Nem igazán van neki, max talán az hogy alig akad ami olcsóbb.
180 km után már beesett a láncmérő, ami azért lássuk be nem sok, pedig nem volt semmi extra, könnyű is vagyok 65kg körül, városban tekertem, meg könnyű terepen.
Leginkább semmire
Nem igazán van neki, max talán az hogy alig akad ami olcsóbb.
180 km után már beesett a láncmérő, ami azért lássuk be nem sok, pedig nem volt semmi extra, könnyű is vagyok 65kg körül, városban tekertem, meg könnyű terepen.
Leginkább semmire
E helyen a KMC korszerűsített Z51 láncáról esik szó. Az újfajta lánc jobb minőségű a réginél, és jellemzői is mások. Az újabb lánc IG csereszabatos, csapszélessége 7,1 mm, 10002 N húzóerőt visel el károsodás nélkül, csapjainak kipréseléséhez pedig 2452 N erő szükségeltetik.
A Z51 dobozos csomagolásban kapható: 116 szemből áll, tömege kb. 320 gramm. Mellékelik a hozzá való patentszemet is: KMC MissingLink II (7,1 mm).
A lánc lapjai (hevederei) acélból készülnek, a görgők ugyancsak, a csapok pedig valószínűleg szerszámacélból. Pontosabb adatokat sajnos nem sikerült felkutatnom.
A külső lapok hídja Z alakú. A gyártó szerint e megoldás a váltást teszi könnyebbé. A belső lapokat (ahogy ez a többsebességes láncokra jellemző) nem fogja össze görgőgyűrű. A görgők átmérője 7,6–7,7 mm. A jobb illeszkedés és váltásteljesítmény érdekében a belső lapok éleit belül lesarkították. A csapok 7,1 mm szélesek. A csapvégek eldolgozása kifogástalan. A láncot vegyi fürdőben kezelték rozsda ellen: a külső és a belső lapok egyaránt barnák.
A lánc eredeti kenőanyaga könnyebb olaj, következésképp inkább nyáridőben jó. A gyári kenés nem túl tartós, az olaj nagyjából 250 kilométer hajtás után elhasználódik.
A lánchoz való patentszem megtalálható a dobozban. Ha valakinek nem tetszene az eredeti, használhatja például a Shimano SM–UG51 8s (7,5 mm) fajtájú kapcsát is, bár ez kevésbé jól illeszkedik a Z51 lánchoz.
A lánc szerelése megfelelő szerszámmal nem nehéz, a csapok kinyomása azonban eléggé nagy erőt igényel.
A Z51 teherbírása megfelelő, eddig nem sikerült elszakítanom. A lánc megfelelő kenéssel halkan fut. Gondos tulajdonost és rendszeres karbantartást feltételezve a rozsda sem harap bele. (Egyszer, hosszabb esős menet után két napig kenés nélkül használtam, de még így sem lett baja.)
A Z51 nálam átlagosan egy évet (kb. 4000 kilométer) bír. Ha rendszeresen gurulok vele terepen, akkor csak kb. háromezret.
Váltásteljesítménye, ha a rendszer megfelelően van beállítva, meglehetősen jó. (Prowheel túrahajtóművel és Shimano CS–HG50–I fogaskoszorúval használom.)
Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2016-09-18 12:38)
Legutóbb használt példányomat – mindösszesen 3722 kilométert futott – a napokban cserélem. Egyelőre, mivel jól bevált, maradok ennél a fajtánál. Azután majd meglátjuk. Reményeim szerint a gyártó tartja a minőséget.
Nálam – teljesítményét illetően – több ízben is jelesre vizsgázott. Ennélfogva répáinak számát eggyel megnövelem. Mert vannak ugyan nála jobbak, ennek megfelelően azonban többe is kerülnek.
Szerkesztés vége
Hat, hét és nyolcfokozatú rendszerekhez. A gyártó terepjáró-, országúti-, valamint túra- és városi kerékpárokhoz tervezte. Komolyabb feladatokhoz mindazonáltal – szerintem – nem a legjobb választás.
Tartós
Nehezen nyúlik
Bírja sarat esőt telet fagyot hólevet mindent
Hibátlanul toleránsan vált nem dobál mindig pontos és gyors
Lehetne könnyebb (bocs gramm mánia) de teljesen jó így is
Elmúlt években sok láncot kipróbáltam szétgyilkoltam de egyértelműen ez a nyerő. Finom gyors váltások nagy tartósság télen nyáron esőben fagyban mindenhol jól teljesít. Legjobb ár érték arány. Ismerősöknek barátoknak gyakran szerelek bringát én mindig ezt ajánlom maximálisan elégedett vagyok vele.
Bármire városi bringába outiba montira én mindig ezt használom
- könnyen szétszedhető, nekem egyszer sem rozsdásodott
- nincs hangja , viszonylag olcsó, nekem a váltás egészen könnyen ment vele
- mikor már kezd kopni eléggé szalajt
- 4év alatt kb 6 - szor szakadt el
- durvulást nem nagyon bírja
a lánc anyu régi biciklién volt nála egyszer sem szakadt el én azt láncot a suliba járós biciklimen használtam kb 3 évig teljesen jó volt majd a negyedik évben olyan 10km -ként leszakadt de ha egy kerekeztem vagy egy meredekebb lejtőn tekertem fel akkor elégvolt 500 méter és leszakadt
sima suliba járós kerókra
Olcsó. Sok helyen kapható a KMC Z51. Tökéletesen működik régebbi bringák esetében is. Könnyen szerelhető. Egyszerű.
A váltás annyira nem finom vele, pedig az előző lánccal (shimano) tökéletes volt a váltó/hajtás. Fél év után (amiben volt tél is) eléggé rozsdás lett.
Az előző elrozsdált (gondolom a telet nem bírta). Volt itthon még egy most azt is feltettem a másik bringánkra, eddig három hónapja használom és elég jó.
Városi, egyszerű, nem túl saras, latyakos időre. Télre semmiképpen.
Shimano fogaskoszorúval és Sram váltóval használom finoman vált sebességet a KMC Z51 . Szakadásról még nem hallottam. Nem zajos Ha karba van tartva akkor nem rozsdál . Olcsó.
Ha nem tartod karban akkor megrozsdál a Z51.
Évente cserélem a fogaskoszorúval együtt mert megeszi a por ugyanis sokat használom poros utakon az meg idő előtt megeszi. Ha csak aszfalton használnám szerintem több ideig bírná. hetente nem árt takarítani és olajozni akkor jó szolgálatot tesz
túrázás könnyű terepre aszfaltra
Erősnek mondható lánc.
Nem nyúlik gyorsan a KMC Z51.
Megfelelően fut shimano cuccokon,halk.
Jó a megjelenése, szép.
Nem korrodálódik hamar.
Gyárilag van hozzá egy rozsdamentes patetnt szem.
Ára viszonylag olcsónak mondaható.
Kenést igényli mert másként hangos.
Túl sokat nem használtam kb100-200km-t mert váltottam shimano láncra.
városi használat túra xc
Olcsó ez a KMC lánc, a váltások gyorsak és pontosak vele.
Nagyon darál a Z51, elég darabosan mozog. Hiába olajozom és tisztítom heti rendszerességgel, állandóan rozsdásodik.
Elég gyenge minőségű acélból készült ez a KMC lánc, hajlik, nyúlik, korrodál. Egy Hervises bringán (Balance 2.1) volt, gyárilag. Száraz időben nem is volt vele gond, mindaddig míg meg nem jött a tél. A nedves idő teljesen hazavágta, állandóan rozsdás, hiába olajozom és tisztítom hetente akár kétszer-háromszor is. Munkábajárós bicaj, ha esőben kell melózni menni, akkor mire hazaérek csupa rozsda, de nem csak a lánc, hanem csöpög mindenfelé a rozsdás víz- felnire, gumira, vázra, mindenhová, elég ocsmány látvány. Sajnos lemostam a gépet, elfelejtettem lefotózni... Gyakorlatilag esős időben fél óra alatt csupa rozsda a lánc, akkor is ha előtte olajoztad meg fél nappal. Ma le is vettem, kapott a gép egy Shimano HG40 láncot, ég és föld a különbség.
Száraz időben városi szaladozós olcsó bicajra.
Baromi tartós ez a KMC lánc. Megvettem 1750-ért, mondván Városi bringára jólesz. 4 azaz NÉGY év múlva cseréltem le. Azután, h 2 év után átraktam Varacskosbringára. Mert ugye az a szaridős, a családdal túrázós, a lánctépős. 2 újabb év után csak azért cseréltem le, mert olyan félelmetes nyúlása volt, h nemigaz. De nem szakadt.
Ha hagyod akkor rozsdásodik, sok kenést kér a Z51, de nem egyszerre. Nyúlik.
Vagy nekem volt szerencsém egy egyedi különleges láncal, vagy nemtudom. De varacskosbicóra azóta vettem mégegyet.:D
Bringára. durvulásokra azért nem.
Ritkán ledobódik a lánc. Más eddig nem volt vele.
sima egyszerű terepre vagy betonra
Hátrányt nem tapasztaltam.
Különösebb előnye és hátránya nincs. Nem egy túl komoly lánc, városba ideális, nem kell sokat elvárni tőle.
Városba.
Barna
1977-ben Charles Wu, a KMC alapítója láncgyártásba kezdett. A cég 1996-ban Európában is megvetette a lábát. 1999 óta Hollandiában találtható a cég európai központja.
A KMC jelenleg a vezető láncgyártó a világpiacon. Több mint 4500 főt foglalkoztat, 9 gyára van, és 4 kereskedelmi központja világszerte. Nem csak saját név alatt, de más híres márkanevek részére is termel.
A cég filozófiája: „ami nem elég jó nekünk, az egészen biztos, hogy nektek sem elég jó! Hogy honnan tudjuk, mi kell nektek? Egyszerű, mi is egyek vagyunk közületek. Biztosak lehettek benne, hogy a tesztpilótákon kívül mi magunk is leteszteljük a termékeinket!”
A KMC kínálatában mindenféle kerékpáros sportághoz és stílushoz megtalálható a megfelelő lánc, legyen szó akár bmx, akár single speed, váltós hegyi, országúti, avagy pályakerékpárról.