Merida Matts TFS XC 100-D mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.10.)
  • Listaár: 176.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

WiNTeR avatar
35 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Év eleji (2011Q1)leárazás során jutottam hozzá az egyik legutolsó darabhoz. Alapfelszereltségét tekintve a nyeregtől és a hátsó fékbetéttől eltekintve mindent jónak találtam. Egyelőre sok változtatást nem tervezek benne.

-A váz erős, jó alapja lehet egy komoly versenykerékpárnak. A festése jól bírja a megpróbáltatásokat, egy apró helyen azonban így is megsérült (ezúton is üdvözlöm a fogaskerekűn normálisan kerékpárt szállítani nem tudókat...)

-A teleszkóp teszi a dolgát, semmi extra, de ezért az árért nem is vártam el tőle semmi komolyabbat. Ha van pénzed, érdemes lecserélni valami jobbra, mivel ez hidegben kőkeménnyé válik, meg amúgy sem könnyű kimozogni vele az egész távot.

-A kerekek (Alexrims felnik, Formula Disc agyak) nem éppen pehelysúlyúak, de ebben az árkategóriában ez már csak így megy, egyébként hibátlanul funkcionál. A gyári Merida Race 2.1-es gumik jól bírják a strapát mind terepen, mind aszfalton. A hátsó gumi igencsak elkopott, de az elsővel felcserélve ismét minden szép és jó.

-A Hayes Stroke Ryde fékek erősek, megfognak. Eddig mindig megállított, amikor szükség volt rá. Ha víz éri a fékeket, akkor brutális hangerőre kapcsolnak, így mindenki meghallja, ha közeledsz felé.

Hátrány

-Nyereg: X-Mission Line: Ritka kényelmetlen; tipikusan olyan nyereg, amit alapfelszereltségként adnak, de érdemes lecserélni. Én egy Selle SMP Extra-t vettem helyette,  ajánlom mindenkinek.

-Gyári fékbetétek: A hátsó fék alapból gyenge volt, mint kiderült a fékbetétek miatt. A hátsó betétek cserélve lettek BBB fékbetétekre, azóta teljesen jó a fékerő.

-A lánc feszessége igen alacsony, egyenetlen talajon jól meg tudja kínozni a láncvillát. (Láncvillavédő erősen ajánlott!)

-Az első váltó kissebb terhelés alatt szeret szenvedni, valamint a hátsó váltó sem egy álom. A pedálok sem tűnnek tartósnak, SPD-re érdemes lehet cserélni, már csak a stabilabb tekerés növelése érdekében.

Tapasztalat

Alapvetően egy megbízható bringának ismertem meg a Matts TFS XC 100-D-t, csak ajánlani tudom mindenkinek. Keményebb terepen való használatához elkerülhetetlen a teleszkópcsere, legalábbis szerintem.

2012.03.25 (átírva/bővítve): Közel egy évnyi nyúzás után bebizonyosodott, hogy ez egy nagyon jó kerékpár, ideális választás a természetben kerékpározni vágyóknak ez a Merida mtb.

Erre ajánlom

Kezdő hobbi túrázos kerékpárnak. Jó érzés egy ilyen kerékpárral száguldozni hegyen-völgyön át, megfelelő gondozás mellett megszolgálja a belefektetett pénzt. 

Ennyiért vettem
139900
Csatolt képek
Merida Matts TFS XC 100-D  2010 mtb
Gyári állapot a nyerget leszámítva
Merida Matts TFS XC 100-D  2010 mtb
A kerékpár 2012.03.25-i állapota
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Castor A. avatar
87 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Merev váz (ez most 14,5-es de tök jól néz ki, mivel ejtett a felsőcső olyan mint egy dirt gép XD)
  • Szép fényezés (fekete-fehér-zöld)
  • Jól fékezhető (TFS XC 100 D-t próbáltam)
  • A váltók is teszik a dolgukat rendesen
  • Jó a súlypontja, jól fordúl

Összességében igen egyben van ez a Merida mtb!

Hátrány
  • A teleszkóp kicsit engedi az olajat, és alig lehet kierőszakolni belőle a teljes utat (100mm)
  • Lehetne egy kicsit könnyebb

 

Tapasztalat

Hát egy két dolog cserélve lesz de csak azért, hogy a dizájn profi legyen!

A hayes stroker ryde fék vezetéke lesz lecserélve élénkzöldre, a külső gumik is hasonló színűek lesznek, meg a markolat is, a telóban az olaj évvégén cserélődik hátha javul a helyzet és talán még a felni kerül cserére, de az nem biztos előbb megnézem rajta az új külsőt!

Erre ajánlom

Túrára, városba, kisebb versenyekre, biciklizni, mert jó!!!

Csatolt képek
Merida Matts TFS XC 100-D  2010 mtb
A bal oldali a hunyó! :)
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

landris14 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az alkatrészek ezért az árért megfelelőek, 40-el mentem vele fának és egy karc sem lett rajta, azthiszem ez magáért beszél, eléggé maszzív szerkezet, jól van összerakva, minőségi festés és hegesztés, nem felsőkategóriás de szerintem évekig békében el lehet vele bringázni és terepen is megállja a helyét.

Hátrány

Nekem a gyári stucni kicsit hosszú volt, de ezen kívül semmi problémám nem volt vele.

Tapasztalat

Ha jó áron hozzá tudsz jutni akkor nagyon megéri a Merida Matts TFS XC 100-D.

Ennyiért vettem
130000
Csatolt képek
Merida Matts TFS XC 100-D  2011 mtb
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gicz avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

erős, stabil, szerintem szép

Hátrány

XC-hez a Matts TFS XC 100-D első telója nehéz, és lomha, akadozó mozgású( mint minden új áron 15 ezer forintos teleszkóp)

Tapasztalat

2011 márciusában vettem akcióban egy 2010-es utolsó modellt 139-ért, csakúgy mint az előttem szoló srác, suliba járni használom általában, majd nyáron túrzni/ hegyben mászkálni.

szerintem nagyon egyben van a gép, ár/érték aránya szerintem nagyon jó, bár én a teleszkópot azonnal lecseréltem egy manitou r7 elite-ra, azzal sokkal kényelmesebb, plusz vettem egy másik stucnit amivel közelebb/ magasabban van a kormány, így már sokkal kényelmesebb hátizsákkal tekerni :)

eddig kicsit több mint 400km van benne, de egyelőre imádom. semmi hiba nem jött elő/ nincs, úgyhogy meg vagyok vele elégedve nagyon :)

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
139900
Csatolt képek
Merida Matts TFS XC 100-D  2010 mtb
1
Merida Matts TFS XC 100-D  2010 mtb
2
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts TFS-Comp-Disc


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 14,5
  • 16
  • 18
  • 20
  • 22

villa (teló):

Suntour XCM-H-D-LO 100 Lockout


Meghajtás

hajtókar:

Shimano M311 42-32-22 CG


fogaskoszorú:

Shimano CS-HG40-8 11-32


első váltó:

Shimano M310


hátsó váltó:
Shimano Alivio
pedál:

XC acélkeretes


Kerék

felni:

Merida TFS Disc-Black


első agy:

Disc-F Alloy


hátsó agy:

Disc-R Alloy


külső gumi:

Merida RACE 2.1


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts TFS XC 100-D termékkel kapcsolatban: