Szerintem egy nagyon jól összeválogatott bringa a Btwin Rockrider 5.3, már több mint 8000km van benne, túl van 2 maratonon, kiválóan vizsgázott.
Váz: 6061 T4/T6 aluminium - szép hegesztési varratok, bírja a strapát.
Villa: SR Suntour XCR 100mm Lockout - 80mm kimozogja, csillapítása az nem sok, de ebben az árkategóriában nem is várok tőle többet.
Fék: Tektro IO 160mm mechanikus tárcsafék - Teljesen kielégítő teljesítményt nyújt, de így 8000km után, eldöntöttem, hogy Avid BB7-re váltok, azért az mégiscsak AVID :)
Kerékszett: RIGIDA SPHINX 32 küllős felni, Formula DC19/DC22 agyak és Mach1 2mm küllők, ezzel is meg voltam elégedve. De lecseréltem Mac1 MX Disc-re a felniket, leginkább esztétikai okokból, fehér vázhoz a fehér felni igen jó öszhatást kelt :)
Váltó: Sram X5 - egy igazán jó váltószett, nagyon jó választás volt ezt rakni a bringára. Első váltó gyárilag egy Shimano Tourney, ezt cserére szorult mikor lecseréltem a 42 fogas hajtókaromat 44-esre, így kapott egy Shimano Deore-t.
Hajtás: Sram PC951 lánc - ideális választás, Sram K7 fogaskeréksor, Suntour hajtókar ezt cseréltem Shimano Deore-ra mert olcsón hozzájutottam, de nyilvánvalóan jobb is.
Hátrányként is van azért mit megemlíteni:
Gumi: bTwin 2.0 - kb 2 hónapot bírt és 0-ra kopott, utána jöttek a defektek egymás után, Schwalbe Smart Sam-re váltottam, azóta nincs velem problémám
Pedál: nem rossz, de nem is jó. Én platform pedálra váltottam, de ez sem az igazi, így patent pedál lesz a jó megoldás :P
Több mint 1 éves tapasztalatommal azt mondom, megérte megvennem, kiindulás alapnak nagyon jó összeállítás a Btwin Rockrider 5.3, Én személy szerint még jóideig nyúzni fogom, tervben van most a BB7-es fékek beszerzése, patent pedál, és egy jobb teló.
XC-re minden mennyiségben.
