GGGYÖNYÖRŰ!! Első ránézésre is strapabíró a váz, tetszetős a design, szépek a hegesztések és a festés.
A 159.900 Ft-os ár inkább csak a többéves elismertség miatt ennyi. A gyári felszereltség nem indokolja.
A Hardy régóta népszerű a dirt kategóriában. 2014-től már nem UMF Hardy, hanem Merida Hardy néven fut. Első ránézésre látható, hogy nem a grammániások kedvére gyártották. Benne van az anyag. De hát a Blöff című film óta köztudott, hogy "a súly a megbízhatóság jele". :)
Látványos változás, hogy a váz már nem hydroforming technológiaval készül, hanem egyenletes keresztmetszetű csövekből. Alulról eltüntek a hosszirányú homorítások és a "trombitásan kitölcséresedő" alsó vázcső változatlan átmérővel és egy plusz felülhegesztéssel csatlakozik a fejcsőbe. Lent a középcsapágyháznál azért kissé oválisra alakították. Az oldalírányú merevség érdekében. A támvilla nem simán a nyeregcsőhöz van hegesztve, hanem azt magába foglalva, egészen a felsőcsőig nyúlik. A joke-os láncvilla csatlakozás maradt és ezen továbbra is ott domborodik a matricázásról elhagyott UMF rövidítés. A masszív hátsó háromszög és villa magáért beszél.
2014-es Hardy 6-ot még, 100 mm-t mozgó Suntour XCT-vel szerelték, idén már a kicsivel komolyabb XCM-mel, de ez is csak csillapítítlan, acélrugós.
2015-ben a legolcsóbb Hardy is duplafalú Merida Matts felniket kapott.
Bár én már lecseréltem, de Shimano Tourney RD-TX55 hátsó váltóról el lehet mondani, hogy kissé ormótlan ugyan, de meglepően jól működött. Az első váltással - amíg volt :) - finoman kellett bánni, az FSA hajtómű és az Altus váltó kombináció nagy nyomatéknál felkapta a láncot.
A bowdenes Tektro fékeket Promaxra cserélték. Én kilenc hónaposan, méretváltás okán eladtam a 2014-es újonnan vásárolt "L"-es Hardy 6-omat és helyette egy 2015-ös "M"-es Hardy 6.40-et vettem. Ez is csak egy 160 milis tárcsájú belépő kategóriás fék, de jobb.
A nyereg!! Nna az fakíroknak való. Szépen megmunkált, de nagyon kemény.
A nem részletezett egyébb alkatrészek (agyak, váltókar stb.) nem nagy márkák, de gond nélkül működnek.
Update 2015.08.16. A hátsó tárcsafék adapter rögzítőcsavarjai rövidek. Kb. 1/3 részig érnek csak bele a furatba. A biztonsági okokból nem árt hosszabbra cserélni!
Gyári állapotban terep túrára, de fejlesztés után már csak saját tudásunk a határ. :)