- széles és hosszú vetített fénycsóva
- kellően erős, 40 LUX fényerő már 8-10 km/h sebességtől
- 70m-re simán ellátni vele az úton, és jó messziről észrevehető ez a Trelock lámpa
- beépített prizma
- fényérzékelő, automatikus ki-be kapcsolás
- állófény
- "light guide" - talán fényvezetőnek lehetne fordítani; az alul lévő prizma mellé is bevilágít két csíkban növelve a láthatóságot
- stabil rögzítés
- nem kell hozzá elem :)
- az állófény nem kapcsolható ki
Nyáron cseréltem le az akkus világítást agydinamósra, mert sokat tekerek sötétben és a legjobb akkus lámpák sem bírják addig, ameddig nekem szükségem lenne rá. A 20-40e Ft-os árkategóriában kapható lámpák egyike sem közelíti meg ennek a fényerejét. Azt hittem, hogy a Sigma Pava lámpám egy totál jó cucc, de ezek után azt mondom: elbújhat a mostani mellett.
40 LUX fényerőt tud az LS 875 (Sigma Pava: 25; BBB Strike: 28 és még sorolhatnám a hasonló cuccokat), amivel jó 60-70 méterig megvilágítja az utat a bringa előtt egy elég széles trapéz alakban. A trapéz "alja" (vagyis a fénycsóva vége) félköríves, így pl. az útjelző bóják is reflektorfényben úsznak. A beállításánál ugyanúgy mint a xenonos autóknál, oda kell figyelni: ha jól van beállítva, én is messze ellátok, és a szembejövőt sem vakítom el. Márpedig vakítani azt tud; nem volt kellemes magammal szembe jönni amikor túlzottan felfele állt, és ez már az autósoknak sem tetszett! :)
Furcsa mód már van tekintélyem az esti tekerések alkalmával; az autós azt hiszi motor jön, a bringaúton előzésnél a csengőt sem kell használni mert jó előre lehúzódnak a kollégák
A teljesen megvilágított terület kb. 3-4 m-re kezdődik a bringa előtt; ebbe a kis zónába sokkal kevesebb fény jut, de nagy sebességnél nincs is szükség rá.
A teljes fényerőt már 8-10 km/h sebességtől tudja ez a Trelock lámpa, addig csak stroboszkópszerűen villog. 2-3 perc tekerés után a pufferkondi feltöltődik, így pl. kereszteződésben megállva, piros lámpánál is láthatóak maradunk. Az állófénynek még 5 perc után is elég nagy fénye van, egyetlen hátránya hogy nem lehet kikapcsolni.
A beépített fényérzékelőnek köszönhetően a kapcsolgatást is el lehet felejteni. Amikor sötétedik, automatikusan bekapcsol a lámpa, és eléggé érzékeny; felhős-borult-esős időben már felkapcsol. A kapcsoló egyébként három állású: automata/be/ki.
És egy kis ízelítő a szürkületi világításból:
http://www.youtube.com/watch?v=UZlInBatxug
Látni és látszani!