- Külső gyártók alkatrészei olyanok mint más külön alkatrészenkénti egyéni tesztekben.
A tárcsafékek, a hidraulikus teleszkóp, ami menet közben rögzíthető, a váltók mind jól teljesítenek. Kényelmes használni ezeket.
- Kettő rögzítési ponton lehet két kulacsot rátenni, melyekből én így szerszámosként tudom használni az egyiket.
- Méretéhez képest nem túl nehéz a váz, és nem annyira nehéz fordulni vele.
- Az ára elfogadható.
- A láncot nem írom hátrányként, mert annak elszakadása szerintem csak az összeszerelés bénaságán múlt.
- A vázfestés gyenge, könnyen sérül (de lehet csak nálam)
- Az Alu hajtókar hajlamos nagy erőhatásokra deformálódni a hajtómű tengelyén.
- Túl nagy külsőt nem lehet rátenni.
A Csepel márkára mondhatnám, hogy végre egy magyarnak jóféle magyar bringát szerkesztettek, de sajnos nem teljesen vagyok megelégedve vele. Minthogy Pro 2.1 verziót választottam, szerettem volna a terméket is ilyen szinten kapni, ami sok beépülő alkatrész tekintetében meg is kaptam, de nem teljes egészében.
Kezdem a lánccal, mert első negatív élményem azzal kapcsolatban történt. Az első 50 km-en beül egyszerűen elszakadt. Eleve nem oldható patent szemmel volt végtelenítve, hanem össze volt sajtolva. Azt nem tudom, hogy már eleve az eladó boltban sikerült ilyen szerencsétlenül összerakni, vagy selejt volt eleve a lánc, de akkor is elszakadt. Szóval némi netes patent keresgélés után oldódott meg ez a probléma.
(Itt megjegyzem van garancia a bringára, de pár forintos dolgokért nem rohangálok 80 km-eket a boltig.)
Egyébként a pedál volt az amit először cseréltem rajta, de az nem a gyári használhatatlansága miatt, csak volt egy jobb verzióm.
A következő a váz festése. Mindenképp kell rá valami védelem, mert a kavicsfelverődést, bowden vezető csövek súrlódását, kulacs koppanását nem tolerálja. Ezt áttetsző vázvédő fóliákkal oldottam meg a kényes helyeken.
Jön a kedvenc hibám, ami a Csepel fémjelzett balos alu hajtókarral kapcsolatban jelentkezett. Megcsavarodott a szögletes tengelyvégen pont olyan mértékben, hogy a rögzítőcsavart szépen lassan minden hajtásnál tekerte kifele. Ezt a hibát úgy tudtam tartósan orvosolni, hogy acél hajtókart és új rögzítőcsavart raktam rá.
A defektálló folyadék használatával eddig defektem még nem volt, a külső persze kopik rendesen. A váz kialakítása, valamint az első váltó vázon való elhelyezkedése miatt egyébként ne reménykedjünk 2.1-esnél nagyobb külső rászerelésében.
Eddig mindössze ennyit tudok összegezni kb. 1000 km használatot követően.
Egyébként szeretem, jó bringa. Pofásan néz ki. Lehetséges, hogy kevesebb használat mellett kis szerencsével másnál nem fognak előjönni az általam leírt problémák.
Frissítés:
(+200 km után) jutott eszembe már csak azért kapott 2.1 verziószámot mert frissíteni kell... :D Szóval a középrészt legalább octalink-esre kell váltani. Remélem még pár szász km után már lehet, hogy 2.9 lesz :P
Végül is hegyen, sík terepen, aszfalton, terepen is teszi a dolgát, de nem egy verseny bringa. Inkább úgy mondanám saját magad legyőzésére jó.