Az első hónapban belenyomtam egy majd 1000km-t, ez nálam soknak számít. Az azóta eltelt két [update] négy év alatt meg bőven kitapasztaltam.
- Nagyon merev a hátsó háromszög, kegyetlen jól gyorsítható a Merida Matts TFS 100.
- Szépen kanyarodik a mérete ellenére is (20")
- Igényes festés, és igényesen kidolgozott részletek (pl első-hátsó Merida logók, oldalsó ívek)- ezek az újabb modellekről már eltűntek.
- Elfogadható tömeg
-
Barátságos ár [update] 2007-ben ez még igaz volt, manapság már csunyán túlárazzák a TFS-eket
-Van legalább mégegy ilyen a városban, de más színekben is rengeteget eladtak- nyilván nem véletlenül...
-Eléggé karcolódik a festés- bár erről inkább a biciklitárolók tehetnek -.-
-Tárgy létére a Matts TFS 100 már-már beteges érzelmi függést alakít ki...
Komolyra fordítva:
- Szeret elpattogni a hátulja. A merevség gyorsításnál előny, lejtőzéskor nem annyira. Mondjuk ez egy XC váz, nem is DH-ra használom, de nyilván jöttem már lefelé is vele.
- Valami buta dolog folytán ezeknél a vázaknál van egy olyan jelenség, hogyha kitekered a kormányt, ráfog a hátsó fék. valószínűleg a végig házban futó fékbowden miatt van. Majd esztergáltatok bele egyszer kiakasztó betéteket, aztán meglátjuk mi lesz. Nem zavar, csak mégis no. [Update:hidraulikus féket rá, és nincs baj (:]
Az előző bicóm egy fölfejlesztett Mali Cobra volt, hát ég és föld a kettő, bár mondjuk az a 18 colljával már kicsi volt nekem. Amíg nem próbál ki az ember egy alapszintű, meg egy komolyabb vázat egymás után tartósan, addig nem is érti a különbséget. A Cobra is jó volt, de nagyon nem egy kategória (milyen lehet mondjuk egy Trek 8500-as akkor? O: )
XC-re, városi közlekedésre is akár, csak ne hagyd kint, mert feltűnő...
nagyobb rugóutú telóval (max 120mm) endurora, mert igencsak erős, bár itt a merev hátsó háromszög már inkább hátrány mint előny (ráz ugyebár)