Merida Kalahari 550 SX mtb

16 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 60.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-15 (16 vélemény)
Rendezés

guika avatar
13 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A váz kiválló több év után is , nagyon tartós alkatrésze a monoblokk, hajtókar pedig suntour, első kerék nyereg.

Jól mászik kényelmes nem volt gondom vele, élvezettel csavartam bele minden kilómétert.

Sohasem hagyott ott az erdőben bármelyik összeállításában.

Tetszik a festése is. 

 Ami a legmeglepőbb része a merida névvel fémjelzett V fék. Egy LX es karral brutális fékerőt képes csinálni. A gyárival nagyon gyengének ítéltem meg.  Nagyon szerettem a gyári gumikat is !

 Ami jótanács lehet a két váltónál.

Kiválló minőségű bowdennel, én jagwiret használtam szinte mindig, abból is a prémium szegmenst és egy közép erős stx talán deorenek felelne meg váltókkarral illetve Sram 5.0 sor és lánccal az altus hátsó váltó  és ty első váltó tökéletesen teszi a dolgát, 8000km ig társam volt !!! Utána TY eltörött , az ALtus meg másik bicón él tovább.....

Terhelés alatt néha kell neki több fordulat , de nem számottevő.

Aki ilyen bringát vesz használtan, nyugodt lehet , nem rosszak ezek a felszerelések. 

  

Hátrány
Nos én minden alkatrészét elhasználódás után cseréltem. 0-1000km hátsó kerék tengely racsni szagadás. Teleszkóp csere lötyögött a szára, pedig nem ugrattam. 1000-2000km fékváltó kar helyett deore lx fékkar és shimano stx váltó kar. 2000km körül nyeregcső , kormány. (Elhajlottak 100kiló alatt) 8000km után lett teljesen felújjítva lásd lejjebb.
Tapasztalat
'10 LX fékváltókar LX '08 hátsóváltó, '10 Deore első váltó. Váltó bowden shimano, jagwire fék bovden, jagwire bowden ház. Sram 5.0 11-32 hátsó sor Sram 7.0 9es lánc, Sr Suntour négyszöges hajtókar. Ami gyári maradt 8000km után Váz, monoblokk, első kerék, stucni, nyereg, merida v-fék, kormánycsapágy.
Erre ajánlom
Ez egy kiválló MTB, mehetsz vele erdőben, közúton. Szerethető Cross Country gép.
Ennyiért vettem
45000
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dénes Ádám avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
előnye a szép festés az erős váz minden naon jól bírta még a dirtöt is amire ugye nem való. tökéletesen váltott száraz porban és sárban is.
Hátrány
1-etlen icipici hibája van de hát az miattam volt ugyanis ugrattam vele és eltörött a teleszkópom bal becsúszója
Tapasztalat
nagyon jó bicaj már anyámé aszfaltszaggató gumival nagyon jól megy
Erre ajánlom
alap hogy cross country városban is jól mehetsz vele, de semmiképp ne ugrálj vele
Ennyiért vettem
70000
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

speed and adrenalin avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
A váz nagyon erős.Ugrattam már vele nagyokat de semmi baja. A felső keresztmerevítő nagyon erős.  A váltó még három év után is pontosan működik.  Az első váltó az amelyik beállítást igényel egyszer egy évben de azt tapasztaltam, hogy,  nagyon gyorsan vált fel és le beállítás után. Teljesen meg vagyok a váltóval elégedve. Egy-kétszer beállítom de csak azért, hogy gyorsabban váltson fel és le. A bowdenek megfelelőek. Nem kellet lecserélni egyik bowdent sem. A váz festése nem rosz ahhoz képest hogy hobby mtb.  A fogaskoszorú nem feltűnő,de strapabíró. Három év alatt egyszer karcolódott meg de egy nehezen észre vehető helyen. A kormány alakja sem rosz alapvetően.Lényeges szempont,hogy nem kell a kormányszárat lecserélni ha új teleszkópot tervez valaki. Lecseréli, ha kell méretre vágja,rárakja és lényegében kész is. Erdei utakra is megfelel,nem csak városban. Az 550-es egy jól felszerelt hobby mtb. Az alkatrészeket tekintve meg van az összhang.
Hátrány
Összességében hibát nem igen találtam rajta.Talán annyi, hogy a teleszkóp könnyedén felkoppan. Ez viszont nem hátrány túlságosan. A teleszkópot le lehet cserélni egy magasabb szintű teleszkópra. A festés karcolódhat, de nem nagyon.
Tapasztalat
Néhány alkatrészt ki lehet rajta cserélni,de alapvetően nem rosz kerékpár. Azt tapasztaltam, hogy az alkatrészek sok mindent kibírnak még akkor is ha nem csúcsminőségűek. Viszont 3-4 alkatrész cseréje jól jöhet. Én most egy egyenes kormánnyal használom ami elég jó úttartást tesz lehetővé. A keskeny erdei utakon jön jól ha a kerékpár sebességét nem szeretné az ember csökkenteni.
Erre ajánlom
A gyári mtb-t inkább túrákra ajánlanám pontosabban erdei utakra, és aszfaltos utakra is megfelelő. 
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

