Caprine Epik 70 mtb

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 190.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • masszív felépítés (csepp keresztmetszetű felső cső, erősített fejidom, hajlított tám és láncvilla)
  • mutatós kinézet
  • V-fék és tárcsafék kompatibilis váz
  • túrázósoknak öröm a csomagtartó felszerelésének lehetősége
  • felszereltsége indulásnak megfelelő (katalógus adatok alapján)
Hátrány
  • gyárilag csak mechanikus tárcsafék felszerelés lehetséges (adapterrel kivitelezhető a hidraulikus rendszer is természetesen)
  • a hegesztések eldolgozása lehetne szebb is
Tapasztalat

2014. január 10-én tettem magamévá Hópárducot. Másfél évig csak ámítgattam magam, hogy jóóóó nekem az acél vázas Hauser. Mint "monten bájk" természetesen. Persze eljutottam a Mátrába egy pár napra a kis Hauseremmel és ugyan nagy élmény volt elsőre, de be kellett látnom, hogy ilyen célra (terepre/használatra) kicsit komolyabb "vas" kell. Másfél év után jött el a pillanat, amikor már igazi monti nyergében tudhattam magam. Természetesen az első kilométerek, hónapok az ismerkedés jegyében teltek, ahol fokozatosan jöttem rá, illetve ismertem fel az igényeimet, hogy vannak alkatrészek, amit cserélnem kell, hogy még inkább a magaménak érezzem a gépet. Kezdetben lecseréltem a Schwalbe CX Comp külsőt Rapid Rob-ra. Mivel a kerékpár már a megvételkor sem tükrözte a gyári felszereltséget, előjött egy-két turpisság is. STX RC hajtómű és első váltó. 7-es hajtás egy 9-es rendszerben. WTF??? Egy kis csendes olvasgatás, kompatibilitás utánajárás és kiderült, hogy a hajtás nagyon nem kóser. Ekkor cseréltem le a hajtóművet és az első váltót 9-es rendszerhez valóra. A hajtás egy szérián kívüli octalinkes Alivio lett, a váltó pedig egy Deore. Így már másabb volt a leányzó fekvése, jobb lett a paripa. De még így sem az igazi. Elkezdte birizgálni a fantáziámat egy másik teleszkóp :). Egy speed lockos Suntour XCR került beültetésre. Klasszisokkal jobb! De a teljes kép érdekében beruháztam egy Deore integrált hajtásra hozzávaló első váltóval. Tudom nem idén lesz, de nálam most volt kormányváltás is :). Felkerült a gépre egy Ritchey stucni és kormány. 2015 őszén mind esztétikailag, mind felszereltséget tekintve elégedett vagyok vele. Van egy szett Schwalbe Spicer slick gumi a túrázósabb napokra, alkalmakra. 2015 tavaszán mondhatom el azt, hogy most már tuti. Ideális a mérete, kellően jó a felszereltsége, a váz masszív, jól esik ránézni és persze hajtani. Remélem sokáig róhatom vele a kilométereket.

Használatát tekintve még magamfajta rutintalan (értsd: hegyekben ritkán járó) bringásnak is kezesen terelgethető. A Vörös-kői kilátóra vezető igen kaptatós emelkedőn is felmásztam vele. Mászni kifejezetten szeretek vele. Lejtőzni is jó vele, de észen kell lenni. Egy-két kisebb letörést megcsináltam vele, de enyhe orrnehézsége miatt inkább óvatos duhaj vagyok. Meg besz@ri :D. Többnyire túrázni használom állandó 40 km-es távokon. Jó átlag tartható vele, nem visel meg akár egy 100 kilométeres táv sem. Irányítása agilis, könnyen megszokható és hamar rá lehet érezni minden részére. 176 centis testmagasságomhoz a 18"-as váz ideális, nem szokott megviselni egy-egy hosszabb vagy intenzívebb tekerés sem. A könyököm, vállam, derekam, köszönik jól vannak. Nagyobb tempónál is kezes, bár a hirtelen irányváltáshoz már határozottság is szükségeltetik.

Több mint 2500 km után is szeretem. Ha kell megyünk dagonyázni, sok-sok Tisza-tavi túrán vagyunk túl, megmásztuk a Kékest, s persze ha kell bármikor hadra fogható egy kiadós munka utáni esti tekerésre is. Túrázás, Caprine, szeretem.

Erre ajánlom
  • Szabadidő hasznos eltöltésére
  • XC, túrázás, munkába járás, etc...
  • Ha van némi pénzed és nem tudod hova tenni, fordítsd rá. Garantált a mosoly a végén :).
Ennyiért vettem
120000
Csatolt képek
Caprine Epik 70  2012 mtb
az első nap - 2014.01.11
Caprine Epik 70  2012 mtb
Előfordulása: hegyekben
Caprine Epik 70  2012 mtb
Jelen állapotában (2015. október)
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kistom1001~ avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Masszív felépítés, jó irányíthatóság, jó indulatú kiszámítható reakciók.

Hátrány

Teleszkóp rugóútja lehetne hosszabb, a beépített Suntour villa rugóútja 80 mm.

Tapasztalat

A terméket a gyártó a katalógusban bemutatott felszereltségtől eltérő hajtókarral és gumikkal szállította a kerékpárt (akcióban vettem), a csőtengelyes hajtómű már általam cserélt darab (az is akciós volt, egyébként az eredeti hajtómű is hibátlanul működött).

A kerekek külőzése a fékkel ellentétes oldalon noname külőkkel történt, ezeket hátul mindenképpen cserélnem kellett, mivel folyamatosan nyúltak ill. szakadtak.

A kormányfejet és a kormányt már kicseréltem, mivel nekem nagyon alacsony volt, így nyertem kb 2-3 cm magasságot. Persze egy hosszabb rugóúttal rendelkező villa esetében ez a probléma vaslószínűleg nem jött volna elő.

Az eredeti BB5 féket elől BB7-re cseréltem, a tárcsákat elől 203 mm átmérőre, hátul 185 mm átmérőre cseréltem, a korábbi 165-ös tárcsák hamar felmelegedtek és gyorsan romlott a hatásfok, koptak a betétek. Az első fék nagyon jól adagolható - "egyujjas" - lett, eddig a villának se lett semmi baja tőle (ajánlott tárcsaátmérő 185), viszont vizesen nagyon nyikorog, ezt remélem egy tárcsa csere - ha már a jelenlegi megkopott - meg fogja oldani.

A pedált Shimano PD-M520-ra cseréltem, mivel patentos pedált szerettem volna a hagyományos pedál helyett, ez azonban nem igazán jó választás terepre, lehet hogy újra cserére fog szorulni.

Ha lesz pénzem, a villát még ki fogom cserélni egy levegős, min. 100 mm rugóúttal rendelkezőre, ezután azt hiszem, hogy jó sokáig nem lesz szükség semmilyen beavatkozásra a járművön.

Erre ajánlom

Amire kitalálták: erdei maraton jellegű túrák nem túl meredek és köves lejtőkkel. Persze a küllőket és a féket kicsit tuningolni kell.

