Merida Kalahari 590 SX mtb

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 90.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-13 (13 vélemény)
Rendezés

Janky avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Erős váz, ugyanakkor megfelelő geomatria, szép külső, és fényezés. Szinte mindenhol megnézik!  7005-ös ötvözet erős, strapabíró. 130kilóm alatt is birja a stapát immár 12 éve!!! viszonylag könnyű, gyönyörű varratok!

 

Hátrány

 Kerekek. A külső-belsőt és a felniszalagot érdemes a boltban lecseréltetni, a felnik is gyengének bizonyultak! A felni (a rá írt felirattal ellenére) csak szimplafalu. Pedálok gagyik, de még bírják. Durva markolat, gyári kormánnyal szinte kézenállva bicajoztam vele, tul lent van. Teló kezdetleges, egyszerű, érdemes lecserélni! Nyereg kényelmetlen! Váltók alap, sokat kell állítgatni! Hátsóféket nem lehet korszerüsíteni. (tárcsafék)

 

Tapasztalat

Nekem ez az első komolyabb biciklim, de nem bántam meg hogy ezt választottam. kisebb változtatásokkal meg vagyok vele elégedve.

Erre ajánlom

Túrázásra, városi használatra

Ennyiért vettem
89900
Csatolt képek
Merida Kalahari 590 SX  2004 mtb
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

andris avatar
andris
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
nagyon egyszerű és könnyen kezelhető a váltó és nagyon meg vagyok elégedve a V-fékekkel is
Hátrány
könnyen pattog és karcolódik a festék, monoblokk egy kalap......
Tapasztalat
eddig ez a legjobb bringám nagyon meg vagyok vele elégedve kivéve monoblokkot
Erre ajánlom
nem gond neki egy komolyabb terep se ugyhogy országút-terep
Szerinted hasznos?

Gergely avatar
Gergely
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
könnyü váz, jokis rst rugesz elöl (nemtom milyen HELP MEEE!!)
Hátrány
gyenge pedál és festék na+ a monoblokk az 1 rakás szar de má cserélve volt, kicsit durva markolat
Tapasztalat
Egyébként jókis bicaj nembánom hogy ezt vettem a Draco helyett jobban +érte föleg h 50000 vettem 1,5 honapja (1800 km)
Erre ajánlom
Városi hajtásra,de akár "maratonra" is és persze a gyalogosok ilyezgetésére
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mark avatar
Mark
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
A vaz klassz, a kiegeszitok mar kozepesek, de azert jol mukodnek egyutt.
Hátrány
Pl. gyenge a pedal, a nyereg, a gyarilag adott gumi
Tapasztalat
Összességében nagyon bejött, és mar kb. 3-4000km-t tekertem vele úgy, hogy csak a gyari gumikopenyeket csereltem le, szoval eddig semmi panasz.
Erre ajánlom
En elsosorban varosban hasznalom, ott tokeletesen bevalt
Szerinted hasznos?

Gergely avatar
Gergely
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Semmit nem kell rajta javitani,kicsit kopik a festés de azon kivül SEMMI baja nincs
Hátrány
A festés
Tapasztalat
KIRÁLY egy binyo mindenkinek ajánlom
Erre ajánlom
mindenre jó
Szerinted hasznos?

Makii avatar
Makii
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
Jujj. Hát nem is tudom...talán az, hogy amékkel mentem, abba acera váltó, meg acera hajtókarok, meg...szal majdnem minden shimano volt, a villa valami SR Stunrour alap(nem is teccett különösebben). A merevitések biztonságérzetet adnak:D... Összesitve ez a merida elég jól muzsikált a kevés kilómétereink alatt, de nem vettem meg :DDDD
Hátrány
Nahh, mentem én szar kiszerelésen ish:DD szar váltó, rst teló, meg ilyenek...tönkretettem (nem az enyim volt, szerencsére). A tulaj örjöngött, pedig követett, az én cangámmal :))(aszfalton, gödörbe lehelte az utolsót a telója) Remélem ilyet csak én tapasztaltam.
Tapasztalat
ott van fenn
Erre ajánlom
Attól függg...értitek ugyi? :))
Szerinted hasznos?

rozsomakk avatar
rozsomakk
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
sztem az ár/érték aránya ott van... váz jó minőségű, jó geo, váltó pontos (egy ideig), viszonylag könnyű
Hátrány
terptől a váltó kicsit összecsúsztott, állítgatni kellet, teló leginkább csak a pesti utakra van tervezve, jó lenne cserélni, pedál full gáz, azt is csere
Tapasztalat
nekem bejött, amire használom tökéletes. néhány cumót le fogok rajta cserélni, ha lesz hozzá kedvem... tudom ajánlani, nem flancolós, mégis minőségi
Erre ajánlom
városi bringa, kisebb túrák, bár ha néhány cuccot lecserélsz, akkor lehet vele őrültködni
Szerinted hasznos?

