Nagyon jó gép a Caprnie Cherokee. Három ilyen kerékpár is van a családban, az enyém a legújabb, de a legtöbbet nyúzott is. Már több, mint 6 éves a gép, a fék-és váltórendszer az eredeti, de az idők során már majdnem mindent kicseréltem rajta.
A kerekek duplafalú felnin noname-s gumikkal, noname-s agyakkal jól bírják a rossz útviszonyokat, nem kellett sokat centírozni, bővel elég volt kétévente hozzányúlni. Köves utakon azért előfordult párszor, hogy a hátsó tengely eltörött, de ez párszáz forintos tétel, szinte kopó alkatrésznek lehet tekinteni.
Kopó alkatrészekről annyit, hogy a fékbetéteket kellett csak cserélgetni, más baja nem volt a kerékpárnak soha sem - leszámítva a baleseteimet, amelyek során ki kellett cserélni a komplett első kereket, és a pedálokat.
A gyári Shimano hajtómű elég jól bírta, több mint 6000 km-en keresztül, azonban egy nap úgy döntött, hogy kettétörik menet közben. Nem sorolnám ezt a hátrányok közé, mert azért az évek során nem kíméltem egy csöppet sem.
A nyereg nagyon jó kialakítású, csak azért kellett kicserélni, mert a borítása felrepedezett.
Összességében nagyon jó kerékpár a Caprine Cherokee, teljesen alap felszereltséggel, de amilyen egyszerű, annyira nagyszerű. Mivel nincsenek rajta drága alkatrészek, olcsón megúszhatjuk a karbantartásokat, vagy alkatrészcserét.
A váz festése gyönyörű, ám nagyon kényes. Ahol pedig megsérül a festés, könnyen rozsdásodik a váz, erre oda kell figyelni. A gyári stucni és kormány könnyen rozsdásodik, ezeket kicseréltem.
A hátsó fék egyszerűen szörnyű. Hiába viszem szervízbe vagy állítom be otthon, pár nap vagy pár tekerés után már elállítódik, és ráfog a kerékre.
Bárkinek ajánlom, nagyon jó kerékpár, iszonyúan olcsón.