Nekem fehér szinben van,nagyon szép és feltünő.A váz geo.-ja nagyon jó.Nagyon massziv az egész.Deore hajtás.,nagyon pöpecül müködik.Meglepöen erös,massziv kerekek.Ár érték arányban mindenképp a legjobbak között van a Merida TFS XC 400 V.A teló nem 1 könnyü darab,de a funkcióját minden gond nélkül ellátja.A fékek jók,mást nem is várhatunk 1 AVID-tól.Mindenhol megnézik mert elég feltünö,de ez lehet akár hátrány is.Nem utolsósorban akciósan vettem 430 kemény euróért.
Nekem a gyári gumi nem jött be.Sokan dicsérik,de én tetü lassan tudtam velük haladni,csúszkált összevissza,nem arra ment a gép amerre én szerettem volna.Gyári fékpofák 3 hónap után megértek a cserére.Nem a kopásuk miatt,egyszerüen nem foggot velük a fék.A váz nagyobb igénybevételnél ropog,de nem mindig.A monoblokk nekem 1500 km után elkezdett kattogni,de 150 km után abbahagyta és azóta is jó.Most 4200km-nél járok.
Az egész gép nagyon ott van.Szerintem úgy jó ahogy van.Attól függöen persze mire használjuk.Amire tervezték arra tökéletesen alkalmas.Még soha nem hagyott cserben a 4200 km alatt,pedig mindenhol megyek vele,erdö,dózerút,árkon-bokron,hegyen-völgyön.1 gumicserével kezesbárány,de lehet hogy csak nekem nem jött be a gyári MERIDA külsö.Kellemesen csalódtam a kerekekben.Voltam párszor olyan helyzetben,hogy biztos voltam a felnicserében,de még csak 8-as sem lett bennük.Szerintem a váz is szebb mint az ujabb modelleké.A Deore szett kiválóan müködik.4200-km után csak finomhangolás a váltókon,de a Deore lánc és fogassor még mindig az eredeti és meglepöen jó állapotban vannak.Egy telócserével és 1 jó fékpofaszettel pompás xc gép lehet belöle.Ha arra használjuk amire tervezték XC -benne van a nevében- ,biztos nem csalódunk benne.Persze igény szerint fejleszthetö,de gyári állapotában is nagyon strapabíró.
Maraton,XC,túra