Velotech Ultra 750 lámpa

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2018 (frissítve: 2018.11.)
  • Listaár: 8.990 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Lami avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Fényerőből 2x4 fokozat van (4 folyamatos és 4 villogó), de a villogó üzemmódot a brutális fényerő miatt csak a legkisebb fokozaton ajánlott használni, akkor is óvatosan. Én a vásárlás utáni kipróbáláson kívül sosem használtam villogó üzemmódban.

Fénycsóvája nem egyenletes, de országúti használathoz jól optimalizált. Középen van egy elnyújtott sáv ami fényesebb, tehát az utat fényesebben világítja, és van körülötte egy halványabb kiterjedt terület, amivel az út szélét világítja be. A legerősebb fokozaton nagyjából egy hagyományos autólámpa tompított világításának szintjét hozza, korom sötétben a kivilágítatlan gyalogost már 30-40 méterről tisztán látni. 

Az alumínium lámpatest a rázkódást és az esőt jól tűri.

A lámpa elektronikusan védett túlmerülés ellen, a beépített akkukat nem lehet kinyírni ha égve felejtettük a lámpát.  

A bekapcsoló gomb kék fénnyel villog ha merülni kezd az akku.

 

Hátrány

A gumiszalagos rögzítés nem méltó a lámpa egyébként kiváló minőségéhez. A lámpa elég súlyos darab, köszönhetően a benne levő két darab 18650-es, micro usb csatlakozós töltővel újratölthető akkunak. A nagy súlyt gumiszalag nem tudja stabilan rögzíteni a kormányon. Én a lámpa alá tekertem egy réteg vászon alapú szigetelőszalagot a kormányra, azon már nem csúszik el a lámpa, de a sima fém kormányon állandóan igazgatni kellett. A másik kifogás a gumipánt ellen az, hogy nem valami tartós darab. Az enyém épp a napokban szakadt el, pedig nem volt rendszeresen használva, alig másfél évet bírt erősen visszafogott használat mellett.

A gyárilag beígért üzemidő éppen a duplája annak amit a lámpa ténylegesen tud. Ez nem a lámpa hibája, és feleslegesen rontja a lámpa megítélését a szándékosan túlzó adat.

 

Tapasztalat

Eddigi legjobb és legfényesebb lámpám. Nem lesz ingerem sose, hogy lecseréljem.

A 8000 Ft. soknak tűnik, de csak addig amíg megnézzük, hasonló fényerőt mennyiért adnak nevesebb márkák.

Tesztelgettem a lámpát, még fényerő/üzemidő mérést is csináltam, persze nem profi eszközökkel, de a lényeg szépen látszik a mellékel grafikonos fotón.

Teljes feltöltés után bekapcsolva max fokozaton melegedni kezd, de a melegedés mértéke megmarad a kellemesen jó meleg szinten, nem forrósodik. Az elektronika nem avatkozik közbe, nem csökkenti a fényerőt a melegedés miatt (erős fényű elemlámpáknál gyakori a forrósodás elleni fényerő csökkentés).
A lámpa nem stabilizált fényű, ahogy merül az akku, fokozatosan veszít a fényerőből. Ha a kiindulási fényerőt 750 lumennek vesszük, kb 250 lumennál elkezd villogni a bekapcsológomb, jelezve a merülést. A végén, valamivel a legkisebb fokozat szintje alatt (kb, 100-110 lumennél) a lámpát a túlmerülés ellen védő elektronika kikapcsolja. Ez is egy pozitív dolog, hogy nem tud tönkremerülni az akku.
Mellékelve a teljes lemerülés grafikonja (függőleges tengely fényerő, vízszintes tengely idő másodpercben)

Csalódást keltő, hogy a max fokozaton beígért 5 órás üzemidő valójában csak 2,5 óra (mérve 8920 másodperc), persze az sem kevés.
Pozitív, hogy két órával a bekapcsolás után (grafikonon 7200 másodpercnél) még 500 lumennel világít. Utána már elég gyorsan veszített a fényerőből. 

Erre ajánlom

Mellékeltem egy képet amit korom sötétben, lakott területtől távol készítettem. Az alapján el lehet dönteni, mire ajánlott és mire nem.  A jobboldali fa 45 méterre van, a baloldali 53 méterre.

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Velotech Ultra 750  2018 lámpa
Vaksötét éjszakában
Velotech Ultra 750  2018 lámpa
Fényerő/üzemidő grafikon
71 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hunbiker avatar
3 vélemény
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Előnye egyben a hátránya is: erős fény, viszonylag "óccón". Jó, hogy a fénye négy fokozatban állítható, városban is vannak rosszul megvilágított közutak (hadd ne politizáljak! ;) ) ahol jól jön némi többlet fény, viszont nem kell maximumon járatni, ergo sokkal hosszabb ideig világít.

Hátrány

Van bőven, de egyesek szerint nagyon el vannak szállva az igényeim. Hogy az erős fény esetleg zavarja a szembejövőket, számomra elég komoly (lelki) teher.

A rögzítése szerintem gyalázatos. Ha úgy rakom fel, hogy érzésre a maximumig feszítem a gumit, akkor rezeg folyamatosan. Egy lyukkal tovább feszítve már elfogadható, de félek, hogy ha ősszel majd gyakrabban lesz rá szükség, esetleg elszakad, mert túl van feszítve. Aki meg egy évnél tobább tervez vele, az azt hiszem, a gumi öregedésével is számolhat, a nagyker szerint van esély a pótlására...

Nem tetszik a megvilágított felületen a fény eloszlása, én jobbam szeretnék egy egyenletesen megvilágított területet magam előtt, ez így picit zavar.

Ellenben aki a stroboszkóp üzemmódját kitalálta, azt leültetném pár évre... egy relative egészséges ember látásának sem tesz jót az a gyors vibrálás, de egy epilepsziás betegnél akár rohamot is kiválthat, ha jók az infóim. (Tévedés jogát fenntartom - nem tudok róla, hogy érintett lennék, mégis elég rossz érzés volt vaksötétben azt a vibrálást nézni. Nem a lámpáBA nézve, hanem üzemszerűen, magam elé világítva)

Erre ajánlom

Hogy stílszerű legyek, kapcsolódva a tegnapi poszthoz: olyan kocabringásnak, amilyen én vagyok, eseti használatra. Rendszeresen sötétben biciklizőknek nem annyira, bár ahogy írtam, nem kizárt, hogy az én igényeim túlzottak. Amikor utoljára lámpát hasznàltam, még vadonatúj termék volt a Csepel Camping... akkor, azzal a lámpával elégedett voltam. Ma ezzel sem teljesen. (Aki nem értené: dinamós lámpa volt, viszonylag kis felületet megvilágítva és attól függött a fényerő, hogy milyen gyorsan tekertem)

Ennyiért vettem
9000
17 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

soros1bites avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

=> Extra erős fényerő, nagy hatótávolság.

=> 4 állítható fényerő, már az alap eco mód is megfelelő világítást biztosít. 4 folyamatos és 4 villogó üzemmód.

=> Teljes fényerőn nagyon jó megvilágítást biztosít erdei utakon is, vagy terepen.

=> Kettőt vettem belőle mivel sokat járok kivilágítatlan országutakon, ahol nem engedhetem meg magamnak, hogy ne legyen backup lámpám. Mindkettőt eco módban használom egyszerre, a városban bőven elég. (1 lámpa esetén szükség lehet a 2. fokozat fényerejére.)

=> Napi 2 óra használat mellett kb 2 hetente kell tölteni, később pontosítom ezeket az infókat, még nagyon új a cucc. A fenti megadott tartásidőkkel rendelkezik az akkumulátora (4400mAh). Előny még a lemerülés jelző, ilyenkor a kapcsoló kéken villogni kezd. A villogás pillanatától kb. még  alapüzemmódban min. 30-perced van van, a fényerő nem csökken, az idő elteltével símán kikapcsol. Ez tényleg király :-) (Gondolom ellátták akkuvédő áramkörrel.)  Az aksi bármilyen mikro USB telefontöltővel tölthető. A töltöttség jelzés is hasonló: gyengén töltött lámpa kapcsológombja villog, a töltés előrehaladtával a villogások száma csökken, majd teljes feltöltéskor egyfolytában kéken világít . Ez is tök király :-)

=> Az oldalsó láthatóságot is kiválóan támogatja.

=> Felfogatása ötletes, nem mozog a kormányon, a gumi szíj rendkívül erős, csillapítja a rázkódást és lehetővé teszi, hogy a lámpatest oldal irányban elmozdítható akár menet közben is. (Masszív imbusz csavar rögzíti a lámpát a szíjhoz.)

=> Vízállóságot még nem teszteltem, mert azóta nem kapott el az eső szerencsére. Ha lesz infóm megírom.

=> Nagyon jó ár/teljesítmény viszony, szerintem verhetetlen.

 

Hátrány

=> Első és egyben legnagyobb problémája, hogy a ledek meghajtó áramkörei nincsenek megfelelően árnyékolva!!! Annak ellenére, hogy fémházas kivitel, a hátsó lezáró panel műanyag, és nyoma sincs árnyékolásnak a lámpában, így a "képzeletbeli" Farraday kalitka  elől és hátul is nyitott.  Elképesztő zavaró hatása van, a VDO M5-ös vezeték nélküli km. órám gyakorlatilag használhatatlan mellette, még akkor is ha a lehető legmesszebb helyeztem a műszert a lámpától. Ha ilyen lámpát akarsz csak vezetékes km. órában gondolkozz!  Szóval ez fájt...  LOL. Vettem egy vezetékes VDM M2.1-es km-órát azzal tökéletesen műxik. (Nem könnyű jól szórakozni.)

=> Erősen koncentrált irányítatlan fényerő. (A kis méret miatt nincs hely jelentős optikának, ennek ellenére a reflektor részen látható a gondos tervezés.) Sajnos alap módban is vakítja a szembejövőt. Sokan szóvá is tették. Tényleg nagyon vakít, főleg olyan helyen, ahol nincs közvilágítás, a Dunaparton minden nap szól valaki, és ha már ennyien teszik, akkor valami tényleg nem OK.  Szerintem ilyen erősségű lámpa túl magason van a kormányon, ráadásul az optika nem irányítja ezt a fényerőt az útra. Ez a probléma szerintem az összes ilyen kisméretű lámpát érinti. ( Egy bringás társunk szerint sokat segített volna a helyzeten, ha a gyártó a lámpatest felső lemezét 4-5 mm-el tovább vitte  volna a led felett, így megakadályozva a fény felfelé való szóródását, ahogy az pl. a  Blackburn Scorch 1.0 vagy a NiteRider Mako lámpáknál is megfigyelhető. Nos úgy túnik foglalkozott ezzel a problémával a gyártó, mert a ledek egyébként elég mélyen (kb. 1 cm) ülnek a lámpatestben, ha kb. 15-20 fokos szögben előre döntöd a kormányon akkor ez a káros hatás már kezelhető.)

=> Felszerelés után kb. fél órával elhagytam az egyik ilyen lámpa kapcsolójának a borítását, de a bolt cserélte. Szóval átvételkor vizsgáld meg a kapcsolón lévő gumi borítást. Ha masszívan a helyén van akkor vedd meg nyugodtan, nem fogod elhagyni :-) A másik még megvan :-), relatíve olcsó lámpa ez van.

=> A villogó fénye annyira erős és gyilkos, hogy szerintem kínzásnak minősül. Anyuci erősen csuklani fog ha használod, komolyan. Ezt az üzemmódot egyszerűen  nem merem használni, mert úgy gondolom, hogy baleset veszélyes. Extrém időjárási viszonyok között pl. esti zápor, vagy erős köd, havazás estén indokolt lehet. Egy fixen világító lámpa mellett kevésbé gyilkol, viszont jelentősen növel a láthatóságot. (Ennek a fényerőnek is 4 fokozata van.)

=> Nem könnyű lámpa (190gr), valószínűleg a nagy aksi miatt. Rázósabb úton rezeg kicsit, a gumiszíj rugalmassága miatt, de ez nem jelent komolyabb problémát.

=> A gyártó szerint viszonylag hosszú: 10 óra a teljes töltés idő, ami valóban szükséges a teljes feltöltéshez.

Tapasztalat

=> Az eddigi legerősebb lámpám 750 Lumen - legalábbis ezt írja a gyártó, ellenőrizni nem tudom -, extrém erős ennyi pénzért. (7000 Ft-ért vettem.)

