Sram PC-10 lánc

24 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 1.840 Ft

HASONLÓ lánc TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Feladata ellátására alkalmas. Ha jól bánunk vele, meghálálja.

Hátrány

Mint minden olcsó lánc, ez sem bírja soká, hamar kopik, nyúlik.

Tapasztalat

Előző láncom – nyugodjék békében – KMC gyártmányú volt (lásd KMC Z-50 lánc vélemények). Azzal összehasonlítva valamivel jobbnak tűnik, de lehet, hogy csak a színvonalasabb kenőanyag miatt teljesít jobban. Első pillanattól teflonos olajjal (PTFE permet) kényeztetem, így sokkal kevesebb homokkal és porral kell megküzdenie. Talán emiatt is egyenletesebben nyúlik, mint a KMC Z-50. (Gyári kenőanyaga nehéz olajnak látszott, korábbi tapasztalatomon okulva azonban nem adtam esélyt neki, hogy porfogóként működjön.) Nem rozsdásodik (nincs esélye rá), viszont nyúlik: már most látszik, hogy 1500–2000 kilométernél nem fog többet bírni. Javára kell írnom, hogy eddig még sehol sem nyílt szét, nem szakadt el, ámbár nem is hajtok vele esztelenül.

A váltás tekintetében – Prowheel hajtóművel és Shimano fogaskoszorúval használom – nem jobb, nem rosszabb, mint a hasonló, olcsó láncok: teszi amit kell, meglehetősen csendesen és észrevétlenül. Legfeljebb terhelés alatt panaszkodik, azt is csak néha, mivelhogy a fogaskoszorú valamelyest már kopott. A hozzávaló patentszem (nekem külön kellett megvennem) nagy ritkán pattan egyet, okát azonban egyelőre nem találom. Szerelésnél, a patentszem hozzáadása végett, meg kellett megrövidítenem a láncot, egyébként a 114 szem éppen elegendő lett volna.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-06-23, 21:29)

Az olcsó, „hétvégi bringásnak való” láncok közül ezzel voltam leginkább megelégedve. Nagyjából 2000 kilométert futott, és közben majdnem egyenletesen nyúlott. Változatos körülmények között is derekasan teljesített, és minden helyzetben számíthattam rá. Élete vége felé felületkezelése megkopott, rozsdásodni azonban nem volt lehetősége, mert nagyon gondosan kezeltem.

Rendesen olajozva csendesen fut, és terheletlenül a váltás sem hangos vele. Ha jól vannak beállítva a váltók, a váltás is biztosan megy végbe. Bizonyára része van ebben a gondos kivitelezésnek, a szépen eldolgozott csapvégeknek is. A terhelés alatt jelentkező panaszos hangokat (lásd fent) a fogaskoszorú cseréje megszüntette, és ezzel együtt megszűnt a patentszem rakoncátlankodása is.

Nekem nagyon bevált a lánc kenéséhez a Motip teflonos permet. Drága, és gyakran kell fújkálni – esős időben minden menet után –, de a lánc tiszta marad (lásd a képet), alig ragad rá por és homok.

Teljesítményére a korábbi 3 helyett 4 répát adok. Nem jobb ennyivel a hasonló láncoknál, de osztályában kétségtelenül az első.

Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Átlagos használatra. Inkább aszfaltra, mint terepre. Sáros, poros környezetben, nehéz terepen nem az igazi.

Ennyiért vettem
1800
Csatolt képek
Sram PC-10  2011 lánc
Hajtás, pajtás!
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
patentszem:

tartozék


 
szakítószilárdság:

9800N


 
szín:

fekete


 
méret:

1/2" x 3/32"


 
csapok szélessége:

6,9


 
ajánlott rendszerek:

minden 5/6/7 sebességes HG


 
láncszemek (db):

114


tömeg:

305


 
további információk:

PC-10-es lánc, az 5-, 6- és 7-fokozatú rendszerekhez használható. A PC-10 egyszerű és hatékony, mint azt az évek során már számtalanszor bebizonyította.


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PC-10 termékkel kapcsolatban: