki a Lyt Senso Plus, így számos felhasználásra javasolt.
A lámpát a pár negatívuma ellenére is nagyon ajánlom, én beszerelés után egyből megszerettem, remélem, jó sokáig teljesít majd szolgálatot a biciklimen.
„AJÁNLOTT VÉTEL” :)