atailor avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Masszív acél váz, alu v-fékek jó hatásfokkal, acera váltás gondoskodik a jó működésről, suntour hajtómű is elég maszív, kazettás agy van hátul igaz csak 7sebességes, alex rims felnik elég jól bírják, úgy összeségében egy nagyon kényelmes bringa, városban hazsnáltam, azt remekül bírja. Atomvillanást is túléli
Hátrány
Kő nehéz, xc-zni nem ajánlott a súlya miatt, gyári teló valami ratyi volt, kapott egy modernebbet egy SR ULR 2es olajos villát,
Erre ajánlom
város, light terep
Ennyiért vettem
115000
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gyuri avatar
gyuri
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
A váz hegesztése kivételesen jó. Nagyon erős.A váltója hosszú életű.Az ugratókon csak megrezeg egy kicsit, de a váz olyan erős, hogy nem lesz semmi baja. Lejtőn 50km/h fölé is lehet menni vele. A festés nem a legjobb, de jó. Jó bicikli jó áron.A zsírozása jó.
Hátrány
A teleszkóp nem jó. Ennek az az oka, hogy olcsó és súlyra nehéz. Érdemes rá venni egy jobbat.pl: Axel Comp,vagy Gila+, esetleg még jobb teleszkópot.Egy jobb teleszkóp megváltoztathatja a biciklizés élményét.Sokkal élvezetesebb lehet.
Tapasztalat
Jól meg kell gondolni, hogy milyen alkatrészeket vásárol hozzá az ember.Viszont ha venni akar valaki egy biciklit akkor jól át kell gondolni,hogy milyet, mert egy kalahari 550-es bicikli 60000Ft-ba kerül és ha vesz valaki egy ilyet akkor lehet, hogy vesz rá teleszkópot, vagy bármi mást. és a végén kiderül,hogy annyi pénzből akár egy UMF-et is vehetett volna.
Erre ajánlom
Én inkább túrázásra ajánlanám, olyan útra ahol van aszfaltos és kemény,földes rész is. Ha valaki freeride-os típus, akkor annak érdemes rá találni olyan teleszkópot. Amúgy ugratásokra is alkalmas.
Ennyiért vettem
59990
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Olcsi avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Viszonylag olcsó, meglehetősen masszív váz, többé-kevésbé jó cuccokkal. Nekem hosszabb túrákra is tökéletesen megfelelt, gyorsan és könnyedén lehet vele menni ahhoz képest, hogy mtb. Első komlyabb bicajnak tökéletes, a későbbiekben szvsz egyszerűen lehet fejlesztgetni, ha van rá pénzed!
Hátrány
A teleszkóp elég gyorsan "kilazult", de igazából nincs túl sok összehasonlítási alapom. Kb 2 hónap után valamiért a hajtókar elkezdett kattogni, szerencsére csak ritkán csinálja.
Tapasztalat
Összességében egy baromi jó ár/érték aránnyal bíró bringa! Jó vétel volt, nem bántam meg!
Erre ajánlom
Városi közlekedésre, illetve hosszabb túrákra és enyhébb terepre is akár! Persze aki zúzni akar, az ne ilyet vegyen!
Ennyiért vettem
49.900
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hmaci avatar
Hmaci
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Kezdésnek tökéletes. Olcsó, elsőre gyenge minőségű cuccokkal, de tökéletes összeállítás. A váz fantasztikus, merev, strapabíró. A teleszkóp egyszerű, de kezdőknek megfelelő. A váltó pontos, tartós. Kényelmes, a széles gumik ellenére is gyors, magabiztos. Nagyon sok helyen kiváló, városban, túrákon és komolyabb kirándulásokon helytáll. A kategóriában és árban szerintem a legjobb.
Hátrány
Eddig szerencsére nem találtam, talán a teleszkóp lehetne egy picivel jobb, hosszabb úttal... de ennyiért ne várjon senki csúcskategóriát...
Tapasztalat
Érdemes megvenni, és a gyengébb cuccokat jobbra cserélni később(váltók, hajtókarok, teleszkóp, esetleg felni), olcsóbban kijön így az ember, mintha hasonló cuccokból összerakottat vesz meg, garantáltan veri a csúcskategóriásakat is...;-)
Erre ajánlom
Minden kezdő bringásnak, valamint hosszútávra tervezőknek. Városban, külvárosban, túrákon, föld, kavicsos út, bármire jó, DH-ra talán nem...:-)
Ennyiért vettem
55000
22 olvasó 55%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gui avatar
Gui
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Szerintem ebben az arban kivalo. Gagyi a teleszpok de nekem siman birja a koves light DH es nem tort kette pedig 95kg vagyok !!! Ez szerintem nagy szo. Es merev villatol szaszor jobb a varosi utak hulyeseget kiszedi ,ahogyan kell. A felni meglepetesemre a vartnal sokkal jobb!!! Ha a kerekekben 2.5 bar nyomas van akkor cool nehez bele tenni 8 ast. Nekem meg nem sikerult pedig kapott terepet boven mar varom hogy kifingjon ,hogy bele tudjak tenni egy sun rims felnit :) Merevitovel mar jo a fek is.
Hátrány
Hat az van sajnos muszajnak ereztem beirni a 1000km es konkretabb tapasztalatomat. A fo baj ,hogy a gyarban szarul rakjak ossze. Aki ilyet vesz es nincs penze az vasarlas utan azonnal vigyel el Jozsi bacsi muhelyebe es ne egy nagy nevu bringa szervizbe !!!! Csinaltassa meg az elso hatso agyat mert gyarilag nincs benne zsir es kinyirod ha nem tomik tele zsirral mind a 2 agyat!!!! A kozepso csapagy szarul van rogzitve ezert a m onoblokk cseszet meg kell huzatni. A valtoknak nincsen semmi bajuk csak gyarilag szarul vannak beallitva, ra kell szanni egy delelottot 500km utan es k***a jol be lehet allitani az elso hatso valtot!A nyereg egy fos ossze vissza tori az ember hatsojat.
Tapasztalat
Szerintem egy jo bicaj csak elso par szasz km utan jol be kell allitani ,mert a gyarban mivel olcso nem torodnek nagyon a minoseggel. :( A fekek jok bar telen es vizben mintha olvadna a fekpofa.Mindenkeppen ajanlott elolre hatra a fekmerevito mig nem teszel ra sram 9.0 at. A telo jo de szamitani kell ra ha hasznalod akkor hamar megmakkanhat szal vasarlas utan gyujthesz masik telora.A csapagyak gyengek sajnos.Nehezen tuningolhato.
Erre ajánlom
Szerintem nagyon jo bico varosba mindenkepp CC re is jo ha odafigyelsz light terep is johet neki.
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gege avatar
Gege
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Tapasztalat
XC-re megfelelő de durvulni meg ne próbáljon vele senki:)
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lali avatar
Lali
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nekem eddig bevállt Bárki bármit is mond ja igen lecseréltem (meg se vettem) a kerekeket és a láncot a mostani sun sh deore és sram cuccok bírják semmi baja sincs szét se lehet verni De a telót már eligértem és a nyereg is hamarosan repül
Hátrány
a teló és a nyereg kerekek és a lánc(már akinek)
Tapasztalat
Már írtam
Erre ajánlom
Kis tuningal mint alább írtam bármire mert a váz nagyon jó
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gui avatar
Gui
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Ebben az árban szerintem a legjobb választás mivel a bicaj könnyű és kellően jól összehangolt. Az ALTUS váltó pontos bár terhelésnél néha apró pontatlanság van.
Hátrány
A teleszkópon levő rögzitó kupak kijár :( és a nyereg kicsit kényelmetlen. A kerék picit gyenge de városi ide-odát kibírja.
Tapasztalat
Összeségében egy jól összeszerelt jó bringa. Én csak ajánlani tudom. A felnit és a nyerget cserélni kell. Ezért 4 répa.
Erre ajánlom
Mindenkinek aki hétvégi bringás , városi ide-oda tekerős,és kis terepre ebben az árban szerintem a legjobb választás.
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ári avatar
ári
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
váz jó,könnyü,kényelmes
Hátrány
kerék nem a legjobb,laza lánc,a hátsó villa a lánctól olajos
Tapasztalat
500km-t mentem,csak az első kerékkel volt gond.(nem bírta).Mindenképp ki kell cserélni!
Erre ajánlom
túra,dombos terepre,városba
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lali avatar
Lali
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
A felszereltsége nagyon jó csak a kerekeken kívül. Aránylag könnyü és nagyon strapabíró Megéri az árát
Hátrány
Az alapfelszereltségben síma tesco kerekekkel van ellátva és nem állítható telóval. Ezek orvoslása után veri a 80e-s bicókat csak nem mindegy hogy milyen kerekeket veszel hozzá
Tapasztalat
Alapjába véve kezdő és nem profi bringásoknak kiváló nem verszenyekre való
Erre ajánlom
Bármire de csak módjával. A váz sokmindent kibír de alapfelszereltséggel(kerekek) ne próbálj a boltnál messzebb menni mert széthullik. Én alapból meg se vettem a kerekeket.
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Miki avatar
Miki
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jó a váza, a fék is.
Hátrány
??? Ja van egy. TÖRI A NYEREG A SEGEM.
Tapasztalat
Jó.Nagyon jó
Erre ajánlom
Magamnak
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Egresits Tamás avatar
Egresits Tamás
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 1999, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Ilyen Ár mellett elég jó bike.
Hátrány
A teleszkopja Elég rosz.
Tapasztalat
A teleszkopot ki kell cserélni rajta.
Erre ajánlom
egy egyszerübb gyereknek erde utra ajánlanám!
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (16 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

villa (teló):

Suntour M-2000


Meghajtás

hajtókar:

XR 42 CG


hátsó váltó:
Shimano Acera,

Acera-X


Fék

 
fékváltó kar:
Shimano Altus
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Kalahari 550 SX termékkel kapcsolatban: