Két ilyen lámpám van, egyszerre is szoktam használni az éjszakában. A szórása középre súlyozottabb, de jut az útszélekre is, nem spotlámpa. A propagandában írt üzemidőknek csak a fele igaz, de így is használható. Ezeket az üzemidőket mértem a töltésled villogásáig merítve:
1 fokozat - nem mértem, tizenvalahány óra lehet.
2 fokozat - 8 óra
3 fokozat - 4,5 óra (folyamatos üzemben melegszik)
4 fokozat - 2 óra - (negyedóra alatt álló helyben szinte forróig melegszik, de komoly fényt is ad, a bőrön érezni a fény melegét :)
Az út puszta megvilágításához az 1-2 fokozat is elegendő, de a 3 fokozattal már komfortosan lehet tekerni és a két lámpával akár egy éjszakát erős fényben végig lehet menni.
Érdekes járulékos tapasztalat: amióta ezeket használom közúton, előbb és gyakrabban váltanak tompítottra a szembejövők.
Vizes tapasztalatom nincs, eddig nem áztak el, de nem is tervezem az elázást, tuti hogy nem vízálló.
A gumipántos rögzítés semmitérő, a lámpa nehéz és mozog. Én pulzusmérő órához adott kormányadapterekre bilincseltem fel a lámpáimat.
A fénye vakíthatja a szembejövő kerékpárost, ezért városban lefelé fordítom. Lakott területen kívül viszont az út/úthibák láthatóságáról van szó, ott tehát élvezem, hogy végre rendes lámpával járhatok. Igen, lakott területen kívül ilyenkor pampog 1-1 nindzsa, de majd vesznek ők is végre lámpát...
Fentről nézve kicsit látható a lámpa elején a ragyogó plexicsík, sötétben rémesen vakít. Így ide egy bicikibelsőből vágott gyűrűt húztam.
Közvilágítás alatt nem kell szükségszerűen ez a fényerő, de lakott területen kívüli túrákon megnyugtató biztonsággal lehet tekerni ilyen lámpával.