Merida Matts Sport 500 mtb

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 120.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-12 (12 vélemény)
Rendezés

kenderlovagster avatar
3 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

erős váz

jó felszereltség  (deore első hátsó váltó)

viszonylag könnyű az egész bringa gyárilag 

 

amiket cseréltem a használatból adódott h cserélni kellett:

- monoblok

- kopóalkatrészek (bowden fékbetét csapágyak kónusz stb...)

- teleszkóp (saját hülyeségemnek köszönhetően eltörtem a menetét a rugóelőfeszítőnek, amit a nem rendeltetés szerű használatnak köszönhetek)  

Hátrány
a gyári teleszkóp elég gyenge
Tapasztalat
Nagyon jó kis bringa, én 2003 óta beletettem több mint 14000km-t, aminek fele túrázás volt a másik fele pedig terep. Mindenkinek csak ajánlani tudom ha meglát egy ilyet ami rendesen karban volt tartva akkor nagyon meghálás kis bringa.
Erre ajánlom
akár hosszabb túrákra, xc-re és városban is ellehet vele mászkálni
Ennyiért vettem
135000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Megatron avatar
Megatron
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
nagyon jó áttétel, jó manőverezhetőség, megbízható fékek (HFX 180/160), igényesen kidolgozott váz (sexy) >> szerethető gép
Hátrány
erősen kopik a gyári gumi(alattam legalábbis) esőben csúszik, nyikorog a tárcsa(hangulatától függően)
Tapasztalat
sokkal jobb annál, mint amikor még nem volt biciklim és a szüleim automata-szárítós-hűtő-fűtő-mosógépénél is sokkal jobb
Erre ajánlom
xc-ra, városba (maxxis Hookwormmal), valamint annak a srácnak az édesanyjának, aki DH-ra használja.
Ennyiért vettem
170.000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ÉnÉnÉn avatar
ÉnÉnÉn
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, brutálfutárként
Előny
Nem igazán próbáltam szal a váltón és a féken kívül mást nem tudok mondani...
Hátrány
sztem nem a legszerencsésebb a vázgeometriája, disznólkodást nem bírja... És rohadt drága!
Tapasztalat
Ennyiért már sokkal sokoldalúbb, jobb bringát is lehet kapni.. Egy PolarX-szel sokkal jobban jársz, jóval olcsóbb és azt DH-n és autópályán kívül^^ mindenre tényleg lehet használni, ugyanúgy, ahogy bármely UMF Hardy konstrukciót.. Ha meg városi/országúti bringát akarsz venni, akkor meg ott vannak a jól bevált cérnakerekű gépek... ui.: én ennyiért tuti h nem vennék ilyen bicót
Erre ajánlom
háááát... Városba/megmutatni a haveroknak h mennyi pénzt tudsz kidobni..
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

leányzó avatar
leányzó
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
A 2005-ös nagyon szép kék :-) Más nem nagyon
Hátrány
Eltört a láncvilla egy lépcsősorozaton, pedig csak 50kg vagyok... A kerekébe meg akkora 8-as ment, mintha egy camping sepel lenne... duplafalú felnije az Alexnek... Legalábbis csak az szar amit erre raktak (T-Cell)
Tapasztalat
Ha valaki csak hétvégente akar gurulni egyet, betonúton, arra kiváló, de semmi durvább dologra nem való, eszedbe ne jusson dombon, vagy lépcsőn menni vele, mert úgy jársz mint én!! :-)) Ki is vágom lomtalanításra :-))
Erre ajánlom
nagyon laza gurulgatásra, semmi durvulás
Szerinted hasznos?

cozmo avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Szép, szerelem első látásra! Gurul!
Hátrány
Sárdagasztásnál felszedi a sarat és beállhat a kerék, de ez a V fék sajátossága :( (Ezért nem fogom le cserélni, a profik is V fékkel nyomják) Felfelé rohadt jol mászik ha be van kapcsolva a LockOut. Pár lefelénél elfelejtettem vissza kapcsolni és kibírta. Csak merev villával szar a lefelé :)
Tapasztalat
Vegyed mert Jó! Bár a 2006-os modell az X-mission szettel hát blöáf
Erre ajánlom
Gurulni! Mindenre! Na jó DH-ra és kapálni NEM :D
Szerinted hasznos?

Kriss avatar
Kriss
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Tengernyi!!!!!!!
Hátrány
1-2...talán
Tapasztalat
Az én Meridám festése hasonlít az előző évi (2002) Kalahári 590-es festésére. Fasza gép!! Jól bírja a terepet (pl:Bakony) és a hosszabb aszfaltos túrákat! Másfél év multán lecseréltem a telót (SR Santur) egy komojabb Manitou Black Elite telóra. Nem nagyon dobta meg a váz geometriáját a 100mm-es teleszkóp, pedig azt hittem, hogy ilyen Dirt-ös fílinget kölcsönöz majd a gépnek. Raktam rá egy hajlított kormányt, ami kicsit megcsinosította. Mást is terevezek a közeljövőben pl: BR-M525-ös tárcsafék rendszer, XT váltó, Sunrims Singltrack, Deore Ocktaling-os hajtómű...stb. A lényeg, hogy bírja a tempót (elég rendesen adok neki) és egy jó, biztonságos, megbízható géppel vágok neki a kalandoknak.:) Jeeeha!
Erre ajánlom
Hobbira tökéletes és komolyabb már-már versenyszerü bicózásra! (A haverom szerint az idejin k***a jó lett a festés. :D )
Szerinted hasznos?

ezustbulla avatar
ezustbulla
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Kb. 4 hónapja írtam ide véleményt, mikor még csak 2 hete volt meg a drága... Mára már jobban kitapasztaltam és rájöttem, hogy amit irtam elég nagy baromság volt, ezért elnézést kérek attól, aki esetleg elolvasta... bevezetőnek ennyit. Nagyon egyben van a gép, Alivio fékek nagyon jól fognak!!! Az egyik legjobb pontja a bringának. XT vátó megint csak tökéletes... AXel felnik is jól bírják. A nyeregre (IKE) sokan panaszkodnak hogy kényelmetlen... de ha belegondolunk minden nyereg kényelmetlen, ha az ember nincs hozzászokva... Nekem is az volt, egy hónap után még ha fizettek volna se cserélném le! Meg kell szokni... Nincs annak semmi baja.. sport nyereg! RST Gila is jol müködik, nincs vele gond erre is csak azt tudom mondani, hogy arra kell használni amire kell! CC, XC-t hibátlanul birja. Tárcsaféket nem, de nem is arra tervezték. Se nem dh-ra.
Hátrány
Egyetlen egy hátránya van, ami tény sajnos az 500-as modelnél: A sarat és vizet, esőt nem birja. Ezen kívül nagyon egyben van, mindig megbizható, de esöben el sem indulok vele...
Tapasztalat
Bátran ajánlom mindenkinek aki nem versenyszerüen cangázik, vagy éppen nem triálozik. Azokra vannak speciális bringák. De Magyarországon bárhol maximálisan teljesit! Nem lesz vele gond. Hihetetlenül egyben van!!! Ennyi pénzért...
Erre ajánlom
XC, CC leginkább.
Szerinted hasznos?

Szűcs Attila avatar
Szűcs Attila
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Marha szép, szerintem jó ár/teljesítmény viszony, hátul XT váltó van :). Az Avid fékek jól dolgoznak.
Hátrány
A gumi nagyon gyorsan kopik (cserébe viszont jól tapad), a teló tényleg nem mozogja ki a 9 cm-t, illetve rengeteg problémám van az első váltóval, mivel elég gyakran ledobja a láncot (a problémát sem én sem a szerviz eddig nem tudta(m) orvosolni).
Tapasztalat
Ebben az árkategóriában ennél szebb gép nincs, ráadásul elég jól össze van rakva. Első ránézésre az egyedüli gyenge pont a monoblokk volt, ami egy négyszögtengelyes LP28-as deore középcsapágy, illetve a hozzá kapcsolódó hajtómű is csak egy 440-es deore. PL. az Author Traction már 4408-as hajtóművel és ES-30 monoblokkal bír (viszont ott nincs XT váltó).
Erre ajánlom
Arra jó amire kitalálták: hobby szintű bicajozásra.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ezustbulla avatar
ezustbulla
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Nagyon jól néz ki, eddig masszivank tünt, pedig azért hajtottam...
Hátrány
A markolat és a fékkar (alivio)nagyon kitudja "enni" a kezet. Az XT váltó nekem nagyon kattogott, és mondjuk kavicsos uton (töltés) már összevissza váltót =nagyon szar) szerintem a lánc hosszabb a kelleténél... A teleszkóp nem rugozza ki a 8 cm-t,csak kb 5 cm-t. De nem baj, nem volt vele gond. Amugy apro cserékkel nagyon állat bringa.
Tapasztalat
Ez elött egy Neuzer passatom volt Tuningolva! Etzután szokatlan (jo értelemben). Szerintem tuti kis bringa hobbi szintre.
Erre ajánlom
Hétvégi túrásoknak, kezdő montisoknak.
Szerinted hasznos?

Adam avatar
Adam
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jó a váltó és a felnik!
Hátrány
nyereg, bovdenházak (rozsdásodnak), gumik, teló.
Tapasztalat
ilyen dolgokkal már eléggé sok mindenre lehet használni, én pl fogasozok és streetelek vele! Erre tökéletes!
Erre ajánlom
enyhe terep, xc
Szerinted hasznos?

nevnev avatar
nevnev
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, vitrin/garázs bicósként használtam
Előny
alex felni meglepoen jol birja
Hátrány
villa, gumik, fekkar
Tapasztalat
az arat amugy "meridasan" megeri, de ha hozzavesszuk egy uj villa, plusz egyeb nemisolyanaprosagok (fek, gumik, pedal, bowdenhaz, nyereg) arat, akkor mar nagyon meleg... a fived hajtomu helyere is elferne valami korrektebb cucc, de azert nem gazos. massal eddig nem volt bajom
Erre ajánlom
kicsit razosabb gurulasra teljesen jo, durvulast nem birja
Szerinted hasznos?

ToTi avatar
ToTi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Ennyi pénzért nagyon is korrekt a gép. Az első váltó majdnem tökéletes. Fékek jók. A kerekek elég erősek.
Hátrány
A sarat nem bírja. Gumik, nyereg.
Tapasztalat
A gumik teljesen használhatatlanok, a nyereg nagyon kemény, de ezeket kevés pénzből ki lehet cerélni. A fékkarokkal lehet még gond. A többi alkatrész szerintem teljesen jó ebben a kategóriában. A 300-as strapabíróbb, ez egy kicsit finomabb működésű.
Erre ajánlom
Kezdő XC-seknek nem túl durva használatra.
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-12 (12 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts Sport 500 termékkel kapcsolatban: