Caprine Epik 30 2012 mtb

31 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 106.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



16-30 (31 vélemény)
Rendezés

hegemonika avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon tuti kis bringa, imádom az első naptól kezdve! Igazán terepen domborodik ki mennyire jól össze van rakva. A váz nagyon el van találva, hihetetlen mennyire jó a csillapítása, nagyon kényelmes. Gyárilag Maxxis Ignitor gumikat adtak hozzá amik terepen nagyon jók, viszont aszfaltra kár elkoptatni ezért ezeket le is cseréltem egyszerűbb félterep gumikra. A váltó jó és pontos,a tárcsafékek viszonylag hamar 100-150 km után bekopnak és könnyen be lehet őket állítani.

Hátrány
A teleszkóp egy kicsit gagyi, ha lesz rá keret cserélem. Ez az egyetlen hibája van.
Tapasztalat
Ár/érték arányban verhetetlen. Jól bírja a gyűrődést, eddig kétszer zakóztam vele de meg se látszik rajta, ellentétben velem :)
Erre ajánlom
Főleg annak ajánlom aki ki tudja használni terepen,mert igazából oda való.
Ennyiért vettem
70 000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kromosome avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Igazából még nincs túl sok ideje meg a bicaj, de azért ennyi idő (és km. :) ) elég arra, hogy véleményezzem. Mindenek előtt azért azt is hozzáteszem, hogy nekem a tárcsafékes változat van meg.

Igazából ami először szembetűnhet az a vázgeometria. Egyszerűen csodaszép, a színe is marha jó szerintem. (Nekem a rozsdavörös- mély ezüst színű van.)  Az egyedüli baj, hogy kevésbé lehet rá szerelni kieg.eket (pl. kerékpárzár). 

A többi pedig, hogy ugyebár 24 sebességes, és ezzel párosul hogy rettentő kényelmes tekerni. Sosem éreztem, hogy kellemetlen / nagyon fárasztó lenne.

A fékek kisebb állítgatás után rettenetesen jól fognak, és jól is néznek ki.

Az első két teleszkóp állítható, és miután (1-2 nap után) bejáratódtak, nagyon kényelemesek mind terepen, mint úton.  

Az úton pedig szinte tapad. A terepen még annál is jobban mászik! :) 

Hátrány
A DISC verziónál kell foglalkozni a fékekkel elég sokat. Ez persze valakinek nem hátrány. Amíg a teleszkóp nem járatódott be eléggé, egyszer nagyobb döccenés után leeset a lánc, ami azért könnyen orvosolható. A pedál kissé bosszantó. Néha lecsúszott róla a lábam, azt (ahogy sokan mások is mondták) le lehet cserélni.
Tapasztalat
A következő kiegészítők párosulnak még az EPIK-emhez: - Kelly's 16WL sebességmérő (rettenetesen jó, és kb. 7ezer forint, vezetéknélküli!) - Catey TL-LD hátsó (3 fajta világítású) hátsó lámpa, memóriacellás - Sigma Illux LED (2 féle világítású) első lámpa - Merida nyeregtáska - Kryponite zár - Catey Alpha csengő - Kelly's kulacs @ tartó Ezekkel csak igazán teljes az élvezet!:) Mivel csak elhanyagolható hibái vannak, ezért nem fogok répát levonni az értékelésből. 5/5 & 5/5!
Erre ajánlom
Elsősorban túra. Viszont nem túl vad és döcögős (pl. kerékpárúton) városi talajokon és rövidebb távokra is kiváló. Főleg a DISC-est inkább haladóknak ajánlanám.
Ennyiért vettem
94000 ft.
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Spyro avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Eddig csak azt találtam. a váz geometriája nagyon bejött. Erős könnyű megbízható, eddig sosem haggyott cserben.Minden gyári még rajta.ár érték arányban nézve teljesen megérte a bicaj ennyi pénzért jobbat nem nagyon találtam. Nekem a tárcsafékes változat van,nagyon jól működik, könnyen be lehet állítani. Amit talán érdemes cserélni az a teleszkóp. (valami rock shoxra a gagyi Suntourt).
Hátrány
Nincs. Na jó a pedál. Ha olcsón meg akarod úszni csavard ki a csavarokat nyomj egy kis pillanatragasztót a menetekbe és csavard vissza a csavarokat. Többet nem nagyon jön ki egyik csavar sem. Selle royal match ülésem van, nekem kényelmes így evvel nem volt gondom.
Tapasztalat

Az 1500. km után előjött egy hiba.

A hátsó kerékagy tropára ment kattog berreg...(Lehet zsírozni kellett volna??)

Ettől függetlenül nem vonok le egy répát sem mert meg vagyok elégedve vele ezen hiba ellenére.

Erre ajánlom
Haladóknak főként de kezdőknek is. Legfőképp XC-re.
Ennyiért vettem
94000
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BRAINIAC avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

Masszív... Váz erős, könnyű...

Súlyelosztása jó

A gumitól függően de minden terepen jó

...nekem Maxxis Ignitor gumikkal nagyon jó terepen, aszfalton viszont kevésbé főleg kanyarodáskor, bedőlésnél kellemetlen, de ezt a gumi cseréjével könnyű megoldani... De mindenhol a minimum 30 km/h-t könnyű vele tartani.

Nekem a DISC-es verzió van, Shimano BRM-415 Diszk féknyergekkel, és Suntour PROMAX tárcsákkal, nagyon jó a fékhatás, a fékeket könnyű karban tartani, beállítani...

A TRINITY DH-21/22 Diszk agy könnyen forog.

 

Hátrány

Középső tengelyt rendszeresen karban kell tartani, mert zsírhiány következtében el kezd kattogni...

Bár azt írtam a, hogy könnyű karban tartani a fékeket, minimum havonta be kell állítani a tárcsa hirtelem lehüléseiáltal okozott alakváltozástól, amit ugyan egy jobb tárcsával kilehet küszöbölni... A féknyereggel semmi gond, tökéletes...

A váltók beállítását jól kell eltalálni, amit nehéz... de akkor a nyomás alatti váltást is jól veszi...

 Gondolkodást igényli, de a dolgát is tudja.

Tapasztalat
Nekem ez a bringa nagyon bevált... Nincs rá panaszom...
Erre ajánlom
Inkább haladóknak, aki csak a városban aszfalton akarja használni annak fölösleges... Igazából a terepen való használatra való...
Ennyiért vettem
92.000
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tamso avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

jól bír mindent naggyából terepet meg várost

enyhe dh

Hátrány
1 év után csapágyhibák, a teló nagyon kotyogni kezd, pedált, fékpofát azonnal lecseréltem a felnik ezekkel a gumikkal nem bírják az ugratást 
Erre ajánlom
város, terep
Ennyiért vettem
85000
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Thor81 avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Először is nagy előny, hogy a 120 kilómat kibírja:) több mint 1 éve használom, és eddig nem volt vele probléma.

Hátrány
a pedált, és a nyerget rögtön cseréltem. néha kattog a váltó, de nem csodálom, mikor néha terhelés alatt váltok:(
Tapasztalat
szeretem, mert masszív kis gép, és szépen fel van díszítve, és kibír engem:)
Erre ajánlom
én városban használom, és turázásra
Ennyiért vettem
80.000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

matyika avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Könnyû, legalábbis az elõzõ kölcsönkapott "teszkós-biciklihez" képest. Jól mutat a szobában is :)
Hátrány

Pedál, nyereg csere azonnal! Még a nyereg elmegy, de a pedál nagyon gagyi. De ezek a dolgok filléres kiadások. A váltóval vannak gondjam, könnyen elállítódik.

A váz egy picit nyomja a vállam, amikor felviszem az ötödik emeletre... (úgy a harmadik körül kezd rosszabbodni, de ha van rajtam hátizsák, a pántja tompít) :D

Tapasztalat
Nagyon szeretem és 10 000 Ft-nál többet nem kell rákölteni az új alkatrészekre...
Erre ajánlom
Hobbi biciklizésre. Városba, de akkor gumi csere is.
Ennyiért vettem
70000
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

abcdbika avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
jó a váz a nyereg a kormány a váltó nekem a pedál is fém
Hátrány
hajtókar első váltó kerék agyak
Tapasztalat
a magellan cratertől jobb és ugyan úgy van felszerelve és olcsób
Erre ajánlom
csakis túra
Ennyiért vettem
68500
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

caprineman avatar
caprineman
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
nagyon jól összerakott bájk a maxxis gumik földúton erdőben vayg döngölt talajon fenomenális bár aszfalton kicsit hangos és nagyon tapad a teló nyáron elég jól kimozogja azt a kicsi utat a amije van a váltó is nagyon ott van
Hátrány
lehetne 1 kicsivel nagyobb a rugóút bér ez teló kérdése a hajtókar 1 kicsit gyorsan kopik és hajlik az ülést és a pedál le lett cserélve
Tapasztalat
nekem nagyon bejött ez a bájk ajánlom mindenkinek ez a legjobb ár/érték arányú bájk amit én ismerek bár ott van még a gepida sirmium de azon még promax tárcsa van ezen pedig shimano br-m 415 ami 1 élmény ha összekoptak a betétek
Erre ajánlom
túra,cc,xc,és 1 kis verseny is jöhet
Ennyiért vettem
88000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

