Btwin Rockrider 5.3 mtb

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 119.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

biciglixd avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szerintem a Rockrider 5.3 nagyon jól össze lett válogatva, szép és teljesítményéhez képest nagyon olcsó. Terepen és városban egyaránt jól vizsgázott.

  • Váz: alumínium, szép hegesztésekkel és szép festéssel. Bár az alakja elég szögletes és egyszerű, a hegesztési varratok pedig nem csiszoltak, de inkább ezeken spóroljanak mint máson. Geometriája megfelelő, a matricák és a festése jó minőségű. Ami egyedül nem tetszik az a felső bowden-elvezetés. Komolyabb eséseknél a kormány hátrafordulhat 180 fokban is csúnyán kifeszítheti a bowdeneket, már 2x is előfordult velem.
  • Villa: rendkívül puha, élvezet vele hajtani nehezebb terepen is, 70-80 mm-t simán kimozogja, és LOCK-OUT-os, ami rendkívül jól jön egyes helyzetekben. Egyébként egyértelműen ez a gép legértékesebb darabja, egy 35-40 ezres cucc. Masfel év utan kicsit már kotyogósodik, és a lock-out használhatósága is romlott valamit, de nem vészes. Nem csavarodik, csillapítása árkategóriát figyelembe véve kielégítő.
  • Hajtókar: Suntour XCM 302. Nincs rá panasz, teszi a dolgát. Azért a fogak így 3 év után már koptak valamit, de nem vészes. (44/32/22)
  • Hajtás: a PG-950-es 9 fokozatú fogaskoszorú elosztása megfelelő, a PC-951-es patentszemes lánc szépen dolgozik a váltóval. A nyúlás-kopás miatt 3000 km után kellett lecserélnem őket, ami elég hosszú élettartamot jelez.
  • Váltó: a hátsó egy 9 sebességes SRAM X5, nekem eddig semmi bajom nem volt vele, csendesen és gyorsan vált. Az első váltóval nem vagyok ennyire megelégedve, bővebben a hátrányoknál. Azért ha SPD pedállal csapatod, akkor azért rendesen érzed a váltást, de ettől még ugyanolyan precíz és gyors. A váltókar mindkettőnél SRAM X5, pillangóváltó, kényelmes és szép.
  • Fék: A beállításával kellett bajlódni a TEKRO IO mechanikus tárcsaféknek. Csak az egyik pofa mozog, a másik fix, így a féktárcsa kicsit torzul minden fékezésnél. Viszont ha jól be van állítva nagyon jó a fékereje és az adagolhatósága egyaránt. Vizesedéskor elég gyanús hangokat hallat, de a jó fékerő ilyenkor is megmarad.
  • Pedál: teszi a dolgát, jó amire egy taposópedálnak jónak kell lennie. Nem csúszik, könnyű, szép.
  • Kiegészítők: nyereg kényelmes, a széles kormány és a minőségi stucni jó irányíthatóságot eredményez.
Hátrány
  • Első váltó: a Shimano Tourney-val határozottan nem vagyok megelégedve. A beállításával rengeteget bajlódtam, végül szakemberekre bíztam a dolgot. Most váltani vált, de lassan, hangosan, és ha lassan pedálozok és terhelés alatt 0 az esélye a normális váltásnak. Komolyabb cross-county felhasználásra nem alkalmas, városban elfogadható.
  • Fék: Sajnos azért itt is meg kell említeni. Beállitása nem a legkönnyebb, és gyakran elállítódik. Bővebben kifejtettem a Tektro IO címszó alatt.
  • Gumi: jó, de nem a legjobb. szűk fordulókban síkosabb talajon könnyen kicsúszik. Egyébként gyári Rockrider gumi, tehát sokat ne is varjunk tőle. gyorsan kopik.
  • Agyak: Bár szépen gurulnak, nekem a hátsó megadta magát egy kisebb ugratás után, viszonylag elég hamar, kb. 1000 km után. 
  • Súly: bárhogy is vesszük, ezt a biciklit semmin és sehol nem kellemes emelgetni, súlya közelíti a 15 kilót is. 
     
Tapasztalat

Összességében nagyon jó gép az RR 5.3. Sokfelől hallottam, hogy a Rockrider nem is rendes márka, ha ennyit költök egy bicóra, akkor az ne DECATHLONOS legyen. Én ezzel nem értek egyet, kezdő bringának nagyon is jó a Rockriderem, és tuti, hogy ha hasonló vezető márkákból választottam volna ehhez hasonló felszereltségű bringát, az egy 20-40 ezer forinttal drágább lett volna. Nagyon megérte megvennem ezt a gépet. Külön pozitívum, hogy a decathlonban bármi problémám van nagyon készségesen segítenek.

Most már több mint 3 éve nyúzom ezt a bringát, véleményem szinte semmit nem változott róla. Nagyon egymáshoz nőttünk, minden helyzetben tudom hogy mit várhatok tőle. Ami azt illeti az árkategóriáját bőven felülmúlja az értéke. 4 maratoni versenyen, valamint sok MTB-O megmérettetésen van túl a gép. Bátran ajánlom amatőr tekerőknek, hobbi versenyzésre. Ez időszak alatt csak a féket cseréltem le a gépen (Avid BB7-re), valamint a pedált váltottam patentosra. Ezen kívül a hátsó agy adta meg magát, valamint a fogaskoszorú-lánc kombót kb. 3000 km után kellett cserélni rajta.

Erre ajánlom

városi használat, túra, XC, talán még enyhébb DH is.

Ennyiért vettem
90000 Ft
Csatolt képek
Btwin Rockrider 5.3  2011 mtb
A bicó.
Btwin Rockrider 5.3  2011 mtb
Tekro IO mechanikus tárcsafék
Btwin Rockrider 5.3  2011 mtb
A villa
22 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cinke avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Kezdő biciklinek még talán elmegy, a váz nagyjából erős. JÁR HOZZÁ CSENGŐ!

Hátrány

Amint megvettem a pedálok mentek a kukába mert picik és nem tartottak . 
A fékkarok ehető anyagból készültek
A stucni túl hosszú lejtőn olyan érzés mintha előre akarnál esni.
A gumik gyorsan kopnak és alapból sem fognak olyan jól, rágyógyul rövid idő alatt a felnire.
A fékek el állítódnak. Féktárcsák gyorsan melegednek. 
A váltó vajnyi könnyedséggel lehet elgörbíteni. 
Nagyon nehéz XC-hez képest.

Tapasztalat

Ha kezdesz fejlődni vegyél egy normálisat .
Hamar rájön az ember hogy ki lehet nőni ezt a biciklit.

Erre ajánlom

Túrázgatás. Kecskedobálás.

Ennyiért vettem
90 000
Csatolt képek
Btwin Rockrider 5.3 mtb
Btwin Rockrider 5.3 mtb
11 olvasó 55%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szikla89 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fék: nekem egyenlőre megfelel néha csikorog de fog rendesen , a kis ördög azért bennem van előbb-utóbb biztos cserélem majd. Első féktől fékezésnél cicergést lehet hallani de idáig mindig megtudtam állni ahol akartam.

Váltó: több oldalon fórum olvastam, hogy érdemes beállítatni , 9.-be nem kapcsolt könnyen beállítás után teljesen tökéletesen váltót.

Villa: csillapítása lehetne egy fokkal jobb is de megéri a pénzét, másik biciklire ülve pl: kemping bicikli átértékelődik az emberben az, hogy mégis csak sokat csillapít a teleszkóp.

Felni/Gumi: szerintem ennél jobb nem kell, sok fórumon olvastam a gumi elkopásáról én ezt megcáfolnám több mint 3 hónapja napi szinten hajtóm és semmi túlkopása nincsen.

Pedál: eleinte úgy gondoltam,hogy felesleges rá a klipsz de mára már rutinszerűen használom sokszor észre se veszem ,hogy benne van a lábam viszont amíg a klipszet nem raktam vissza sokszor lecsúszott a lábam róla.

Kormány/markolat: markolat nekem is csúszik folyamatosan le de ezen kívül semmi gondom vele

Menet jellemzők: ismerősökkel megyünk tekerni hosszabb távra csak ennyit mondanak, hogy jön a méhecske a gumi hangját jellemezve így, mozgékony fordulékony. Jó kis konstrukció.

Váz: ennél jobbat nem is tudtak volna összehozni bementem az üzletbe nem kellett keresni, hogy melyik biciklit viszem. A 175-178 cm-hez a L-es méretet részesítettem előnyben.

Hátrány

-első fék cicergése szervízben nem tudtak mit mondani nem találtak semmi hibát.

-markolat folyamatosan csúszik

- 3 napja jelentkezett egy olyan jelenség ,hogy az első kerék mintha kotyogna de többek megnézték és a villát mondják a kotyogás forrásának de hét alig 4 hónapja használom.

Erre ajánlom

város, túrázás dimben-dombon

Csatolt képek
Btwin Rockrider 5.3  2012 mtb
Btwin Rockrider 5.3  2012 mtb
Btwin Rockrider 5.3  2012 mtb
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

neotrix avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó a villa, simán lehet állitgatni, eszrevehető a vátozás, 27 sebesség, mehanikus tárcsafék, ennyiért elég jó a Rockrider 5.3 felszereltsége.

Hátrány

A gumi bTwin 2.0 nem jo semmire, ahogy megvettem kicseréltem a jól bevált Panaracer Smoke-ra és a pedált is lecseréltem. A Tekro tárcsaféket még csak tesztelem de valószinü hogy lecserélem azt is egy hidraulikus Shimanora. Kerék: duplafalu szegecselt kinai gagyiság, sajnos már ujonnan a hátsókerékben 8-s és tojás volt, elvittem egy szakihoz de nem sikrült 100%-ra kihozni, garanciális variációkkal nem foglalkoztam. Amint úgyállok anyagilag a kerekek is repülnek.

Tapasztalat

A váz elég jó, ha lecserélsz róla pár dolgot egész jó bicaj lesz belőlle.Nekem (1.75) az M méret kicsinek tünik, az L pedig nagy volt. A feleségem 5.1-s Rockrider-e L méretben a sokkal kisebb kategoriájú felszeretségével sokkal jobban, könnyedébben gurul...Mindkettőt az eredeti gumikkal teszteltem. A sulyát egy pompával, hátsó lámpával, Panaracer 2.1 gumikkal és egy zselés üléshuzattal mértem.

Erre ajánlom

Varosi használat és enyhe terep.

Ennyiért vettem
83000
Mért tömeg
1490 g
17 olvasó 65%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Powerlich avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szerintem egy nagyon jól összeválogatott bringa a Btwin Rockrider 5.3, már több mint 8000km van benne, túl van 2 maratonon, kiválóan vizsgázott.

Váz: 6061 T4/T6 aluminium - szép hegesztési varratok, bírja a strapát.

Villa: SR Suntour XCR 100mm Lockout - 80mm kimozogja, csillapítása az nem sok, de ebben az árkategóriában nem is várok tőle többet.

Fék: Tektro IO 160mm mechanikus tárcsafék - Teljesen kielégítő teljesítményt nyújt, de így 8000km után, eldöntöttem, hogy Avid BB7-re váltok, azért az mégiscsak AVID :)

Kerékszett: RIGIDA SPHINX 32 küllős felni, Formula DC19/DC22 agyak és Mach1 2mm küllők, ezzel is meg voltam elégedve. De lecseréltem Mac1 MX Disc-re a felniket, leginkább esztétikai okokból, fehér vázhoz a fehér felni igen jó öszhatást kelt :)

Váltó: Sram X5 - egy igazán jó váltószett, nagyon jó választás volt ezt rakni a bringára. Első váltó gyárilag egy Shimano Tourney, ezt cserére szorult mikor lecseréltem a 42 fogas hajtókaromat 44-esre, így kapott egy Shimano Deore-t.

Hajtás: Sram PC951 lánc - ideális választás, Sram K7 fogaskeréksor, Suntour hajtókar ezt cseréltem Shimano Deore-ra mert olcsón hozzájutottam, de nyilvánvalóan jobb is.

Hátrány

Hátrányként is van azért mit megemlíteni:

Gumi: bTwin 2.0 - kb 2 hónapot bírt és 0-ra kopott, utána jöttek a defektek egymás után, Schwalbe Smart Sam-re váltottam, azóta nincs velem problémám

Pedál: nem rossz, de nem is jó. Én platform pedálra váltottam, de ez sem az igazi, így patent pedál lesz a jó megoldás :P

Tapasztalat

Több mint 1 éves tapasztalatommal azt mondom, megérte megvennem, kiindulás alapnak nagyon jó összeállítás a Btwin Rockrider 5.3, Én személy szerint még jóideig nyúzni fogom, tervben van most a BB7-es fékek beszerzése, patent pedál, és egy jobb teló.

Erre ajánlom

XC-re minden mennyiségben.

Ennyiért vettem
120000
Csatolt képek
Btwin Rockrider 5.3  2011 mtb
Btwin Rockrider 5.3  2011 mtb
Btwin Rockrider 5.3  2011 mtb
24 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zazie87 avatar
13 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Első látásra bizalmatlan voltam, fél órával később már ilyet akartam
  • A teló vajpuha, imádom, 8-10 cm-t biztosan mozog és lock-outos
  • Sram X5-ös váltók (zsír!)
  • A gyári tárcsafékek nem csikorognak, brutál erősek
  • Tesómé, ezért S-es a váz, nekem persze kicsi, de nem zavaró
  • A vékony nyereg nagyon kényelmes és jól néz ki
  • A váz fényezése tartós, tesóm nem nagyon vigyáz rá, pl a hajtókarokról már leverte a festést, de a vázon még ép
  • Viszonylag könnyű a súlya
  • Jégen is mentem vele, a gyári  Hutchinson gumikkal állat módon lehet driftelgetni :D (amúgy én cserélném őket, porban nem a legjobb, kicsúszik)
Hátrány
  • Mászás közben néha kicsit nyikorog a középrész 
  • A gyári pedál hihetetlenül gagyi, az első útján elhagytam róla a prizmákat és a fogak is picik, nem akadnak be a cipőbe, ami azért hegyen nem lenne egy hátrány 
  • A markolatok csúszkálnak
  • A köpenyeket cserélném valami jobban bütykösre
Tapasztalat

Amikor megláttam egyből akartam egyet én is :) Diósd dimbes-dombjain szoktam néha nyúzni és imádom. Próbáltam rávenni a tesómat, hogy adja nekem, de nem :(. Amikor hazamegyek, sokszor az az első, hogy megyek vele egy kört. Nagyon ajánlom kezdő montisoknak, talán az ára kicsit sok, ahoz képest, hogy Decathlonos márkáról van szó, de használat közben kiderül, hogy ez csak előítélet. Viszont tényleg lehetne egy kicsit olcsóbb...

Erre ajánlom

xc

Ennyiért vettem
99.900
Csatolt képek
Btwin Rockrider 5.3  2010 mtb
37 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Baalint avatar
14 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

2.5 hónapja van meg a bringa és eddig szinte csak pozitív véleményem van róla. 
Váltó: Szerintem ez egy elég jó váltó még semmi panaszom sem volt rá
Teleszkóp: Elég jó kb 8.5-9 cm-t mozogja ki de ez nekem elég... Strapabíró, semmi hangja nincs és állítható ami nagyon jól jön!
Váz: Szép a heggesztés a festés és nagyon masszív
Kerék/gumi: Már mentem vele közel 400 km-t zömében aszfalton és a terepgumik meglehetősen jól bírják szinte semmi kopás nincs rajta.
Az egész bicikli marha jól össze van rakva

Hátrány

Eddig nekem csak a fékkel volt gondom, mert elég sokat kellet állítgatnom. Valamiért olyan mintha saját magától elállítodna és mindig húzni kell rajta ( 2 hetente kb )

Tapasztalat

Amit talán legözelebb cserélni fogok rajta az a fék. Sok vele a nyűg.
1.75 magas vagyok és L-es méretben van meg, kényelmes csak eleinte nehéz volt megszokni a vékony ülést de 2 hét után már teljesen megszoktam

Erre ajánlom

Városi használat és enyhe DH

Ennyiért vettem
99.990
38 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

fehér


villa (teló):
Suntour XCR RL

Meghajtás

hajtókar:

Suntour XCM 302 alu 22x32x42


első váltó:
Shimano Tourney
hátsó váltó:
Sram X5
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

Wellgo


Kerék

felni:

Duplafalú


első agy:

Formula DC19


hátsó agy:

Formula DC22


külső gumi:

Btwin 2.0


Irányítás

váltókar:
Sram X5 Trigger
kormány:

Rockrider


kormányszár:

Rockrider


kormánycsapágy:

VP A71


Fék

fékkar:

Tektro TS360


tömeg:

14.2 (L-es méret)


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Rockrider 5.3 termékkel kapcsolatban: