- masszív felépítés (csepp keresztmetszetű felső cső, erősített fejidom, hajlított tám és láncvilla)
- mutatós kinézet
- V-fék és tárcsafék kompatibilis váz
- túrázósoknak öröm a csomagtartó felszerelésének lehetősége
- felszereltsége indulásnak megfelelő (katalógus adatok alapján)
- gyárilag csak mechanikus tárcsafék felszerelés lehetséges (adapterrel kivitelezhető a hidraulikus rendszer is természetesen)
- a hegesztések eldolgozása lehetne szebb is
2014. január 10-én tettem magamévá Hópárducot. Másfél évig csak ámítgattam magam, hogy jóóóó nekem az acél vázas Hauser. Mint "monten bájk" természetesen. Persze eljutottam a Mátrába egy pár napra a kis Hauseremmel és ugyan nagy élmény volt elsőre, de be kellett látnom, hogy ilyen célra (terepre/használatra) kicsit komolyabb "vas" kell. Másfél év után jött el a pillanat, amikor már igazi monti nyergében tudhattam magam. Természetesen az első kilométerek, hónapok az ismerkedés jegyében teltek, ahol fokozatosan jöttem rá, illetve ismertem fel az igényeimet, hogy vannak alkatrészek, amit cserélnem kell, hogy még inkább a magaménak érezzem a gépet. Kezdetben lecseréltem a Schwalbe CX Comp külsőt Rapid Rob-ra. Mivel a kerékpár már a megvételkor sem tükrözte a gyári felszereltséget, előjött egy-két turpisság is. STX RC hajtómű és első váltó. 7-es hajtás egy 9-es rendszerben. WTF??? Egy kis csendes olvasgatás, kompatibilitás utánajárás és kiderült, hogy a hajtás nagyon nem kóser. Ekkor cseréltem le a hajtóművet és az első váltót 9-es rendszerhez valóra. A hajtás egy szérián kívüli octalinkes Alivio lett, a váltó pedig egy Deore. Így már másabb volt a leányzó fekvése, jobb lett a paripa. De még így sem az igazi. Elkezdte birizgálni a fantáziámat egy másik teleszkóp :). Egy speed lockos Suntour XCR került beültetésre. Klasszisokkal jobb! De a teljes kép érdekében beruháztam egy Deore integrált hajtásra hozzávaló első váltóval. Tudom nem idén lesz, de nálam most volt kormányváltás is :). Felkerült a gépre egy Ritchey stucni és kormány. 2015 őszén mind esztétikailag, mind felszereltséget tekintve elégedett vagyok vele. Van egy szett Schwalbe Spicer slick gumi a túrázósabb napokra, alkalmakra. 2015 tavaszán mondhatom el azt, hogy most már tuti. Ideális a mérete, kellően jó a felszereltsége, a váz masszív, jól esik ránézni és persze hajtani. Remélem sokáig róhatom vele a kilométereket.
Használatát tekintve még magamfajta rutintalan (értsd: hegyekben ritkán járó) bringásnak is kezesen terelgethető. A Vörös-kői kilátóra vezető igen kaptatós emelkedőn is felmásztam vele. Mászni kifejezetten szeretek vele. Lejtőzni is jó vele, de észen kell lenni. Egy-két kisebb letörést megcsináltam vele, de enyhe orrnehézsége miatt inkább óvatos duhaj vagyok. Meg besz@ri :D. Többnyire túrázni használom állandó 40 km-es távokon. Jó átlag tartható vele, nem visel meg akár egy 100 kilométeres táv sem. Irányítása agilis, könnyen megszokható és hamar rá lehet érezni minden részére. 176 centis testmagasságomhoz a 18"-as váz ideális, nem szokott megviselni egy-egy hosszabb vagy intenzívebb tekerés sem. A könyököm, vállam, derekam, köszönik jól vannak. Nagyobb tempónál is kezes, bár a hirtelen irányváltáshoz már határozottság is szükségeltetik.
Több mint 2500 km után is szeretem. Ha kell megyünk dagonyázni, sok-sok Tisza-tavi túrán vagyunk túl, megmásztuk a Kékest, s persze ha kell bármikor hadra fogható egy kiadós munka utáni esti tekerésre is. Túrázás, Caprine, szeretem.
- Szabadidő hasznos eltöltésére
- XC, túrázás, munkába járás, etc...
- Ha van némi pénzed és nem tudod hova tenni, fordítsd rá. Garantált a mosoly a végén :).