Fényerőből 2x4 fokozat van (4 folyamatos és 4 villogó), de a villogó üzemmódot a brutális fényerő miatt csak a legkisebb fokozaton ajánlott használni, akkor is óvatosan. Én a vásárlás utáni kipróbáláson kívül sosem használtam villogó üzemmódban.
Fénycsóvája nem egyenletes, de országúti használathoz jól optimalizált. Középen van egy elnyújtott sáv ami fényesebb, tehát az utat fényesebben világítja, és van körülötte egy halványabb kiterjedt terület, amivel az út szélét világítja be. A legerősebb fokozaton nagyjából egy hagyományos autólámpa tompított világításának szintjét hozza, korom sötétben a kivilágítatlan gyalogost már 30-40 méterről tisztán látni.
Az alumínium lámpatest a rázkódást és az esőt jól tűri.
A lámpa elektronikusan védett túlmerülés ellen, a beépített akkukat nem lehet kinyírni ha égve felejtettük a lámpát.
A bekapcsoló gomb kék fénnyel villog ha merülni kezd az akku.
A gumiszalagos rögzítés nem méltó a lámpa egyébként kiváló minőségéhez. A lámpa elég súlyos darab, köszönhetően a benne levő két darab 18650-es, micro usb csatlakozós töltővel újratölthető akkunak. A nagy súlyt gumiszalag nem tudja stabilan rögzíteni a kormányon. Én a lámpa alá tekertem egy réteg vászon alapú szigetelőszalagot a kormányra, azon már nem csúszik el a lámpa, de a sima fém kormányon állandóan igazgatni kellett. A másik kifogás a gumipánt ellen az, hogy nem valami tartós darab. Az enyém épp a napokban szakadt el, pedig nem volt rendszeresen használva, alig másfél évet bírt erősen visszafogott használat mellett.
A gyárilag beígért üzemidő éppen a duplája annak amit a lámpa ténylegesen tud. Ez nem a lámpa hibája, és feleslegesen rontja a lámpa megítélését a szándékosan túlzó adat.
Eddigi legjobb és legfényesebb lámpám. Nem lesz ingerem sose, hogy lecseréljem.
A 8000 Ft. soknak tűnik, de csak addig amíg megnézzük, hasonló fényerőt mennyiért adnak nevesebb márkák.
Tesztelgettem a lámpát, még fényerő/üzemidő mérést is csináltam, persze nem profi eszközökkel, de a lényeg szépen látszik a mellékel grafikonos fotón.
Teljes feltöltés után bekapcsolva max fokozaton melegedni kezd, de a melegedés mértéke megmarad a kellemesen jó meleg szinten, nem forrósodik. Az elektronika nem avatkozik közbe, nem csökkenti a fényerőt a melegedés miatt (erős fényű elemlámpáknál gyakori a forrósodás elleni fényerő csökkentés).
A lámpa nem stabilizált fényű, ahogy merül az akku, fokozatosan veszít a fényerőből. Ha a kiindulási fényerőt 750 lumennek vesszük, kb 250 lumennál elkezd villogni a bekapcsológomb, jelezve a merülést. A végén, valamivel a legkisebb fokozat szintje alatt (kb, 100-110 lumennél) a lámpát a túlmerülés ellen védő elektronika kikapcsolja. Ez is egy pozitív dolog, hogy nem tud tönkremerülni az akku.
Mellékelve a teljes lemerülés grafikonja (függőleges tengely fényerő, vízszintes tengely idő másodpercben)
Csalódást keltő, hogy a max fokozaton beígért 5 órás üzemidő valójában csak 2,5 óra (mérve 8920 másodperc), persze az sem kevés.
Pozitív, hogy két órával a bekapcsolás után (grafikonon 7200 másodpercnél) még 500 lumennel világít. Utána már elég gyorsan veszített a fényerőből.
Mellékeltem egy képet amit korom sötétben, lakott területtől távol készítettem. Az alapján el lehet dönteni, mire ajánlott és mire nem. A jobboldali fa 45 méterre van, a baloldali 53 méterre.