Marci avatar
Marci
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
könnyü, tök jó
Hátrány
a váltó elég kezdetleges és gyorsan tönkremegy
Tapasztalat
Hát egyszobal: tökjó. Kettővel: tök jó kicsit gyorsan elhasználodtak a cuccok(válto, pedák) de amugy tökéj
Erre ajánlom
város enyhébb terep tökéj, ellenben én egy kicsit másra használtam :D
Szerinted hasznos?

Hari avatar
Hari
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Szép váz,könnyű.Jó a geometriája.24 sebességes, lehet vele szabdalni:DHosszú lenne felsorolni:D
Hátrány
A teló hidegben beéll, szinte meg sem moccan.Az alap pedlált rögtön le is cseréltem, mert ami rajta volt, az már ránézésre törik.
Tapasztalat
Nekem ez az első komolyabb cangám, de nem bántam meg h ezt választottam.Meg vagyok vele elégedve.
Szerinted hasznos?

Golya avatar
Golya
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
nagyon jó geometria,a 7005-ös ötvözet erős,strapabíró.
Hátrány
gyárilag gagyi fék amit én Shimano Altus /Acerára cseréltem sárga Acor fékpofa szettel,hát ige n a kerekek nekem most Continental belső,külső(supersonic Pro 1,9) nekem még az ezüst színű fékváltókar van rajta ebből majd valószínűleg Alivió fék illetva váltókarok lesznek a hátsó váltó még mindig jól vált de lassan már az is beérik a cserére,cseréltem méga monoblokkot egy iparis Shimanora,majd még a hajtókarból lesz valami jobb a suntour nex 400 helyett,nekem az RST teló berozsdált belűről:( cseréltem egy Manitou Sixre ami meg eszméletlenül kotyog:(
Tapasztalat
nagyon megéri az árát! hasonló:talán a Magellan Crater
Erre ajánlom
mindenkinek aki nemcsak városban akarja használni a bicajt hanem néha kitéved vele a mezőre vagy a földutakra is vele
Szerinted hasznos?

NFeri avatar
NFeri
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Ennyi pénzért nagyon jó bringa! Erős, szép váz.
Hátrány
Kényelmetlen nyereg, kemény teló
Tapasztalat
Elég jól felszerelt bringa. a pedálon kívül nincs rajt gagyi alkatrész. A telója nem nagy szám, de szerintem jobb,mint egy RockShox Judy TT. Tulajdonképpen egy telócserével tökéletes a gép.
Erre ajánlom
Kibír mindenféle terepet.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vinyisoft avatar
Vinyisoft
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Erős váz, ugyanakkor megfelelő geomatria, szép külső, kategórájában jó ár/érték.
Hátrány
Külső gumik -> csatlakozom az előttem szólóhoz.
Tapasztalat
A hosszú stucni és a vázgeometria jó mászási képességeket ad neki, lefelé az erős teló nem koppan le. A teló finomítható a rugóban elhelyezkedő elasztometer egyik szárból való eltávolításával, vagy mindkettő félbevágásával+zsírozással. Így már szoftosabb és nem csak 90kg alattiaknak ajánlott tuning. A fékváltó karok húzóereje nekem kevés volt, helyette előre komplett Hs33 hidraulikus abroncsfék, hátsó fékhez pedig erősebb fékkar dukált. váltókarok pedig alivio2002-esek lettek, kitűnő teljesítményt nyújtva minden időben. A pedálokat SPD-re cseréltem, a gumikat pedig MAXXIS-ra (2,3" hátul, 2,1" elöl), így a durvulósabb szakaszokat is jól bírja. Ja, és az összes Bowden JaGwire
Erre ajánlom
Túrázás, CC (fékváltókar, kulső gumik, pedál cseréje után)
Szerinted hasznos?

NoFear avatar
NoFear
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
Ár/teljesítményben nem tartozik a rossz vételek közé. Jó váltásteljesítmény jellemzi. Jó geometriájú a váz (3 év garanciát vállanak rá), jól mászik, már itt is megjelenik a Merida gyártástechnológiája, gyönyörű varratok. Nagyon jól eltalált felni/fékpofa kombináció.
Hátrány
Egyértelműen a kerekek. A külső-belsőt és a felniszalagot érdemes akár a boltban lecseréltetni és így máris 1 kg-mal könnyebb a gép és ezáltal jobban is gyorsul (a külsők kb. 920 gr/db!!). A felni (a rá írt felirattal ellentétben) csak szimplafalu. A teleszkóp alapban egy 90 kg-s emberkére lehetett tervezve a legpuhább állásban, mert elég kemény, de ezen könnyen lehet segíteni egy jó szervízben.
Tapasztalat
Jó kis gép, én megszerettem. Meghálálja a törődést.
Erre ajánlom
Túrázásra, városi használatra így jó ahogy van, meghálálja az utólagos tuningot és így akár már CC-re is lehet használni.
Szerinted hasznos?

1-13 (13 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Kalahari 590 SX termékkel kapcsolatban: