Szerintem a Rockrider 5.3 nagyon jól össze lett válogatva, szép és teljesítményéhez képest nagyon olcsó. Terepen és városban egyaránt jól vizsgázott.
- Váz: alumínium, szép hegesztésekkel és szép festéssel. Bár az alakja elég szögletes és egyszerű, a hegesztési varratok pedig nem csiszoltak, de inkább ezeken spóroljanak mint máson. Geometriája megfelelő, a matricák és a festése jó minőségű. Ami egyedül nem tetszik az a felső bowden-elvezetés. Komolyabb eséseknél a kormány hátrafordulhat 180 fokban is csúnyán kifeszítheti a bowdeneket, már 2x is előfordult velem.
- Villa: rendkívül puha, élvezet vele hajtani nehezebb terepen is, 70-80 mm-t simán kimozogja, és LOCK-OUT-os, ami rendkívül jól jön egyes helyzetekben. Egyébként egyértelműen ez a gép legértékesebb darabja, egy 35-40 ezres cucc. Masfel év utan kicsit már kotyogósodik, és a lock-out használhatósága is romlott valamit, de nem vészes. Nem csavarodik, csillapítása árkategóriát figyelembe véve kielégítő.
- Hajtókar: Suntour XCM 302. Nincs rá panasz, teszi a dolgát. Azért a fogak így 3 év után már koptak valamit, de nem vészes. (44/32/22)
- Hajtás: a PG-950-es 9 fokozatú fogaskoszorú elosztása megfelelő, a PC-951-es patentszemes lánc szépen dolgozik a váltóval. A nyúlás-kopás miatt 3000 km után kellett lecserélnem őket, ami elég hosszú élettartamot jelez.
- Váltó: a hátsó egy 9 sebességes SRAM X5, nekem eddig semmi bajom nem volt vele, csendesen és gyorsan vált. Az első váltóval nem vagyok ennyire megelégedve, bővebben a hátrányoknál. Azért ha SPD pedállal csapatod, akkor azért rendesen érzed a váltást, de ettől még ugyanolyan precíz és gyors. A váltókar mindkettőnél SRAM X5, pillangóváltó, kényelmes és szép.
- Fék: A beállításával kellett bajlódni a TEKRO IO mechanikus tárcsaféknek. Csak az egyik pofa mozog, a másik fix, így a féktárcsa kicsit torzul minden fékezésnél. Viszont ha jól be van állítva nagyon jó a fékereje és az adagolhatósága egyaránt. Vizesedéskor elég gyanús hangokat hallat, de a jó fékerő ilyenkor is megmarad.
- Pedál: teszi a dolgát, jó amire egy taposópedálnak jónak kell lennie. Nem csúszik, könnyű, szép.
- Kiegészítők: nyereg kényelmes, a széles kormány és a minőségi stucni jó irányíthatóságot eredményez.
- Első váltó: a Shimano Tourney-val határozottan nem vagyok megelégedve. A beállításával rengeteget bajlódtam, végül szakemberekre bíztam a dolgot. Most váltani vált, de lassan, hangosan, és ha lassan pedálozok és terhelés alatt 0 az esélye a normális váltásnak. Komolyabb cross-county felhasználásra nem alkalmas, városban elfogadható.
- Fék: Sajnos azért itt is meg kell említeni. Beállitása nem a legkönnyebb, és gyakran elállítódik. Bővebben kifejtettem a Tektro IO címszó alatt.
- Gumi: jó, de nem a legjobb. szűk fordulókban síkosabb talajon könnyen kicsúszik. Egyébként gyári Rockrider gumi, tehát sokat ne is varjunk tőle. gyorsan kopik.
- Agyak: Bár szépen gurulnak, nekem a hátsó megadta magát egy kisebb ugratás után, viszonylag elég hamar, kb. 1000 km után.
-
Súly: bárhogy is vesszük, ezt a biciklit semmin és sehol nem kellemes emelgetni, súlya közelíti a 15 kilót is.
Összességében nagyon jó gép az RR 5.3. Sokfelől hallottam, hogy a Rockrider nem is rendes márka, ha ennyit költök egy bicóra, akkor az ne DECATHLONOS legyen. Én ezzel nem értek egyet, kezdő bringának nagyon is jó a Rockriderem, és tuti, hogy ha hasonló vezető márkákból választottam volna ehhez hasonló felszereltségű bringát, az egy 20-40 ezer forinttal drágább lett volna. Nagyon megérte megvennem ezt a gépet. Külön pozitívum, hogy a decathlonban bármi problémám van nagyon készségesen segítenek.
Most már több mint 3 éve nyúzom ezt a bringát, véleményem szinte semmit nem változott róla. Nagyon egymáshoz nőttünk, minden helyzetben tudom hogy mit várhatok tőle. Ami azt illeti az árkategóriáját bőven felülmúlja az értéke. 4 maratoni versenyen, valamint sok MTB-O megmérettetésen van túl a gép. Bátran ajánlom amatőr tekerőknek, hobbi versenyzésre. Ez időszak alatt csak a féket cseréltem le a gépen (Avid BB7-re), valamint a pedált váltottam patentosra. Ezen kívül a hátsó agy adta meg magát, valamint a fogaskoszorú-lánc kombót kb. 3000 km után kellett cserélni rajta.
városi használat, túra, XC, talán még enyhébb DH is.