Ár-értékben nagyon jó. Design nem a legdivatosabb, de egyáltalán nem rossz. Kb 10000 km-t mentem vele eddig. A Tektro mechanikus tárcsafék is kitűnően működik, jól fogott, csendesen működött minden körülmények között, pedig a tesztekben lehúzzák. Eredetileg "hidrósra" akartam cserélni, de nem fogom.A rugós teló túrázáshoz több, mint elegendő, extrém felhasználásra nyilván kevés lehet. A hátsó shimano acera váltó nálam nagyon jól működik, de én nem teszem ki "erős megpróbáltatásoknak".A gumit jó minőségű 47-622-re cseréltem, mivel elsősorban túrázásra használom a kecskét. Így a jól kinéző sárvédő kérdés és a túlzott aszfalttapadás probléma is megszűnt. Az előző hozzászóló légellenállási problémája viccesnek hat. Talán a kormányt kellene süllyesztenie egy-két közgyűrű kiiktatásával és a stucni megfordításával. A kerékpáros légellenállása talán lényegesebb szempont:)
Kategóriájában, normális, nem versenyszerű elvárások esetén semmi nem róható fel a Peak 29-nek hátrányként. A pedált, a nyerget, a kormánymarkolatot cseréltem számomra jobbra, kényelmesebbre. A súlya lehet, hogy nem a legalacsonyabb, de ez az árában is tükröződik.
Kevés összehasonlítási alapom van, de azért van. Kategóriájában a Caprine Peak, tárcsafékes verzió nem drága, viszont kategóriájában kényelmes és tapasztaltan megbízható 29-es. Aki egy erős cross bringát akar túrára, napi testmozgásra az vegye. Kemény hegyikerékpárosok számára talán nem elég könnyű és drága alkatrészekkel szerelt a peak.
Túrázásra, testedzésre, aszfalton, dombokon, hegyeken egyaránt. Gyakorlatilag mindenre jó és robosztusabb felépítésénél fogva még egy kicsit többre is mint egy cross bringa.