Merida Hardy 6.40 mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.07.)
  • Listaár: 159.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Zero-X avatar
14 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

GGGYÖNYÖRŰ!! Első ránézésre is strapabíró a váz, tetszetős a design, szépek a hegesztések és a festés.

Hátrány

A 159.900 Ft-os ár inkább csak a többéves elismertség miatt ennyi. A gyári felszereltség nem indokolja.

Tapasztalat

A Hardy régóta népszerű a dirt kategóriában. 2014-től már nem UMF Hardy, hanem Merida Hardy néven fut. Első ránézésre látható, hogy nem a grammániások kedvére gyártották. Benne van az anyag. De hát a Blöff című film óta köztudott, hogy "a súly a megbízhatóság jele". :)

Látványos változás, hogy a váz már nem hydroforming technológiaval készül, hanem egyenletes keresztmetszetű csövekből. Alulról eltüntek a hosszirányú homorítások és a "trombitásan kitölcséresedő" alsó vázcső változatlan átmérővel és egy plusz felülhegesztéssel csatlakozik a fejcsőbe. Lent a középcsapágyháznál azért kissé oválisra alakították. Az oldalírányú merevség érdekében. A támvilla nem simán a nyeregcsőhöz van hegesztve, hanem azt magába foglalva, egészen a felsőcsőig nyúlik. A joke-os láncvilla csatlakozás maradt és ezen továbbra is ott domborodik a matricázásról elhagyott UMF rövidítés. A masszív hátsó háromszög és villa magáért beszél.

2014-es Hardy 6-ot még, 100 mm-t mozgó Suntour XCT-vel szerelték, idén már a kicsivel komolyabb XCM-mel, de ez is csak csillapítítlan, acélrugós.

2015-ben a legolcsóbb Hardy is duplafalú Merida Matts felniket kapott.

Bár én már lecseréltem, de Shimano Tourney RD-TX55 hátsó váltóról el lehet mondani, hogy kissé ormótlan ugyan, de meglepően jól működött. Az első váltással - amíg volt :) - finoman kellett bánni, az FSA hajtómű és az Altus váltó kombináció nagy nyomatéknál felkapta a láncot.

A bowdenes Tektro fékeket Promaxra cserélték. Én kilenc hónaposan, méretváltás okán eladtam a 2014-es újonnan vásárolt "L"-es Hardy 6-omat és helyette egy 2015-ös "M"-es Hardy 6.40-et vettem. Ez is csak egy 160 milis tárcsájú belépő kategóriás fék, de jobb.

A nyereg!! Nna az fakíroknak való. Szépen megmunkált, de nagyon kemény. 

A nem részletezett egyébb alkatrészek (agyak, váltókar stb.) nem nagy márkák, de gond nélkül működnek. 

 

Update 2015.08.16. A hátsó tárcsafék adapter rögzítőcsavarjai rövidek. Kb. 1/3 részig érnek csak bele a furatba. A biztonsági okokból nem árt hosszabbra cserélni!

Erre ajánlom

Gyári állapotban terep túrára, de fejlesztés után már csak saját tudásunk a határ. :)

Ennyiért vettem
159.900 HUF
Csatolt képek
Merida Hardy 6.40  2015 mtb
Kicsomagolás után
Merida Hardy 6.40  2015 mtb
Tuningolva
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Hardy Comp EG-D


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Piros


villa (teló):

Suntour XCM 100


Meghajtás

hajtókar:

FSA Dynadrive 42/32/22


lánc:

KMC


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG700 (105),

Sunrace CS-7S 11-34


középrész:
BTS HC Comp,

FSA Powerdrive


első váltó:

Shimano M310


hátsó váltó:
Shimano Tourney
pedál:

DH Comp


Kerék

felni:

Merida Matts D


első agy:

Alumínium


hátsó agy:

Alumínium


külső gumi:

Merida Trail 2.25"


Irányítás

váltókar:

Shimano EZ-fire 3x7


kormány:

Merida comp OS 680 R25


kormányszár:

Merida Comp OS 7 L60


nyereg:

Merida Sport 5


nyeregcső:

Merida Speed 31,6


Fék

tárcsafék:

Promax MTD mechanic 160


fékkar:

Promax


 
további információk:

Merida comp QR nyeregcső bilincs


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Hardy 6.40 termékkel kapcsolatban: