Brutális fényerő, amely alkalmassá teszi vaksötétben, terepen történő vad tekerésekhez.
A fényerőt több fokozatban lehet kapcsolni, így lehet spórolni az akksival, ha könnyebb a terep, vagy van közvilágítás, ahol kevesebb fény is elég.
A gyári adatok szerint a lámpa felmelegedhet akár 65 celsius fokra is, és ilyenkor lejjebbveszi az automatika a fényerőt. Nálam ilyen nem fordult elő, alig volt kicsit langyos a lámpa fél óra teljes fényerőn üzemeltetés után. Igaz, kizárólag mozgás közben tartottam bekapcsolva.
A lámpa hátoldalán visszajelző fény tájékoztat az akksi töltöttségi állapotáról: zöld a teljes töltöttség, kék, aztán sárga. 30% fényerővel sárga töltöttséggel még akár egy óra hosszat tud világítani, de ezzel már vigyázni kell, mert utána jön a teljes sötétség.
Lítium-ionos akksija van, hozzá való töltővel, nyugodtan rá lehet tölteni egy napi túra után. A töltő a szokásos módon működik: piros visszajelző fény jelzi a töltést, és zöld a feltöltött állapotot.
Sajnos ez a fényerő már alkalmas arra, hogy a velem szembejövőket elvakítsa.
A kacsákat és egyéb vadakat simán felzavarja éjszaka, pedig hát csak látni szeretnék...
Az aksi sajnos teljes fényerőn nem bírja túl sokáig. Az specifikációban feltüntetett 3,5 óra üzemidő helyett csak 2,2 óra a hivatalos gyári adat. Én ilyen hosszú ideig nem mertem még élesben kipróbálni, mert nem akartam teljes sötétségben bicajozni. Inkább lejjebbvettem a fényerőt, amivel tovább bírja az akksi.
További hátrány a magas ára. 35000 jó magyar forintot kidobni egy lámpára, ami ráadásul csak kerékpárra jó, kézilámpaként nem használható, valljuk be, kicsit borsos.
Amikor először kipróbáltam, még nyár volt, éjfél környékén tekertem haza a kivilágítatlan bicikliúton. Az út megdöbbentően világos volt előttem, és szédítően sötét mögöttem. Ez a lámpa nemcsak az utat, hanem a környékét is nappali világossá teszi, ami igen hasznos, ha a közeli fák belógó ágait is kerülgetni kell. Éjjel ezt az útszakaszt mindenki elkerüli ezen okok miatt. Nekem nem kellett elkerülnöm, és így rácsodálkozhattam arra, hogy a közlekedési jelzőtáblák milyen irdatlan távolságokból mennyire jól láthatóak. Az utak menti terelőoszlopok, amelyek fényvisszaverővel vannak ellátva, már távolból világítanak.
Az előző lámpáim mindegyike olyan volt, hogy örülhettem neki, ha az előttem lévő útból látok egy rövid kis szakaszt, és emlékezetből el tudtam kormányozni a bicajt az úton.
Ezzel ilyen gond nincs, még akkor sem, ha a szemből jövő jármű reflektora elvakít kissé. Eddig mindig lassítanom kellett, mert nem láttam már az utat sem a szembejövő elvakító reflektoroktól. Most végre úgy érzem, hogy tényleg másik járműként kezelnek a velem szembejövők, és nem egy út szélén lévő akadályként, amit ki kell kerülni, vagy ha nem vesznek időben észre, el lehet taposni. Ráadásul ezt mégcsak nem is teljes fényerőn, hanem az alap 30%-on lehet elérni. A teljes fényerőnél olyan érzése van az embernek, mintha vakut használva beragadt volna a vakun a fény.
A rázkódást is jól bírja, a göröngyös földút vakító fényárban úszik, ezért ilyenkor inkább kicsit felfelé szoktam irányítani a fényt.
A rögzítése O gyűrűvel történik, ami a gyakorlatban egy gumigyűrűt jelent. A lámpa alján lévő két fülre ráakasztva, és kicsit meghúzva lehet rögzíteni a lámpát a kormányhoz. A lámpához két gumigyűrűt adnak: egy nagyobbat, és egy kisebbet. Nem tudom, mennyire időtálló, nekem gyanús. Remélem, árulnak ilyeneket külön, ha véletlenül elszakadna. Az akksi egy tépőzárral rögzíthető pici táskában van, amit a vázra lehet rögzíteni. A bekapcsolás előtt a kilógó vezetéken lévő csatlakozót össze kell dugni a lámpa csatlakozójával. (elég alap dolog, de ha elfelejti az ember, nem fog működni...)
Esőben még nem próbáltam, mivel nincs sárhányó a bicajomon, így esős időben inkább nem indulok el.
Bicajozáshoz terepen, vaksötétben.
Városlakóknak autósok ellen elrettentésként.
Parasztvakításhoz.