- ÁR
- Dizájn
- Anyaghasználat
- Felszerelés
- Sárférőhely
- Rezonancia
Sosem hagyott cserben.
Bővebben:
http://bikemag.hu/kerekparteszt/nagykereku-170-ezerert-mali-mamba-29er-kerekparteszt
Legjobb barátnak.
Erre van szükséged ha akarsz csapatni szabadidődben
Sosem hagyott cserben.
Bővebben:
http://bikemag.hu/kerekparteszt/nagykereku-170-ezerert-mali-mamba-29er-kerekparteszt
Legjobb barátnak.
Erre van szükséged ha akarsz csapatni szabadidődben
Ár-érték arányban egy nagyon jó kerékpár. Sokoldalúan használható. Maratonokon is megállja a helyét és simán felveszi a versenyt a 2-300000-es biciklikkel. A váz formája nagyon tetszetős.
A teleszkópja egy 0. Nehezen lockolható, hidegben nem mozog. A stucni egy monstrum. Ennyi
2014-ben vettem használtan (1 hónapos volt és kb 40 km-t mentek vele). Egy hét múlva visszavittem a boltba, mert kattogott a középcsapágy. A miskolci Gyöngy-ház Kerékpárboltban állítólag cserélték a középcsapágyat, mert a régi el volt repedve. Kértem, hogy had nézzem meg, mert ilyet még nem láttam, mire azt mondták, hogy már visszaküldték a MALI-nak. Kb. 2 hét múlva ismét ugyanaz a tünet jött elő. Mivel verseny előtti napon voltam és a Gyöngy Kerékpárbolt nem tudta aznap bevállalni, így elvittem Kazincbarcikára a Stop-Shop -ba. Tamás kb 5 másodperc alatt megállapította, hogy nem volt meghúzva a középrészt tartó csavar. Mikor szétszedte kiderült, hogy a monoblock a gyári, a két anya pedig szárazon van behajtva.... A miskolciak lóf...t sem cseréltek a bicajon..... Orvosoltuk a problémát. Egyszerűen csak normálisan össze kellett rakni és a megfelelő nyomatékkal meghúzni mindent. Azóta kb 5000 km van benne egy kattanás nélkül. Gyöngy Kerékpárház elásta magát előttem egy életre....
A teleszkópot leszámítva minden tökéletesen teszi a dolgát, ahogy kell.
A maga 13 kilójával kicsit nehéz, de ebből lehet faragni. A 2.2-es KENDA gumi aszfalton úgy szól, mint egy LADA NIVA.. :-) , terepen viszont nagyon kezes. A 2.2 gumi hátránya, hogy nagyon kicsi a távolság a gumi és a váz között, így ha kicsit megszedi magát sárral, akkor szorul.
Időközben kapott egy SPD pedált és 2.0-ás gumit.
Terv.: hajtómű csere integráltra, teleszkóp csere (csak egy éppkézláb teló annyiba kerül, mint maga a bicaj volt.. :( )
A hobbi szinten kerékpározóktól az évi 1-2 versenyt már bevállaló amatőr szintig szerintem bőven jó a bicaj. Megállja a helyét városban és erdőben is. Mivel a vázon van hely csomagtatót felszerelni, így akár hosszú távú túrákra is ideális.
- Ár/ érték arányban manapság kiváló (akciósan vettem 135ért)
- Sportos vázgeometria
- Legkisebb váznál is két kulacstartó felszerelési lehetőség
- 29-eshez képest igen fordulékony
- Tektro OEM jól adagolható
- Gyári nyereg felettébb kényelmes és minőségi darab
- 9-es Alivio rendszer meglepően jól működik
- Elég baba hátsóváltó a felszereltségben ezért az árért
- Csomagtartó és sárvédő felszerelési lehetőség
- Felszerelési pontoknál (csomagtartó, kulacstartó) integrált alátét a vázon
- Alsó ferde vázcső alján vannak a váltóbowdenek => koszolódás, bowden tartósság szempontjából elég rossz megoldás, ill vázvédőt se lehet felrakni így oda alulra.