=> 1200km használat után:  A lámpa súlya miatt időnként elfordul a kormányon, igazítani kell párszor naponta, de nem annyira vészes a dolog.  (A gumi rögzítés sajna ilyen, előnye hogy nem zörög mint merev rögzítésű lámpák.)  A fényerő nem csökkent, aksik mindent kibírnak. Napsütésben is használom villogó üzemmódban, így nem annyira zavaró, viszont  jelentősen emeli a láthatóságot.

Erre ajánlom

=> Akinek nagy fényerő kell olcsón, vegye.

=> Vedd figyelembe mindig, a nagy teljesítményű hideg fény vakító hatását és annak veszélyességét !!! 

=> Kiváló minden olyan helyen, ahol nagy fényerő kell, és nem sérted vele szembejövőket :-) PL. Magányos erdei túrákon, a világvégén LOL.

Ennyiért vettem
7900 Ft
Csatolt képek
Velotech Ultra 750  2018 lámpa
a leggyengébb üzemmód
Velotech Ultra 750  2018 lámpa
a legerősebb üzemmód
Velotech Ultra 750  2018 lámpa
a legerősebb üzemmód 2 lámpával
31 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lomposfarkas avatar
4 vélemény
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Két ilyen lámpám van, egyszerre is szoktam használni az éjszakában. A szórása középre súlyozottabb, de jut az útszélekre is, nem spotlámpa. A propagandában írt üzemidőknek csak a fele igaz, de így is használható. Ezeket az üzemidőket mértem a töltésled villogásáig merítve:

1 fokozat   -  nem mértem, tizenvalahány óra lehet.

2 fokozat   -  8 óra

3 fokozat   -  4,5 óra (folyamatos üzemben melegszik)

4 fokozat   -  2 óra - (negyedóra alatt álló helyben szinte forróig melegszik, de komoly fényt is ad, a bőrön érezni a fény melegét :)

Az út puszta megvilágításához az 1-2 fokozat is elegendő, de a 3 fokozattal már komfortosan lehet tekerni és a két lámpával akár egy éjszakát erős fényben végig lehet menni.

Érdekes járulékos tapasztalat: amióta ezeket használom közúton, előbb és gyakrabban váltanak tompítottra a szembejövők.

Vizes tapasztalatom nincs, eddig nem áztak el, de nem is tervezem az elázást, tuti hogy nem vízálló.

Hátrány

A gumipántos rögzítés semmitérő, a lámpa nehéz és mozog. Én pulzusmérő órához adott kormányadapterekre bilincseltem fel a lámpáimat.

A fénye vakíthatja a szembejövő kerékpárost, ezért városban lefelé fordítom. Lakott területen kívül viszont az út/úthibák láthatóságáról van szó, ott tehát élvezem, hogy végre rendes lámpával járhatok. Igen, lakott területen kívül ilyenkor pampog 1-1 nindzsa, de majd vesznek ők is végre lámpát...

Fentről nézve kicsit látható a lámpa elején a ragyogó plexicsík, sötétben rémesen vakít. Így ide egy bicikibelsőből vágott gyűrűt húztam.

Erre ajánlom

Közvilágítás alatt nem kell szükségszerűen ez a fényerő, de lakott területen kívüli túrákon megnyugtató biztonsággal lehet tekerni ilyen lámpával.

Ennyiért vettem
6800
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
fényforrás:

2 LED


 
üzemmód:
  • lassú villogás normál fényerő (~90h)
  • lassú villogás erős fényerő (~20h)
  • lassú villogás szuper erős fényerő (~10h)
  • gyors villogás erős fényerő (~45h)

 
áramforrás:

18650 typ. lithium akkumulátor, 3,7V/4400MAH


 
fényerő:
  • szuper erős (~5h)
  • erős (~10h)
  • normál (~15h)
  • eco (~30h)

 
további információk:

Hatótáv: 1500 m


Velotech logó

Velotech márka bemutatás

A Velotech márka jellemzője a nagyszerű ár-érték arány, a kivitelezés minősége és a megbízhatóság.

A Velotech kínálatában különböző fényerejű (3, 4, 5, 9 ledes) első és hátsó lámpák és különféle villogók, lakatok, lezárók, táskák, valamint egyéb alkatrészek és kiegészítők találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Velotech Ultra 750 termékkel kapcsolatban: