- Jó fényerő mind elöl, mind hátul. Az első lámpatestnél két fokozatban állítható fényerő.
- Elég széles a hátsó lámpa láthatósági szöge.
- Átlagos bevilágított terület az első lámpánál.
- A hátsó lámpa a rázkódást nagyon jól tűri, csak kellőképp meg kell "tépni" a pántját.
- Az első lámpa jól tűri a rázkódást. (nem rezeg, de lehetne masszívabb is)
- A fröccsenő vizet elviseli, gondolom egy masszív felhőszakadásnál már gondok lennének.
- Adapterrel akkutöltőként is működhet.
- Ménkühiány esetén piros fénnyel jelez.
- A tartozék elemek a mai napig bontatlanok. Én Tronic (by Lidl) NiMH 2500 mAH (AA) és 800 mAh (AAA) akkukkal használtam. Átlagos használat mellett 1-1,5 hónapot el kell mennie egy töltéssel. Én a 2014-es szezonban megközelítőleg 30 órát használtam őket és még mindig van töltés az akkukban. 2014 augusztusában töltöttem utoljára, októberig közepéig használtam, azóta pihennek.
- 3 év garancia.
- Igényes, de nem szépségdíjas kialakítás.
- Jó anyagminőség.
- Olcsó!
- Az első lámpatest fényereje nem pirítja meg röptében a szúnyogokat.
- Az első lámpatestnek inhomogén a vetítési képe.
- A villogás hiányát bár a hátrányhoz sorolom, de nálam nem az. Agyfa***t kapok a villogó pilácsoktól. Egy lámpa arra való - kerékpáron is - hogy lássanak vele!
- Az első lápmatest bekapcsoló gombja néha hajlamos kiugrani a házból.
- Az első lámpatest tartókonzolja hajlamos a gyengülésre, így oldalirányban el tud tekeredni a lámpa.
14 év szünet után 2014-ben leporoltam az aggastyán 1994-ben 14 éves koromban kapott UNO típusú MTB-omat és kellett valami fényforrás. Nem állt szándékomban sokat költeni, mivel nem tudtam mennyire fog izgatni a kerékpározás és ha csak egy fellángolás lesz, dobhatom ki a drága felszerelést. Mellesleg csájnából már úton volt egy CREE LED-es lámpa, így ideiglenes megoldásnak és vésztartaléknak vettem a Crivit lámpaszettet.
A lámpák szerszámok nélkül is nagyon könnyen felszerelhetőek a kerékpárra. A hátsó lámpa tartókonzolját egy, az óraszíjhoz hasonló lyuggatott gumipánt alkotja, az elsőt egy csavaros mechanizmus és némi alátétgumi segítségével lehet a kormányra rögzíteni.
Mindkét lámpa levehető a konzolról így ha magára kell hagyni a kerékpárt, magunkkal vihetjük őket.
Az első lámpa lelke egy nagy(obb) fényerejű SMD LED, ami két fokozatban ontja a fényt. Az energiaforrás 4 db 1,5 V-os AA elem, vagy 1,2 V-os NiMH AA akku. A telepek merülésére a panelra forrasztott miniatűr piros fényű SMD LED figyelmeztet. A hátsó lámpában az energiát 2 db 1,5 Vos AAA elem, vagy 1,2 V-os NiMH akku adja. A fényt 1 db mezei DIP LED szolgáltatja, a merülésre szintén DIP LED figyelmeztet.
Az első lámpa foncsora középre egy szélesebb csíkot, míg köré egy halványabb kört vetít.
Én az első lámpát úgy állítottam be, hogy a kerékpár elé kb. 5-7 m-re világítson. Az én felhasználási szokásaimnak így elég volt a teljesítménye.
Városban elegendő a csökkentett fényerő is, de tökig érő sötétben KELL a növelt fényerő. Nem ártana ha még erősebben világítana, de így is lehet vele látni.
A hátsó lámpát először a nyeregcsőre rögzítettem, majd amikor megérkezett a csomagtartótáskám és a szerszámos táskát is felszereltem a nyereg alá, a lámpa hajléktalan lett. Elköltöztettem a bal oldali villaszár felső kb. 1/3-ához. Itt is tökéletesen látható volt és semmi sem takarta ki. Több alkalommal futottam össze a yard képviselőivel, de nem zargattak miatta, szóval az új bringán is ott lesz. :)
Összességében jó vételnek tartom, nem bántam meg a vásárlást.
Tisztában vagyok a gyengeségeivel és az előnyeivel is. A Teljesítmény-re 3 répát adok, mert nem rossz, de lehetne jobb is. Míg az Ár/Érték arányra azért adok 5 répát, mert az összes hiányossága mellett is jó vételnek tartom. A használatával a sok LED-es villogó vackokkal szemben nem csak látszol, hanem látsz is.
Update 2016.01.17.:
A 2015-ös szezon végén a hátsó lámpában megpusztult valami, szerencsére van tartalék lámpa a csomagtartón is, meg a sisakom tarkó részén is. Vatta új elemekkel és frissen töltött akkukkal sem hajlandó világítani. Majd megvajákolom. Ha nem megy, csere.
Végül is hiba nélkül lehúzott a szett két szezont.
Abszolút jó vétel volt!
Update 2016.07.10.:
Megvajákoltam pár hónapja. Nos a beletett akkuk egyike kicsit oxidálódott volt... :S Így a pólus nem vitte át a ménküt. Két új akku meg némi smirglizés megoldotta a problémát.
Abszolút jó vétel volt!
Átlagos használatra, városba, túrázásra ajánlom.
Ha bányában használod a bringát, vagy mindenképp kell a vakondpirító fényerő CREE LED-es lámpát kell venni!