Ennyiért vettem
127.000 HUF
Csatolt képek
Caprine Epik 70  2007 mtb
Caprine EPIK 70
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hhhhh avatar
147 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Habár nem olyan régóta használom, még nem kellett rajta semmit sem cserélnem, csak a két különálló váltókart szedtem le, mert zavaró volt. Ettől függetlenül ugyan úgy lehet váltani, csak nem a váltókarral, hanem a fékkarral.
  • Minden jól hatásosan és megbízhatóan működik (persze ehhez az is kell, hogy a szervízben jól állítsák be).
  • Elég gyorsan lehet vele kanyarodni, irányítani, jól lehet vele manőverezni, így egy gyors, igazi hegymászó gép.
  • A váltók, a fékek és a teleszkóp is jól végzi a dolgát, minden remekül működik, csak oda kell figyelni a helyes használatra (pl. terhelés alatt nem váltani a gyári váltójával).
  • A legértékesebb része a váltórendszer (hátsó: Shimano Deore LX, első Shimano Deore).
  • Lecserélésre a markolat egy vastagabb fajtára szorul és talán a nyereg az, amit másodszorra váltanék le. Csakis ezek után cserélném ki a váltórendszert egy jobbra és a fékeket egy erősebbre, habár így is meg vagyok velük elégedve. Ja, esetleg a teleszkópot cserélném le egy könnyebbre.
Hátrány
Hátránya nincs, talán a kemény nyereg.
Tapasztalat
Nagyon szeretem, remek monti komoly használatra! Ha valaki komolyabb használatra (amatőr versenyekre) szeretné használni, akkor nem árt, ha egy-két alkatrészt még jobb típusra cseréli le, amúgy minden rendben van vele hobbi-terepezésre.
Erre ajánlom
Komolyabb terepezésre, akár amatőr versenyzésre is!
Csatolt képek
Caprine Epik 70  2009 mtb
12 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bcasbi avatar
bcasbi
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szerintem könnyű, nekem marha kényelmes (183 cm magas), jól beállítható, kormányról lockolható teló (Suntour XCR, eddig teljesen jó). Januárban vettem a bringát, azóta hajtom, amikor csak tehetem (meló után, és ha nincs hideg). Ilyenkor egy 3 kilométeres mászás, majd egy 2 kilométeres erdei lejtőzés van műsoron. Mászni nagyon jó, a váltók precízek (Deore dual controll karok), sárban is működtek. A fékek is elegek nekem, de nem DH-ra való nyilván. Teljesen meg vagyok vele elégedve egyszóval. Az ár-érték aránya sztem páratlan.
Hátrány
Nekem kényelmetlen a kormányrúd. Lehet, hogy teszek majd rá egy freeride kormányt, valahogy kényelmesebb az nekem. Még anniy hátránya van, hogy cipeléskor a váz vágja a vállamat :D
Tapasztalat
Mindent leírtam odafent
Erre ajánlom
Én csak edzeni vettem, újra formába kerülni. Versenyezni alapszinten talán jó, el lehet vele tekeregni akárhol.
Ennyiért vettem
108.000
14 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Baranyai Gergő avatar
Baranyai Gergő
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Előnye, hogy egész jó váltórendszerrel látták el, a geometria is egész jó, jó guik vannak rajt.
Hátrány
A suntour telo egy rakat trágya... az elején jól rugózik, de egy nagyobb ugratás és kiakad a remote lock... Szerencsére küldtek egy új telot, habár lecseréltem egy 120-as black elitre.
Tapasztalat
Jó bicaj! És nem értem, hogy minek kell a caprine-t egyfolytában fikázni, hogy ilyen szar meg olyan szar... Eddig egy caprine se tört ketté sztem, nem úgy , mint egyes márkák által készített szériahibás vázak!!
Erre ajánlom
Elsősorban az alapfelszereltéseggel XC-s bringásoknak ajánlom, de nem durvulásra. Ahhoz, hogy lehessen vele durvulni, le kell cserélni jó pár olgot. Én is így tettem és egy nagyn nagyon jó bicaj lett!! lett rajt egy LX hidraulikus fékrendszer, 2.5-ös gumik, UMF freeridekormány, a váltók maradtak, mer azok nagyon jól muzskálnak!
Ennyiért vettem
136 900
28 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium Alumínium


méretek:
  • 18
  • 20
  • 22

 
színválaszték:
  • vörös
  • gyöngyházfehér

villa (teló):
Suntour XCR RL

Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-M440 Octalink


fogaskoszorú:
Shimano Deore,

CS-HG53


 
fokozatok száma:

3x9


Kerék

felni:

Mach 230


első agy:
Shimano HB-M495,

A


hátsó agy:
Shimano FH-M495,

A


külső gumi:
Maxxis TomaHawk

Fék

tárcsafék:

Shimano RM-495


 
fékváltó kar:
Shimano Deore
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Caprine Epik 70 termékkel kapcsolatban: