- szép dizájn
- lakkos festés, ami igen jól bírja magát
- előző biciklimhez képest a V-fék is nagy előrelépés volt, de ma már ez alap
- szintén előző biciklimhez képest nagy királyság volt a 21 sebességes automata váltó (fékváltókar)
- masszív acél váz
- szimpla alufelni
- súlya
Ezt a kerékpárt a mai napig űzöm hegyen-völgyön árkon-bokron városban-vidéken, és még most is büszke vagyok rá. Ez volt az első saját önerőből vásárolt kerékpárom. A kerékpár leginkább kinézetével ragadott meg anno, és nem a technikai tudásával (főleg, hogy anno nem sokat konyítottam a témához).
Az első dolog ami cserélve volt a kerékpáron az vagy a merev villa volt, vagy a felni. A pontos sorrendre nem emlékszem, de arre igen, hogy a szimplafalu alumínium felnik nagyon nem bírták a rázós utakat. Hetente mentem vissza a szervízbe, hogy szedjék ki a nyolcasokat a kerékből. A dupla falu felni ezt a problémát megoldotta egy életre, és lényegében azóta is abban a felállásban nyomom vele. Azóta soha egy nyolcas nem került a kerékbe, pedig azért kapott néha egy-két nagyobb ütést.
Gondos gazdaként évente egy nagyszervízre mindig be volt adva a gép, és eddig mindösszesen egyszer hagyott cserben amikor hegymenetben eltörött a hátsó tengelyem. Cserélve volt már rajta monobklokk, fokaskoszorú, lánc, de mindez azért mert használva van. A magja a kerékpárnak szerintem jó. A váz erős, a teló is amit beletettem kellően masszív, a váltókkal semmi gond nem volt, a fékek is működnek remekül.
Sokan írták, hogy milyen gyors meg bla-bla-bla. Erre csak azt tudom mondani, hogy zagyvaság. Minden bicikli olyan gyors amilyen erős vagy. Egy korszerű MTB-kal összehasonlítva ez a bicikli túlsúlyos, cseppet sem robbanékony, és az áttételtartománya is hagy kívánnivalót maga után. Akinek persze csak a felüljáró a legmeredekebb akadály, annak bőven elég ez is. A mostani kerékpárokon (a jobbakon) már kazettás hátsó agyak vannak, melyekre 11-32-es fogaskoszorú megy ellenben a Cherokeen lévő menetes fogaskoszorúval, ami 14-28-as (a számok a legkisebb és legnagyobb fogaskerék fogszámát jelzik). Hegyekben ez kb annyit tesz, hogy amikor már rég a legkisebb áttételben vagyok és teperek fölfele erőlködve addig a többieknek még ott van a talonban legalább 3 fokozat ahova vissza tudnak még kapcsolni adott esetben.
Szummázva az egészet: szerintem nem rossz. Egy olyan kerékpár amit szeretni lehet, mert néz ki valahogy, de ugyanakkor meg is bízhatsz benne maximálisan. Szervizelni azonban ne felejtsétek el, mert az aki 6 évig használ egy kerékpárt úgy, hogy még sosem volt szétszedve, bezsírozva, ellenőrizve, az egy időzített bombán ül (saját tapasztalat előző kerékpár kapcsán)