martin avatar
martin
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, brutálfutárként használtam
Előny
sztem az egész baromi jól össze van rakva ez az én és haverjaim véleménye
Hátrány
nem sok,hát talán csak annyi hogy a pedál gyorsan kopik de nem tom az se olyan vészes,de itt sokan azt írták,hogy az ülés és még sok minden fos,hát sztem az ülés kurva jó és minden én imádom
Tapasztalat
nem tom,de a design kurva jó a váz könnyű a teló jó,afékek jobbak,mint az x-onlee tárcsája... az egész naon cool én ha most állnék vásárlás ellőtt akkor is ezt választanám IMÁDOM
Erre ajánlom
én igazából normális bringára és lazább ugratásokra használom meg faralgatni,ja erre a gumi tökély és igazából jövőre tervezem a trükközés művészetének elsajátítását
Ennyiért vettem
85000+lámpa...
10 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Galad avatar
9 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
Olcsó, tudod mit kapsz a pénzedért. Nem kell tőle csodát várni, és akkor csak örömöd lesz benne, ajánlom mindenkinek. Maxxis ignitorral szerelik, ami egy kellemes darab, amíg új. A gilla t6 kellemes csalódás volt. Nem egy rebarész, de majd egy nullával olcsóbb is.
Hátrány
Nekem gyárilag asszimetrikus a két hátsó fékszem, teljesen csálén állnak. Ülés kényelmetlen, a pedált, és a féktesteket el sem hoztam a boltból. Nehéz, bár ez relatív, és igazából az árkategóriájában elvárhatót hozza.
Tapasztalat
összességében egy elnyűhetetlen darab, tényleg, megpróbáltam, mik a határai. Cserében viszont kicsi nehéz. Olcsó, könnyű, erős, kettőt választhatsz, és ez erős a baráti ár mellett.
Erre ajánlom
kezdő ccsnek, hogy megszeresse a terepet. Én végig csináltam vele egy maraton idényt, és nem hagyott cserben. Ha nem akarnék verseny szintben gondolkodni, nem is nyúlnék hozzá, így sem fogok, másikat építek.
Ennyiért vettem
75000
12 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bubi  avatar
Bubi
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
szép masszív váz jó teló...hát meg minden
Hátrány
pedál de az egy rakás....meg az ülés is......
Tapasztalat
jó bringa
Erre ajánlom
xc-re hegyre és túrára
Ennyiért vettem
80
11 olvasó 73%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Geocaching-függő.... avatar
Geocaching-függő....
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Igazi hangtalan lopakodó...viszont... kidölt fákon, sziklákon könnyű átemelni... Egyszerű karbantartani, nem rozsdásodik, talán hosszúéletű lesz a masszív könnyű váz. A hegesztési varratok kifigástalannak tűnnek. 25km/h könnyű tartani vele... ha kényszerből le kell ugrani róla, nem okoz a váz mogyoró hasadást... nagyon "hegyikecske"..."nagyon ott van a szeren" nem utolsó sorban "szép"...
Hátrány
cipelésnél vágja a vállat... az első villa felett azt a nagy lukat ledugózhatták volna... nincs kialakítva kerékpártámasz és hátsó váltóvédő felfogtás (sportgépnél nem indokolt, a terepen úgysem lehet sztenderre állítani) 35km/h nehéz tartani aszfalton. gyárilag a hátsó jobboldali villára rakhattak volna láncverődés ellen valami zajcsökkentő burkolatot...pl: spiraxot... gyárilag minőségi láncot is rakhattak volna rá...minimum patentszemmel. a gyári pedálok kb két hónapot bírtak (műanyag) igényli a törősést...olyan mint egy Harley...de azért tudja a dolgát...
Tapasztalat
az első gépemet 1990 ben vásároltam 19e ft-ért...azok még tajvaniak voltak... --- Első ránézésre is látszik hogy minőség.. Ezen a bringán már látszik egy egyfajta technikai "Evolúció" A legszebb tervezés amit MTB ben láttam... "Meglátni és megszeretni" szegényt mindíg tisztán viszem, és gányosan hozom... jó választásnak tartom... ---- na de most komolyan... amit már cserélni kellett: belsők (defektek a málnatövistől) pedálok (gagyi volt) lánc (kopás-nyúlás, muszály ha a hátsó fogaskerekeket cserélem) hátsó fogaskerekek (törés a kiskeréknél) hátsó váltó vezető csillagkerék (kopás) fékbetétek (kopás) mérleg: egy év= 15.000 ft cserealkatrész (ahogy én használom...)
Erre ajánlom
amire kifejlesztették...túra és hegyikerékpározásra...hobbi-sportolásra. Számomra nagyon bevált... Geocachingelésre kitünően alkalmas hetenként 80-100km-es túrákra használom.
Ennyiért vettem
72000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gergő avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szép, Erős, könnyű, és eszméletlen masszív!
Hátrány
Hát azt sokat nemtok mondani =D
Tapasztalat
Nagyon jó! Amit eőször cserélni fogok, az a pedál, és utána a Gumi =))
Erre ajánlom
mindenkinek mindenre, kivéve DH-ra :D
Ennyiért vettem
65 ezer
11 olvasó 73%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Draco avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Nagyon bírja a strapát, szinte bármit lehet tenni vele, akkor is bírja
Hátrány
Nagyon minimális, amiket ár nem érdemes szóvá tenni.
Tapasztalat
Szerintem annak aki csak kis túrákat vállal vagy igazán össze vissza akarja ütni annak is nagyon jó, de azért egy ilyen gépet meg kell becsülni...
Erre ajánlom
Dh ra is jó de azért pár cuccal ki kell egészíteni.
Ennyiért vettem
95 000
13 olvasó 69%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-30 (31 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 16
  • 18
  • 20
  • 22

villa (teló):
Suntour XCT-V3 MLO,

lockolható


Meghajtás

hátsó váltó:
Shimano Alivio
 
fokozatok száma:

3x8


Kerék

felni:

duplafalú, szegecselt


első agy:

Caprine KTA


hátsó agy:

Caprine KT-MD


külső gumi:
Maxxis Ignitor

Fék

 
féktest:

Trinity TX-218


1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Marzocchi Drop Off 4 caprine epik 30 vázhoz?
1 válasz
utolsó: 2014. júl.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Caprine Epik 30 termékkel kapcsolatban: