Sigma Karma Evo lámpa

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

Roller75 avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Rohadt jól világít. Kicsi formás.Nagyon stabilan rögzíthető. A külön aksinak köszönhetően a kormányon nem foglal sok helyet. Szokásos Sigma professzionális minőség. Masszív alu ház. 

Hátrány

Drága. Akkumulátora 1-1,5 évnél tovább nem bírja.

Tapasztalat

Én készletben vettem, +sisaktartóval, a kisebb aksival. Profi minőség. Az ára relatív. Én minden évben elhagytam, összetörtem, beáztattam vagy 2 db 7 ezres lámpát, amikkel ráadásul este erdőben estem keltem mert nem láttam semmit. Ez teljesen vízálló, nagynyomásútól is kap néha. Bírja. Fényereje nekem tökéletesen elég erdőben is.  Csak azt bánom, hogy nem vettem meg előbb.  

Szerkesztve 3 év használat után: Az akujai nem nagyon bírják. Silány minőségűek. Az eredeti tönkre ment, azt cserélték gariban, az is tönkre ment + amit vettem az is. De nem estem kétségbe: most kínai 4e Ft-os akkukat használok hozzá. Ezekkel is tökéletes, csak a régi akkuról át kell forrasztani a kábelt, és évente cserélni.

A lámpa előnyei a kínai versenytársakhoz képest:

nem világítanak rajta folyamatosan a merülést jelző indikátor ledek, így nem is zavar és nem  kell széthúzni a kábelt bicizés után ha nincs használva.

Villogó üzemmódban a legkisebb fényerővel villog, így városban nem olyan zavaró. Autósokat, szembejövőket nem vakítja el. 

Erre ajánlom

Akik akarnak egy kiváló lámpát, sokat mennek sötétben, akár közúton akár erdőben.

Ennyiért vettem
42000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

oze avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

A LÁMPA KOMPAKT MÉRETE. A 3 cm átmérőjű és 4 cm hosszú szerkezet kevés helyet foglal el a kormányon. Kényelmesen megfér mellette a kilométeróra, csengő, duda stb...

KÖNNYŰ ÉS STABIL RÖGZÍTHETŐSÉG. A lámpát egy mozdulattal fel lehet tenni a kormányra egy meglehetősen egyszerű rögzítőrendszer segítségével, mely durva terepen is stabilan tartja azt. Annyit azért enged, hogy ha szükséges, kioldás nélkül igazíthatunk rajta menet közben. A levétel ugyanilyen egyszerű.

MÉRETÉHEZ KÉPEST NAGY FÉNYERŐ. Fényt ugyan nem csinál az éjszakában (arra ott a powerled-es nagytesó), de a három fokozatban állítható fényerő mindenképpen elegendő a kerékpározáshoz teljes sötétségben is. Akik azelőtt csak olcsó elemes lámpákkal közlekedtek, azok jelentős különbséget fognak tapasztalni.

EGYSZERŰ KEZELHETŐSÉG. Mindössze egy nyomógomb gondoskodik a ki és bekapcsolásról, illetve a három fényerő fokozat beállításáról. Nem kell hozzá használati útmutató:)

SISAKRA IS RÖGZÍTHETŐ. Egy külön adapter segítségével a sisakra is rögzíthető, de nekem az nincs, így ezzel kapcsolatban nincsenek tapasztalataim.

GYORS TÖLTŐ. Általában egy-másfél órát használom a lámpát egy tekerés alatt. Mindig az indulás előtt töltöm fel a deficitet, amely nagyjából negyed óra- húsz perc (egy őszi-téli öltözködés) alatt kész van.

Hátrány

AZ AKKUMULÁTOR "BÉNA" RÖGZÍTHETŐSÉGE. A tépőzáras megoldás garantálja ugyan, hogy megérkezéskor is a bringán lesz az aksi, de korán sem olyan stabil a rögzítés mint a lámpa esetében. A legjobb helyen a stucnin van a kütyü lefelé fordítva, de a nagyon rövid kormányszárra már bajos a rögzítés. A kb. 30 cm hosszú vezeték sok választási lehetőséget nem ad. Tehető még a felsőcsőre, de onnan lefordul (akár a rázós terep miatt, akár azért, mert térddel belerúgsz lószoláskor), vagy az előző verzióhoz hasonlóan lefelé fordítva, de az csak belső bovdenvezetésnél kivitelezhető. A kormányon elég "szerencsétlenül" néz ki, ráadásul egy keskenyebb kormányon már sok hely nem lesz mellette. Hozzáteszem, hogy a kisebbik akkumulátorról van szó, a nagyobb aksi esetében a problémák hatványozottabban előjöhetnek.

ÉRINTKEZÉSI PROBLÉMÁK (?). Nem tudom pontosan, hogy ennek tulajdonítható-e, de a világítás néha kihagy, egy pillanatra elmegy a fény, majd visszajön. A magasabb fokozatokban gyakran tapasztalom, hogy szinte stroboszkópszerű villogás kezdődik, amely rendkívül zavaró és balesetveszélyes. Előfordult már, hogy szerkezet (feltöltött akkuval) csak egy merülőfélben lévő zseblámpa fényerejét tudta produkálni, amelyet egy kis "vezetékrángatással" úgy ahogy orvosolni lehetett. Szerintem ez gáz...

EGYENETLEN SZÓRÁS. A lámpa megfelelő szélességben és távolságban terít ugyan, de a legnagyobb fény erőteljesen középre koncentrálódik. Innen kifelé haladva sötétebb és világosabb gyűrűk váltogatják egymást, amelyből adódhatnak holtterek.

NEHÉZ KAPCSOLHATÓSÁG. Az aprócska szürke gombot még "meztelen" ujjal is kín benyomni, nem hogy (téli)kesztyűben, amiben túlnyomó részt használom ősztől tavaszig. Nekem ez a művelet csak a hosszabbra hagyott hüvelykujjkörmömmel sikerül. Nem könnyíti meg a használatát az sem, hogy az "egérhez" hasonló "duplaklikkel" aktiválódik, kikapcsolni pedig hosszan benyomva kell. Ez utóbbi a nehezebb, főleg menet közben.

 

Tapasztalat

 A fent leírtakat figyelembe véve éjszakai kerékpározásra tökéletesen alkalmas a lámpa. A három fokozatban való állíthatósága mindenki megtalálhatja azt a fényerősséget, melyre szüksége van. Személy szerint 4. éve használom. A megbízhatósággal kapcsolatos kifogásaim lehetséges, hogy egyedi problémák (de nem zörög a haraszt...). A Sigma az évek során csak apróságokat változtatott a lámpán, valószínűsíthetően azért, mert érezték, hogy "jól eltalálták" ezt a terméket. Véleményem szerint azonban a kis lámpa méretbeli előnyét elhomályosítja a "bumfordi", rövid vezetékkel hozzá csatlakozó, körülményesen rögzíthető akkumulátor. Ha lenne lehetőségem egy olcsóbb, (akár kisebb teljesítményű), vagy éppen integrált akkuval bíró lámpára cserélni a Karma Evo-t, nem haboznék.

Erre ajánlom

Kerékpározásra alkonyattól pirkadatig. Mindhárom fokozat alkalmas arra, hogy teljes sötétségben menjünk vele, csak nem mindegy, hogy hol és milyen sebességgel. Az elsőt inkább kerékpárútra, vagy országútra ajánlom, nem túl nagy, max 25km/h-s tempóban. A "kettessel" már az országútisok is nyomhatják az alapozást, akár nagyobb lendülettel is, látni és látszani is fognak. A hármas fokozattal be lehet menni az erdőbe, megfelelő a fénye hozzá, de komoly downhill-be ne kezdjen senki. Ahhoz azért kevés. A hármas fokozatot ajánlom továbbá akkor is, ha tempósabban szeretnénk tekerni ismeretlen, rossz minőségű aszfalton. A fényerővel sehol nem lesz gond, előfordult már, hogy a szembe jövő autó levillogtatott, mert elvakította a "hármas". Ez azt hiszem igen jó ajánlólevél. Ha valaki még ennél is többet akar, az válassza a nagyobb, powerled-es, bivalyerős nagyobb változatot és "...lőn világosság.."

Ennyiért vettem
39.000 Ft
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeride69x avatar
154 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Sigma Karma Evo lámpa, egy apró készülék, kimagasló teljesítménnyel. Elődjénél 40%-kal több, azaz 320 LUMEN fényerővel rendelkezik. A speciális optikának köszönhetően, a távoli és az oldalsó területet is kitűnően megvilágítja. Alkalmazható kormányon, vagy adapterrel a fejvédőn. Működési idő 24 óra (ION XL akkuval).

Szettként is megvásárolható, a szett tartalma: lámpa, lámpatartó, sisak adapter, IION akku+töltő.

Hátrány

Ára hazai fizetésekhez magas,beszerezhető hasonló tudású lámpa olcsóbban is,kormányon sok helyet foglal.

Erre ajánlom

Maratonokra,túrázásra és mindenhová ahová kell a világítás.

Ennyiért vettem
43990
Csatolt képek
Sigma Karma Evo  2011 lámpa
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
fényforrás:

LED


 
üzemidő (óra):

24 (energiatakarékos módban a legerősebb akkumulátort használva)


 
üzemmód:
  • energiatakarékos

  • normál

  • power

  • villogó


 
áramforrás:

akkumulátor


 
fényerő:

320 lumen


tömeg:

70


 
további információk:

szerszám nélküli rögzítés


Sigma logó

Sigma márka bemutatás

A német Sigma márkanév főleg kerékpáros óráiról ismert. Sebességmérő computerek és pulzusmérők egyaránt elérhetőek a cég palettáján, de kerékpáros lámpákat, világítás rendszereket is kínálnak. Első kerékpáros km órájuk 1982-ben került a piacra. Méreteiben, küllemében és tudásában jelentősen elmaradott volt a mai apró, praktikus és sokat tudó óráknál, egyesítette azonban az akkori szokványos tachométerek előnyeit a pontos adatrögzítéssel.

A hegyikerékpározás megszületése új utat nyitott a kerékpározásban. A bringa már nem csak egy egyszerű közlekedési eszköz lett, hanem egy sporteszközzé és örömforrássá vált. Azóta is sok változáson ment keresztül a bringás ágazat, úgy az igények, mint a felszerelések, stílusok terén. A Sigma számára ez egy kihívás, melynek felkészülten áll elébe. A fejlesztésez nem csak a saját, de a felhasználók tapasztalatait is felhasználják, hogy válaszolni tudjanak az igényeikre.

Ez a kulcsa annak, hogy a Sigma mindig a piacon elsőként tud újdonságokkal előhozakodni, legyen az akár egy új elemes lámpa koncepció, funkciókban gazdag pulzusmérő, vagy egy vezeték nélküli kerékpáros computer.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sigma Karma Evo termékkel kapcsolatban: