3 éve használom napi szinten munkába járásra. Nagyon hozzám nőtt! -13 foktól +37 fokig minden hőmérsékleti körülmények között. (4 évszakos bringás vagyok) Hóban, ónos esőben, sárban, esőben, kátyúkon, járdákon, síneken, ritkábban Bükkben terepen, egyszer 50-60 cm-es erős folyású patakon át is nyúztam/nyúzom ma is. Tükörjégen estem vele párszor (kb. 80kg vagyok, csomagtartó van a bringán). A városi körülmények miatt még fokozottabb a nyúzás (télen sózás, érdesítés megtámad mindent).
Nem gondoltam volna, hogy ennyi mindent kibír sokszor a hótól (+érdesítő anyagok+valami kalciumos tesztanyag) az első váltót, hátsó féket sem láttam. Párás pincében tartom és sosincs idő megszárítani. Mosni sem szoktam max. 2szer egy évben. Szóval olyan mostohán bánok vele, hogy csoda, hogy megengedi, hogy ráüljek! :)
Most lehetne fikázni, hogy az első teló egy gagyi, gyári gumi hulladék, műanyag a pedál, meg amúgy is Hervis, de 46 ezerért annyira megérte.
Kb. 10000 km alatt a hibák, cserék:
Gyári gumi, 2db gagyi utólag felrakott műanyag sárvédő (fém rögzítőt megette a rozsda), 800-1500 km-ként láncot cserélek, hátsó fékhez vezető bowdenház 1 helyen megtört, a patakos átkeléskor a víz alatt lévő monoblokkba egy kicsit belement a víz --> tisztítás zsírzás --> olyan lett, mint az új, a pedálnak sem tetszett a víz alatt :) --> tisztítás, egy Bike+ fém pedál is csapágyas lett, a gyári fékpofák mostanában lehelik ki belüket.
Az agyak, váz+festés, fékváltókar, fék, kormány, felnik, csapágyak, nyereg, váltók, hajtómű, hátsó fogaskerékkoszorú, jóval az elvártak felett teljesítenek!
Habozás nélkül vennék újra ugyanilyen cajgit, akár 2*46 ezerért is.
Ja, Testbike ajánlások alapján vettem 2008-ban! :)