Nagyon jó geometria, hatékony a mászás
Megfelelően rugalmas, hogy zúzosabb talajon se váljon irányíthatatlanná
Alkatrészek hobbi-sport belépőszintűek, a szimplán sportolni vágyóknak tökéletes választás, megfelelően teszik a dolgukat, amennyiben nem a profi teljesítmény-orientáltság a cél.
Alivio hátsó váltó, már terhelés alatt sem recseg ropog - tányérokat elől Acera pakolgatja, az bőven elég. HG30 (Acera) fogsor, 11-32-es, valószínűleg következő már egy Alivio vagy Deore-szintű lesz. Gyári KMC láncot kicsit meggyilkoltam, kapott egy Deore láncot, hajtás és váltásteljesítmény is javult.
A B+ tárcsás agyak (hatcsavaros), és középrész nagyon szépen végzik a dolgokat, bírják a sarat - persze karbantartást igénylik. Középrész merev, 22-32-42-es kiosztású, csak az erőnlét szab határt az emelkedőkön, fokozat megvan, hogy a falon is fel tudjál mászni :)
WTB duplafalú felnik, WTB Asaurus köpenyek, RST Capa T8 teló, B+ 620 mm széles, 50 mm emelkedésű kormány - stabil irányítás jellemzi a gépet fel és le egyaránt. A teló egy alapszintű, de már olyan teljesítményt nyújt, hogy nem pusztán felesleges súly; persze senki ne várjon tőle csodát, kezdőbringára jó, aztán úgyis fejleszt az ember - ha belekóstolsz, nincs megállás :D
A váz felkészítve tárcsafékre, IS-rögzítéssel.
A gyári B+ V-fék meglepően hatékony, de sajnos melegszik, nyúlóssá válik a fékérzet, és bringával együtt, beöltözve vagyok 100 kg, egy-két lejtőnél okozott ijesztő helyzeteket, amikor elfogyott a fékhatás. Ha valaki nagyobb méretű, vagy szeret 50 km/h fölött lejtőzni, érdemes fejleszteni - vagy tárcsára, vagy valami komolyabb (pl. Deore) V-fékre.
A tárcsafék rögzítés sajnos csak bovdenes rendszerre van felkészítve, hidraulikacső-szem nincsen a vázon, így vagy egyéni megoldásokkal tudod csak rögzíteni (pl. kábelkötegelő, szigszalag, stb.), vagy veszel kifejezetten erre a célra készített kiegészítőket (pár ezres tétel a "javítás", de szomorú, hogy ezt lespórolták az amúgy nagyon minőségi vázról).
Kicsit súlyosnak érzem a vasat, vagy én vagyok gyenge, esetleg ilyen áron ne várjak csodát - összehasonlítási alapom csekély.
Gyári fék nem partner a keményebb igénybevételeknél.
Első komoly bringám, vele fedeztem fel újra a rendszeres testmozgás örömeit, szinte hiányzik, ha nem hajthatok hétvégén a hegyekben. Élvezetes hajtani, akár betonon, akár laza talajon. Csak a kerékpározás és a táj szépséget kell élvezni vele.
180 cm, 80 kg vagyok, 18-as vázméretet használok, talán 20-as sem lenne túl nagy, de inkább ezt javasolták az eladók.
Ami a legpozitívabb a kerékpárban, hogy nagyon baráti áron van, mégis kiváló alap a fejlesztésekre, ha valaki komolyabb szinten szeretne foglalkozni a kerékpározással.
XC, túra