- A gyárilag felszerelt külsők nagyon nehezek, traktorgumik, túl bütykösek, és a vázba széles nagyon a 2,2-es gumi, semmi sárférőhely nem marad.
- A kormányszár otromba, nehéz darab
- Nekem a hátsó fék nagyon bent fog, talán olajrátöltéssel orvosolható
- Talán egy down swing rendszerű első váltó jobb lenne koszolódás miatt, ill a takarítás szempontjából a váltó környékén (top swing váltó miatt nagyon kis hely van a hajtómű körül, sár, kosz könnyen gyűlik) azzal könnyebb lenne! Sajnos a két kulacstartó hely miatt nem rakható fel ilyen típusú váltó!!!! Az előny hátrány is sajnos!!!!
- Négyszögtengelyes Acera hajtómű elég béna megoldás, lánctányérok jók, finoman rakható rajta a lánc, de a négyszögtengely egy ócskaság!!!
- Villa nyilván egy vacak ebben az árban, szétnyüstölöm aztán cserélem!
Update:
Cserélem a hajtóművet integráltra, 170-es nekem jobb, mivel a nyeregvázcső hátrafelé törik egészen lent a váltónál, és így is kicsit előre kellett húzni a nyeregpozíciót! Emiatt a vázmegoldás miatt a súly inkább hátrafelé terelődik, mászásnál lehet hátrány, lefelé viszont nagy biztonságot nyújt!
Nekem kicsit széles a 660-as kormány, 640 lenne az ideális! Valószínűleg a stucnival együtt ez is cserés lesz!
A külsőt cseréltem 2.0-ás contira!
Esetleg a felni még cserélhető lenne, egy szegecselt verziót elbírna még az update!
Terepen való túrázás
Kis fejlesztés után xc, hobby versenyzés
Aszfaltgumival felszerelve csomagtartóval bármilyen kemény borítású (aszfalt, beton) túrára!!! Olyan igazi mindenes gép, bármi kialakítható belőle!!!!
-modern kiforrott vázgeometria
-nagyon rövid láncvilla
- a Mamba 29 felsőcsöve sportos stílushoz passzol
-2.2es gumiméretnél is elegendő sárférőhely
-jó modulációval rendelkező Tektro OEM tfékrendszer
-nehezen kapcsolható lock out
-nem szabályozható/állítható tfék
-magas gördülkési ellennállású gumik
-nehéz kormányszár
-kissé darabos váltás
-összsúlyban nehéz
A gumik, a teleszkóp és a fékek cseréjével akár amatőr versenyzésre is kiváló alapgép ez a Mali 29er.
Kezdő maratonozásra/xc-re .
A Mali Bicycle Technology svájci-magyar cég, 1989-ben alapította Máli Péter kerékpárversenyző és Máli János grafikus.
1990-től a X. kerületben készítették közép és felső kategóriás vázaikat, főleg a minőségre igényes svájci piacra. A cég manapság főleg hazai piacra szerel össze mtb, városi, összecsukható, bmx és gyermek kerékpárokat, törekedve, hogy az adott minőségi szinten a lehető legjobb árakat kínálja.
1995-ben kapcsolatba került a Tiszaújvárosi Triatlon Klubbal a cég vezetője, Máli János, aki többek közt az orosz Galina Jenyuhina pályakerékpáros világbajnokot is szereléssel támogatta. Nagyobb jövőt, és jobb reklámot látott az idehaza egyre ismertebb klubban, mint a bizonytalan jövőjű világsztárokban. Azóta TVK-Mali néven halmoz sikert-sikerre a csapat. 2010-ben a triatlonsportban három korcsoportban- felnőtt, ifjúsági, gyermek- is a TVK-Mali csapata adta az év sportolóját, Rendes Csaba, Hankó Gábor és Lehmann Bence személyében.
A 2010-es Budapest-Bamako túrán a Mali is rajthoz állt egy autóval, fedélzetén 4 db Cobra kerékpárral. A bringákat Bamakóban, a Mali Köztársaság fővárosában, adták át a névrokon ország Olimpiai Szövetségének.