22"-os létére elég merev. A folyamatosan közvetíti az út egyenetlenségeit, de a bringadobálós szakaszoknál se jön zavarba. Szép hosszú a homlokcső (mondjuk az én ízlésemnek nem jön be), aminek köszönhetően rendesen a helyén tartja a villát a hozzá adott FSA kormánycsapágy segítségével. Így kisebb az esély, hogy az első kerék odacsapásával kiszakad a villa a vázból, habár ennél a típusnál ilyenről még nem hallottam.
Valami ilyesmi a helyzet a 73mm-es középrésszel is. Az is hihetetlen merev. A 73kilómmal (hehe, milyen véletlen...) semilyen torzulást nem tapasztaltam.
A festése a jól megszokott Meridás bombaálló máz. Alsócsőn még semmi kopásnyom nincs. Egyedül a hátsó támvilláról kopott le kicsi, mert egy esésnél ledörzsölte egy kiálló kő /:
Ja és a HFS technológiának köszönhetően brutálkönnyű az alu palettán. Ez a méret 1550gr. És a heggesztéseket is szépen elcsiszolták
Azt nagyon rossz megoldásnak tatom, hogy a féktüskéket nem lehet kitekerni...legalább ne heggesztették volna bele.
A nyeregcsőbilincs kicsit nehézkesen működik, elég nehezen lehet nyitni, ha azt akarom, hogy ne mozduljon el az ülés...ezt le is cseréltem.
És egy akkusztikai "hiba" a végére, amiről szegény nem is nagyon tehet: az alsócsőnek murvás lefeléken a kavicsfelverődéstől olyan hangja van, mint amikor légpuskával lövöldöznek sörösdobozra....elég félelmetes, amikor egy jobban megtermett példány koppan (:
Szívből ajánlom minden kezdő/félprofi maratonozónak, mert ár/érték szempontjából szerintem verhetetlen!
XC, maraton, hátizsákos túrázás, de akár egy gyors Balatonkörre is jó (: